یزدفردا"گمرک در بخشنامه‌ای ارزش اتومبیل‌های سواری هیوندای مدل ۲۰۱۶ را اعلام کرد. 

به گزارش  ایسنا،‌ گمرک طی بخشنامه‌ای ارزش انواع مدل سواری هیوندای مدل ۲۰۱۶ ساخت کره جنوبی به نمایندگی شرکت مربوطه را به تفکیک ارزش بدون در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل، هزینه حمل بر کشتی و مجموع آن محاسبه و اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است که در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه ۵۸۳ در تاریخ سوم شهریور ۱۳۹۴ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل سواریهای Hyundai سال ۲۰۱۶ ساخت کره جنوبی به نمایندگی شرکت مربوطه به شرح جدول ذیل ارسال می‌شود.

مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های وارداتی مربوطه باتوجه به ارزشهای اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل انجام گیرد.

قیمت‌های اعلام شده بدون در نظر گرفتن شماره‌گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، نوسازی خوردوهای فرسوده و نوسازی ناوگان آمبولانس کشور و … محاسبه شده است.

قیمت‌های این جدول به دلار امریکا است.

مدل بدون هزینه حمل و نقل هزینه حمل و نقل اقیانوسی شورای روابط خارجی بندر عباس
I20 1400cc A/T ۱۲۰۲۵ ۵۲۵ ۱۲۵۵۰
Accent 1600cc A/T ۱۲۷۰۰ ۶۵۰ ۱۳۳۵۰
Elantra 1800cc A/T ۱۶۰۰۰ ۷۰۰ ۱۶۷۰۰
Veloster 1600cc A/T ۱۶۳۰۰ ۷۷۰ ۱۷۰۷۰
I30 2000cc A/T ۱۷۸۳۰ ۶۷۰ ۱۸۵۰۰
H1 ۱۹۴۵۰ ۱۰۵۰ ۲۰۵۰۰
IX35 (Tucson) 2400cc A/T ۲۰۶۵۰ ۷۵۰ ۲۱۴۰۰
Sonata 2400cc A/T ۲۳۲۳۰ ۷۲۰ ۲۳۹۵۰
I40 Sedan 2000cc A/T ۲۴۴۵۰ ۸۰۰ ۲۵۲۵۰
I40 Station Wagon 2000cc A/T ۲۵۸۸۰ ۸۲۰ ۲۶۷۰۰
Santafe 2400cc A/T ۲۵۵۵۰ ۹۰۰ ۲۶۴۵۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



کانسپت‌های عجیب هوندا برای نمایشگاه توکیو۲۰۱۵


در کنار دستاوردهای ویژه خودروسازان ژاپنی در زمینه خودروهای معمولی، وسایل نقلیه نامتعارف نیز می‌توانند در نمایشگاه دو سالانه اتومبیل توکیو، نظرها را به خود جلب کنند.

در کنار دستاوردهای ویژه خودروسازان ژاپنی در زمینه خودروهای معمولی، وسایل نقلیه نامتعارف نیز می‌توانند در نمایشگاه دو سالانه اتومبیل توکیو، نظرها را به خود جلب کنند. با اینکه هنوز حدود یک ماه تا این نمایشگاه زمان داریم، فرصتی دست داده تا برای اولین بار نگاهی به دو محصول عجیب از هوندا داشته باشیم. البته این وسایل برای هوندا چندان عجیب هم نیستند؛ چرا که این کمپانی قبل از این در پروژه‌های جانبی نظیر ربات فوتبالیست «اسیمو» و «یونی-کاب» که معلوم نیست چه اسمی باید برای آن گذاشت، فعالیت داشته است. حالا هم دو پروژه به نام‌های «واندر استند» و «واندر واکر» آماده است. این دو وسیله هر دو کانسپت هستند و از لحاظ داشتن چرخ و نشان هوندا، فرقی با دیگر خودروهای این کمپانی ندارند.

Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-14-526x374

واندر استند
به نظر می‌رسد که انتخاب نام «واندر استند» برای این وسیله چندان مناسب نباشد. در حالی که شاید از دور شبیه یک نوع استودیوی عکاسی متحرک باشد، ولی در واقع، سرنشینان در هنگام حرکت، ایستاده ( Stand) نیستند. در مقابل، فضایی در داخل این خودرو تعبیه شده که به نظر می‌رسد برای دو نفر مناسب باشد. این فضای جعبه‌ای بلند بر روی چهار چرخی که قسمتی از آنها هم به بدنه وارد شده، قرار گرفته است.

Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-16-526x306

تقارن موجود در بین چرخ‌ها، نشان‌دهنده قابلیت «فرمان چهار چرخ» در این وسیله است که از این نظر با کانسپت‌هایی مانند نیسان پیوو ۳ در نمایشگاه‌ توکیو در سال‌های گذشته تفاوت دارد.

Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-15-526x305

واندر واکر
دوباره باید در اینجا اشاره کنیم که نام «واندر واکر» در مورد این وسیله چندان تناسبی ندارد؛ چرا که این وسیله واکر بدون فرمان برای اشخاص سالمند نیست و همین‌طور، اصلاً شامل راه‌رفتن (Walking) هم نمی‌شود. ولی فارغ از نامگذاری، واندر واکر دقیقاً چیست؟ به نظر می‌رسد که با تجملی‌ترین اسکوتر دنیا روبرو باشیم؛ همراه با یک مجموعه نشانگرهای شبیه به تبلت، بدنه جمع و جور و چرخ‌هایی که به نظر از تایرهای بدون‌باد استفاده می‌کنند.

Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-17-526x364

در همین حال، برای واندر واکر نیز جزئیات زیادی منتشر نشده است، ولی هوندا می‌گوید که این وسیله به منظور مانور آزادانه در میان پیاده‌روها طراحی شده است. بنابراین، با توجه به محدودیت‌های حرکتی‌ای که اسکوترهای معمولی دارند، احتمالاً ارائه واندر واکر خبر خوبی خواهد بود.

Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-18-526x303 Honda-2015-Tokyo-Motor-Show-19-526x306

منبع:پدا

شورولت رقیب جدید هوندا سیتی


جنرال موتورز با حداقل پنج مدل جدید تا سال ۲۰۱۷، سبد محصولات شورلت را توسعه خواهد داد.

ShowImage (6)

هم چنین شایعه شده است که این خودروساز یک سدان کلاس Cجهانی را نیز معرفی خواهد کرد که در جایگاهی پایین تر از شورلت کروز قرار گرفته و رقیبی برای سدان هوندا سیتی خواهد بود.

گزارشات حاکی از آن است که شورلت تست این مدل را آغازکرده است و اواخر سال ۲۰۱۶ آن را رونمایی جهانی خواهد کرد.

هم چنین گفته می شود که این مدل دارای موتور بنزینی توربو یا دیزلی خواهد بود. جنرال موتورز در هند اعلام کرده که تنها کارخانه Talegaon در ماهاراشترا را برای فعالیت خواهد داشت و تمام مدل های آینده اش در این مرکز تولید خواهند شد.

این مدل بین ناچ بک شورلت بیت مدل ۲۰۱۷ و نسل بعدی شورلت کروز قرار می گیرد که سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. ورود جنرال موتورز هند به کلاس C در گذشته بیهوده بوده و ناچ بک پرمیوم Optra SRV و سدان Optra به سرعت با شکست و توقف تولید مواجه شدند.

بزرگ‌ترین فراخوان هند رقم خورد


شرکت هوندای هند اعلام کرد به‌طور داوطلبانه کیسه هوای ۲۲۳ هزار و ۵۷۸ دستگاه خودروی نسل قبلی سی‌آر-وی، سیویک، سیتی و جاز را فراخوان می‌کند.

بزرگ‌ترین فراخوان هند رقم خورد شرکت هوندای هند اعلام کرد به‌طور داوطلبانه کیسه هوای ۲۲۳ هزار و ۵۷۸ دستگاه خودروی نسل قبلی سی‌آر-وی، سیویک، سیتی و جاز را فراخوان می‌کند. به گزارش اکونومیک‌تایمز، این بزرگ‌ترین فراخوان خودرو در هند تا به امروز است. رکورد قبلی مربوط به شرکت فورد بود که ۱۶۶ هزار خودروی فیگو هاچ‌بک و فیستا کلاسیک را در ماه سپتامبر ۲۰۱۳ فراخوان کرد.

بیشترین میزان فراخوان هوندا مربوط به هوندا سیتی است که ۱۴۳ هزار و ۱۵۴ دستگاه از این مدل که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ فروخته شده است، فراخوان شد. ۵۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی سیویک تولید شده از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ نیز فراخوان شده است. هوندا در ماه مه نیز بیش از ۱۱ هزار دستگاه مدل آکورد، سی‌آر-وی و سیویک را برای تعویض کیسه هوای سمت سرنشینان و راننده فراخوان کرد. این در شرایطی است که هوندا تاکنون ۵/ ۲۴ میلیون دستگاه خودرو را برای تعمیر کیسه هوا به‌طور جهانی فراخوان کرده است. این میزان فراخوان بر سود هوندا در سال گذشته تاثیر منفی گذاشت و سود این شرکت به ۷/ ۵۲۲ میلیارد ین کاهش یافت.

 

انتشار هوندا از اطلاعات مربوط به خودروی عجیبش


پروژه مفهومی هوندا ۲۸۴ که می توان آن را نیمی خودرو و نیمی موتور سیکلت دانست در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شد.

انتشار هوندا از اطلاعات مربوط به خودروی عجیبش

این وسیله نقلیه مفهومی یک هفته پیش نیز عرضه شده بود و لذا به چشم علاقمندان تازه نیست. پروژه ۲۸۴ را میتوان یک وسیله نقلیه تک سرنشین حاصل از استودیوهای طراحی موتور سیکلت و خودروی هوندا عنوان کرد.

هوندا این محصول را ایمن همچون خودرو و مانور پذیر مثل موتور سیکلت تشریح کرده. وزن این خودروی مفهومی به ۴۰۵ کیلومتر می رسد و درساخت آن از یک موتور RC 213V که برای موتور سیکلت های مسابقه ای به کار میرود استفاده شده است.

این موتور ۹۹۹ سی سی  V4 درکنار یک جعبه دنده شش سرعته کلاچ دوقلوی قرار گرفته و قابلیت تولید ۲۱۰ اسب بخار توان را دارد. هنوز هوندا جزئیات مربوط به فرمانپذیری این محصول و یا اطلاعات عملکردی آن را اعلام نکرده و لذا میتوان باز هم انتظار معرفیش درفرصتی دیگر را داشت.

 

گرانترین خودروی وارداتی در مردادماه


بر اساس آمار گمرک در مرداد ماه BMW و i8 صدر نشین گرانترین خودروهای وارداتی به ایران شدند.

بر اساس آمار گمرک در مرداد ماه سال جاری خودورهای ب ام و و هایi8 باز هم گوی سبقت را از سایر خودورها ربودند و صدر نشین گرانترین خودورهای وارداتی شدند. بر اساس این گزارش؛ یک دستگاه ب ام و و i8 نو ساخت ۲۰۱۵ به رنگ نقره‌ای رتبه نخست گرانترین خودورهای وارداتی را به خود اختصاص داد.

ارزش این ب ام و ۲۰۴ هزار و ۳۲۷ دلار برآورد شده و از امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.رتبه دوم گرانترین خودروهای وارداتی نیز متعلق به ب ام و و i8 هیبریدی است که قیمت این خودرو ۲۰۱ هزار و ۲۶۶ دلار برآورد شده و از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شد.

در رتبه سوم هم ب ام و و های‌i8 هیبریدی قرار دارند که دو دستگاه از این خودرو به ارزش ۲۰۰ هزار و ۲۳ دلار از آلمان به ایران وارد شد.این گزارش می افزاید؛ در مردادماه سه هزار و ۵۸۴ خودرو سواری به ارزش ۸۱ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۳۸دلار به کشور وارد شد.

ل

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا