اولین جلسه‌ی‌ ستاد هفته‌ی ملی کودک با حضور مسوولان کانون استان و نمایندگان ادارات و سازمان‌ در محل دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این جلسه صبح روز 8 مهرماه 94 برگزار شد.
مجید جوادیان‌زاده مدیرکل امور اجتماعی استان یزد در این نشست، اظهار امیدواری کرد: روز جهانی کودک با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر کودک با برنامه‌های شاد، متنوع و شایسته‌‌ی کودکان دیارمان برگزار شود.
وی حضور فرمانداران شهرستان‌های استان به‌عنوان اعضای ستاد هفته‌ی ملی کودک را برای برگزاری بهتر برنامه‌های این هفته، مؤثر دانست و در خصوص هماهنگی با فرمانداران برای ارائه‌ی این همکاری قول مساعد داد.
مدیرکل کانون استان یزد:
باید حقوق شهروندی کودکان در خانواده‌ها و جامعه تسری یابد
مدیرکل کانون استان یزد نیز در این نشست بر توجه اصلی ستاد هفته‌ی ملی کودک به حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: آن‌چه مهم است ارج نهادن به جایگاه کودکان است که از رسالت‌های این ستاد به شمار می‌رود. بنابراین باید به کودکان به عنوان یک شهروند دارای حقوق شهروندی نگاه کرد و این نگاه باید در خانواده و جامعه تسری یابد.
عباسعلی دانافر به شعار هفته‌ی ملی کودک (15 تا 21 مهرماه) "دنیا با لبخند کودکان زیباست" اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: برای کودک حقوق بسیاری عنوان شده است از جمله حق بازی کردن، حق سلامتی و بهداشت و حق آموزش و... این ما بزرگ‌ترها هستیم که باید برای رساندن کودک به حق و حقوقش تلاش کنیم و روز جهانی کودک و هفته‌ی ملی که به نام کودک شناسنامه‌دار شده‌است باید یادآور حقوق کودک و اجرایی شدن آن باشد.
گفتنی است اولین نشست هفته‌ی ملی کودک با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسوولان کانون استان و نمایندگان سازمان‌هیا صدا و سیما، بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته‌ امداد، هلال‌احمر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هیئت ورزش‌های هماهنگی یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا