به پیوست تصویر تصویب نامه شماره ۱۷۶۷۶۶/ت۴۱۲۹۲هـ مورخ ۹/۸/۸۹ هیئت محترم وزیران مبنی بر الحاق ماده(۱۷) به تصویب نامه شماره ۵۳۴۵۶/ت۲۷۲۵۷هـ مورخ ۷/۱۲/۱۳۸۱موضوع آئین نامه اجرایی تبصره(۳) ماده (۱۳۹) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۸۰ و اصلاح شماره مواد آن جهت اطلاع و بهره برداری لازم ارسال می گردد.

 

 

علی عسکری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

———————————————————————————————————————————————-

شماره:۱۷۶۷۶۶/ت۴۱۲۹۲هـ

تاریخ:۰۹/۰۸/۱۳۸۹

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی

 

هـیئت وزیـران در جلـسه مـورخ ۲/۸/۱۳۸۹ بنا به پیشنهاد شماره ۸۸۵۱۴ مورخ ۱۸/۶/۱۳۸۸ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره (۳) ماده (۶۴) قانون اصلاح موادی از قانون مالیاتهای مستقیم- مصوب ۱۳۸۰- تصویب نمود:

مـتـن زیـر بـه عـنـوان مـاده(۱۷) بـه تـصـویـب نـامـه شماره ۵۳۴۵۶/ت۲۷۲۵۷هـ مورخ ۷/۱۲/۱۲۸۱ الحاق و شماره مواد نیز اصلاح می گردد:

ماده۱۷- آن قـسمت از درآمد موقوفات عام که مطابق فصل پنجم این آیین نامه در دوره سالی مربوط به تحصیل درآمد به مصرف نرسیده باشد، حداکثر ظرف یک سال پس از انقضای سال مالی تحصیل درآمد نیز می تواند مصرف گردد، در غیر اینصورت مانده مصرف نشده طبق مقررات مربوط مشمول مالیات خواهد بود. مگر اینکه قبل از انقضای مدت یاد شده، لزوم نگهداری برای یک سال دیگر حسب مورد به تأیید سازمان اوقاف و امور خیریه رسیده و مراتب به اداره امور مالیاتی ذیربط و یا سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده باشد.

تبصره۱- تاریخ انقضای یک سال یا مدت تمدیدی بر حسب مورد، تاریخ سررسید پرداخت مالیات و مبدأ مرور زمان برای مطالبه مالیات خواهد بود.

تبصره۲- مانده مصرف نشده درآمد یاد شده به درآمد مشمول مالیات عملکرد آخرین سال تمدید شده اضافه و مبنای محاسبه مالیات قرار گیرد.

 

 

محمدرضا رحیمی

معاون اول رئیس جمهور

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا