یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴/پورشه از اتومبیل های ۹۱۱ کرارا ۴ و تارگا ۴ با موتور توربو شارژ رونمایی کرد

شرکت آلمانی پورشه به تازگی از اتومبیل های جدید ۹۱۱ کرارا ۴، کرارا ۴ کانورتیبل و تارگا ۴ رونمایی کرد

اگرچه این اتومبیل ها فیس لیفتی براساس ۹۱۱ می باشند اما از قوسی ۴۴ میلی متر در قسمت چرخ عقب و چراغ عقب یکپارچه سه بعدی برخوردارند.

پورشه از اتومبیل های 911 کرارا 4 و تارگا 4 با موتور توربو شارژ رونمایی کرد

پورشه از اتومبیل های ۹۱۱ کرارا ۴ و تارگا ۴ با موتور توربو شارژ رونمایی کرد

پورشه برای این مدل ها دو مدل موتور توربو ۳.۰ لیتری شش سیلندر در نظر گرفته است. در مدل های کرارا موتوری ۳.۰ لیتری توربوشارژ شش سیلندری که خروجی ۳۷۰ اسب بخاری و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاوری دارد، قرار داده شده است.

 

اما در انواع مدل اس یکی از این موتورها با خروجی ۴۲۰ اسب بخاری و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاوری قرار داده شد. چنین موتورهایی زمانی که در کنار یک PDK و پکیج Sport Chrono قرار می گیرند موجب می شوند تا کرارا ۴ بتواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را طی ۴.۱ ثانیه و مدل اس در طی ۳.۸ ثانیه سپری کند.

باتوجه به مدل ها و موتورهایشان سقف سرعت از مدلی با موتور ضعیف تر تا مدلی با موتور قدرتمند تر بین ۲۸۷ الی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از دیگر تغییرات قابل توجه می توان به سیستم چهار چرخ محرک بهبود یافته و سیستم تعلیق تطبیقی PASM با کاهش ارتفاع ۱۰ میلی متری اشاره کرد.

 

منبع :Porsche


تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴/ارزشمندترین برند خودرویی جهان معرفی شد
براساس یک نظرسنجی جدید که برای رتبه‌بندی برندهای معروف جهان انجام شده است، شرکت خودروسازی تویوتا پس از برندهای اپل، گوگل، کوکاکولا، مایکروسافت و آی‌بی‌ام، به‌عنوان ششمین برند با ارزش جهان و با ارزش‌ترین برند صنعت خودرو شناخته شده است.
ارزشمندترین برند خودرویی جهان معرفی شد

به گزارش اخبار خودرو ، بر اساس یک نظرسنجی جدید که برای رتبه‌بندی برندهای معروف جهان انجام شده است، شرکت خودروسازی تویوتا پس از برندهای اپل، گوگل، کوکاکولا، مایکروسافت و آی‌بی‌ام، به‌عنوان ششمین برند با ارزش جهان و با ارزش‌ترین برند صنعت خودرو شناخته شده است.

در این نظرسنجی، عملکرد مالی هر یک از برندها، میزان تاثیرگذاری کلی و سود بالقوه آنها مورد محاسبه قرار گرفته است. بر این اساس، از میان شرکت‌های خودرویی بی ام و در جایگاه یازدهم و درست بعد از آن مرسدس بنز در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

امسال در این رتبه‌بندی فولکس واگن رتبه 35 را به خود اختصاص داده است. در این رتبه‌بندی، فورد در رتبه 38 قرار دارد و هیوندایی در رتبه 39 ، آئودی در رتبه 44، نیسان در رتبه 49 و پورشه در رتبه 56 با ارزش‌ترین برند‌های جهان قرار گرفته است. از دیگر خودروسازان، کیا در رتبه 74، شورولت 85، لندروور 87 و مینی در رتبه 98 قرار دارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا