یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴/افتتاح کامل خط ۳ مترو تا پایان سال

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح همه ایستگاه های خط ۳ مترو تا پایان اسفند ۹۴ خبر داد.

به گزارش مهر ، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران، گفت: بر اساس جدول زمان بندی شده، قرار است هر ماه یک ایستگاه در خط ۳ افتتاح شود که در صورت تحقق این روند، تا پایان سال شاهد افتتاح کامل خط ۳ به طول ۳۷کیلومتر خواهیم بود که جنوب غربی تهران را به شمال شرقی آن متصل می کند.

وی افزود: همه خطوط مترو، بخش های توسعه ای دارند و خط ۳ هم سه خط توسعه ای از جنوب به سمت اسلام شهر، از شمال به سمت لواسانات و غرب به سمت تجریش دارد که مطالعه بخش سوم یعنی تا تجریش آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: با توجه به روند مطالعات این خط توسعه ای، به نظر می رسد عملیات اجرایی آن از اسفندماه امسال آغاز شود.

درویشی همچنین درباره آخرین وضعیت مترو مهرآباد گفت: مترو مهرآباد قطعا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۱۰ درصد عملیات ساخت این خط مترو باقی است و یکی از ویژگی های این خط ایرانی سازی آن است.


 

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

بازگشایی مدارس ترمز مصرف بنزین را کشید

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب شد متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور هشت میلیون لیتر کاهش یابد.

به گزارش صبحانه ، متوسط مصرف روزانه بنزین با شروع سفرهای تابستانی روندی صعودی داشت به طوری که اختلاف بین تولید و مصرف موجب افزایش چشمگیر حجم واردات این فرآورده نفتی به کشور شد. هم اکنون میانگین تولید روزانه بنزین پایه کشور حدود ۶۴ میلیون لیتر است اما رقم مصرف در تابستان به روزانه ۷۸ میلیون لیتر رسید.

اکنون با آغاز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها متوسط مصرف بنزین در هفته گذشته ( ۴ تا ۱۰ مهرماه) با هشت میلیون لیتر کاهش به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است.

مجموع مصرف بنزین کل کشور در هفت روز مورد نظر ۴۹۳ میلیون لیتر بود که بیشتر مصرف با ۸۰.۵ میلیون لیتر مربوط به پنج شنبه (۹مهرماه) و کمترین مصرف با ۶۴.۴ میلیون لیتر مربوط به جمعه ( ۱۰ مهرماه) است.

در هفته گذشته ۱۸.۳ میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور مصرف شد که متوسط مصرف آن در این مدت زمانی برابر با ۲.۶ میلیون لیتر است.

همچنین از چهارم تا دهم مهرماه در مجموع ۵۷۶.۶ میلیون لیتر گازوئیل (نفت‌گاز) مصرف شد که با متوسط مصرف روزانه ۸۲.۳ میلیون لیتر نسبت به هفته پیش از آن حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا