جشنواره بازی های بومی و محلی و غذای سنتی بانوان روستاهای بخش مرکزی میبد در محل خانه باغ کلانتر روستای هدف گردشگری محمد آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، این جشنواره با حضور هادی مقیمی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری و رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان یزد، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سید محسن فلاح معاون فرماندار میبد، محمدحسین قاسمی بخشدار مرکزی میبد، محمدرضا دهقانی رئیس اداره ورزش و جوانان میبد ، آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ، مسئولین هیات همگانی استان و تعدادی از مسئولین استان و شهرستان و عموم مردم و ورزشکاران برگزار گردید.

در این جشنواره تعدادی از بازی های بومی و محلی از جمله طناب کشی، لی لی بازی، تیله بازی و بازی با لاستیک توسط فرزندان روستا به اجرا در آمد و همچنین تعدادی از بانوان روستایی نسبت به سفره آرایی با پخت غذای سنتی به رقابت پرداختند.

غرفه صنایع دستی از جمله سبدبافی، چرم دوزی، بافت تابلو فرش، کاربافی و روغن گیری گیاهی که کلاس های آموزشی آن در روستا برگزار شده است نیز مورد بازدید حاضرین قرار گرفت. پخت نان سنتی در محل جشنواره و مداحی در وصف مولا علی (ع) نیز از برنامه های این جشنواره بود.

هادی مقیمی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در این مراسم ضمن بیان سیاست گذاری دفتر امور روستایی در خصوص توسعه امور ورزش و کلاس های آموزشی در روستا ها، این امور را از اولویت های اصلی دهیاریها برشمرد و توجه ویژه و جدی به امور اجتماعی را در کنار فعالیت های عمرانی خواستار شد.

محمدحسین قاسمی بخشدار مرکزی نیز ضمن سپاس از توجه ویژه دفتر امور روستایی به فعالیت بانوان، به بیان عملکرد هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در بخش مرکزی پرداخت و توجه به این امور را موجب بالفعل گردیدن استعدادهای روستائیان و به ویژه بانوان گردید که در بحث اقتصاد خانواده روستایی نیز تاثیرگذار است.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از فعالان این عرصه تقدیر و تشکر گردید و مهمانان و حاضرین بر سر سفره سنتی با غذای آبگوشت پذیرائی شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا