90 هزار سالمند در استان یزد در استان یزد زندگی می کنند که نیازمند خدمات مطلوب برای زیست بهتر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان در جمع سالمندان مرکز نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) شهرستان تفت گفت: دوران سالمندی یادآوری به همه مردم، مسئولین و خود سالمندان است که بدانیت در مسیر رشد و تکاملی که خداوند گذاشته بخشی از آن سالمندی است.

دکتر جلیل عفتی با اشاره به جایگاه سالمندان و تکریم آنها در مبانی دین اسلام گفت: در احادیث و روایت و قرآن بسیار به حفظ احترام و تکریم سالمندان تاکید شده است و ما تکلیف داریم با توجه به مبانی دینی و ملی این جایگاه را تکریم کنیم.

وی جایگاه سالمندی در مسیر توسعه را یادآور شد و گفت: جامعه ای توسعه یافته است که وضعیت سالمندان آن توسعه یافته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد رویکرد بهزیستی را در بحث سالمندی؛ سالم پیر شدن ذکر کرد و گفت: بهزیستی تلاش دارد با آموزش شیوه های سالم پیر شدن به عموم جامعه، افراد دوران سالمندی را با کمترین عوارض طی کنند.

وی در خصوص خدمات بهزیستی به سالمندان گفت: این خدمات در سه بخش طرح مراقبین سالمند ، مراکز روزانه سالمندی و مراکز شبانه روزی سالمندان ارائه می شود.

دکتر عفتی با اشاره به مراکز روزانه سالمندی گفت: در این مراکز سالمندان به صورت روزانه از خدمات مراقبتی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و سایر خدمات توانبخشی و بهداشتی دریافت می کنند.

گفتنی است؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان با حضور امام جمعه شهرستان تفت و جمعی از سالمندان مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندی این شهرستان به میزبانی موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا