کارشناسان معتقدند با بهبود شرایط بین‌المللی خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای جای خودروسازان چینی را در بازار ایران خواهند گرفت. 

به گزارش  ایسنا ، مونتاژکاران خودروهای چینی تا سال ۹۰ که خودروسازانی چون پژو، کیا و هیوندایی تولید خودرو در ایران را متوقف کردند، جایگاهی در صنعت خودروی ایران نداشتند با این حال با خروج خودروسازان اروپایی و کره‌ای از ایران، مونتاژکاران خودروهای چینی در کنار رنو به تنها شریک خارجی صنعت خودروی ایران تبدیل شدند.

نکته قابل توجه این است که حتی در آن زمان نیز تولیدکنندگان خودروهای چینی نتوانستند سهم خود از بازار ایران را افزایش دهند تا آن که آغاز بحران صنعت خودرو در سال ۹۱ فرصتی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

تا سال ۹۱ مونتاژکاران خودروهای چینی در حدی در بازار ایران مهجور بودند که دو شرکت چینی‌ساز محصولات خود را به صورت قسطی و با اقساط بلندمدت عرضه می‌کردند اما باز هم خریدار چندانی برای این خودروها وجود نداشت.

با این حال از ابتدای سال ۹۱، کاهش شدید تولید در خودروسازان داخلی موجب شد مونتاژکاران خودروهای چینی از خلاء ایجاد شده استفاده کرده و سهمشان را از بازار ایران افزایش دهند.

در این شرایط کارشناسان معتقدند که بهبود شرایط بین‌المللی و حضور دوباره خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای و احتمالا آمریکایی در ایران وضعیت مونتاژکاران خودروهای چینی را دوباره به وضعیت قبل از سال ۹۰ بازگردانده و آن‌ها را در حاشیه قرار خواهد داد.

امرالله امینی – عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی – در این باره می‌گوید: مطمئنا با بهبود شرایط بین‌المللی و بازگشت خودروسازان جهانی، خودروهای چینی اندک اقبال فعلی را نیز در بازار ایران از دست خواهند داد.

وی با بیان این‌که خودروهای چینی بی‌کیفیت بوده و تناسبی بین قیمت و کیفیت آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا اگر بحران صنعت خودرو و کاهش حدودا ۵۰ درصدی تولید خودروهای داخلی رخ نمی‌داد، تولیدکنندگان خودروهای چینی نمی‌توانستند فروش‌شان را در بازار ایران افزایش دهند.

امینی تصریح می‌کند: ‌بنابراین به زودی با آغاز مجدد همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان معتبر خارجی، خودروسازان چینی بخش اعظم بازار خود را از دست خواهند داد.

تقلب تا این حد؟

فاجعه کپی‌کاری چینی‌ها+تصاویر

اگر حرف از تقلیدکاری خودرو به میان بیاید، این نام خودروسازان چینی است که می‌درخشد. در جدیدترین شاهکار آنها، شاهد یک کپی‌کار تاسف‌بار از کادیلاکی مشهور هستیم.

  برای برخی از خودروسازان چینی همینکه چراغ‌ها شبیه نمونه اروپایی یا آمریکایی باشد کافیست.

دقیقاً همین منطق بوده که در راس کار شرکت Shanxi Victory قرار گرفته است.

همانطور که در تصاویر می‌بینید، خودروی جدید آنها که X1 نام دارد یک تقلید تمام عیار از کادیلاک اسکلید EXT است.

پیکاپ سایز بزرگی که کیلومترها آن‌سوتر توسط جنرال موتورز آمریکا تولید می‌شود.

فاجعه‌بارتر آنکه نمونه چینی دارای یک موتور ضعیف ۲۰۰۰ سی‌سی چهار سیلندر ۹۱ اسب‌بخاری است. در حالی که کادیلاک اصلی موتوری ۶۲۰۰ سی‌سی هشت سیلندر ۴۰۳ اسب‌بخاری دارد.

هنوز از قیمت‌گذاری این خودرو خبری منتشر نشده ولی بعید است که X1 بتواند بیرون از خاک چین مشتری برای خودش پیدا کند.


مدل تقلبی


مدل اصلی


منبع: بازار خبر


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا