* سختی دنیا، راحتی آخرت را در پی دارد و راحتی دنیا، سختی آخرت است.

* تندروی، بخشی از دیوانگی است؛ چون انسان تندرو، پشیمان می شود و اگر پشیمان نشود، جنونش دائمی است.

* بر کسی حسادت نکنید تا بیمار نشوید.

* به دنبال کسب اخلاق نیک باشید و حاجت کسانی را برآورده کنید که از شما طلب حاجت نکرده اند و دلها را شاد کنید؛ در این صورت، خداوند، شما را در پوششی از حفاظت قرار می دهد که هرگاه بلایی بر شما نازل شود، همچون آبی که در سرازیری می رود، بلا از شما دور خواهد شد.

* وفا کردن در مقابل بی وفایی دیگران، نزد خدا بی وفایی است و بی وفایی کردن در مقابل بی وفتیی دیگران، نزد خدا وفا کردن است.

* انسانهای قدرتمند و دارای مقام و منصب مانند کسی است که سوار بر شیر شده است؛ همه افسوس می خورند که کاش مثل او بودند، اما او خودش می داند که چه حماقتی کرده است و شیر چه بلایی بر سر او خواهد آورد!

* پشت سر دیگران، صفحه نگذارید و آبرویشان را حفظ کنید تا پشت سر شما هم کسی صفحه نگذارد و حفظتان کند.

* سخن بزرگان اگر صحیح باشد، درمان درد است و اگر غلط باشد، درد بی درمان است.

* ای انسان! غصه رزق فردایت را نخور؛ اگر عمرت باقی باشد، خداوند رزق فردایت را هم مشخص کرده است.

* دوستان خود را بی حساب و کتاب و تا آخر دوستی دوست مدار و همه راز دل خود را به آنها مگو، چه بسا یک روزی دشمن تو بشوند و نیز با دشمنانت با همه توان دشمنی مکن و پلهای پشت سرت را خراب مکن، چه بسا یک روزی دوست تو خواهند شد و شرمنده می شوی.

* انسانها در دنیا دو گونه اند: یکی کار می کند که دنیایش را تامین نماید و به دنیا مشغول می شود و از آخرت باز می ماند و می ترسد که فقر به سراغش بیاید و اینگونه عمرش را بر باد می دهد و دیگری در دنیا برای بعد از مرگش کار می کند؛ در این صورت، هرآنچه رزق او باشد از دنیا خود به خود می آید  و هر دو حظ را میبرد، هم حظ دنیا و هم حظ آخرت و هر دو جهان را به دست می آورد؛ چنین فردی نزد خدا موجه است و هرچه از خدا می خواهد به او می دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا