یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴/احتمال “سوخت” سهمیه سوخت خودروهای عمومی

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی از احتمال سوخت سهمیه سوخت خودروهای عمومی در صورت غیرعادی بودن آن خبر داد و گفت: محدودیت برداشت روزانه سهمیه سوخت همچنان اعمال می‌شود.
احتمال “سوخت” سهمیه سوخت خودروهای عمومی

به گزارش تسنیم ،شهرام آدم‌نژاد با بیان اینکه مشکلی در اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری پیش‌ نیامد اظهار کرد:۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل برون‌شهری پیمانه دوم سهمیه گازوئیل را دریافت کردند.

وی درباره علت آنکه ۳۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری هنوز پیمانه دوم نگرفتند، افزود: شاید مصرف‌شان به حد سوختگیری نرسیده٬ یا کارکردشان کم بوده یا قبلا سهمیه داشتند و یا در یک جایگاه آنلاین سوختگیری نکرده‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون عمده ناوگان عمومی درون شهری و ۲۹۱ هزار و ۹۵۰ دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری در جایگاه‌های آنلاین سوختگیری کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که مدیریت کارت سوخت ماهانه با راننده است٬ اظهار کرد: رانندگان کارت‌ سوخت‌ خود را در اختیار دیگری قرار ندهند چون تراکنش‌ها رصد و مشخص می‌شود تراکنش عادی نبوده‌، ضمن ٖآنکه سهمیه‌ آنها نیز از بین می‌رود.

آدم‌نژاد با اشاره به این‌که محدودیت برداشت روزانه همچنان اعمال می‌شود، بیان کرد: این محدودیت اجازه سوختگیری برای رفتار منطقی یک خودروی عمومی را می‌دهد و نیازی به سوختگیری بیشتر نیست مگر آنکه کارت سوخت در اختیار راننده دیگری باشد.

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴/ایلان ماسک در واکنش به استخدام کارمندان تسلا توسط اپل
آنطور که شایعات حکایت دارند، به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی یک خودرو بدون راننده است.

آنطور که شایعات حکایت دارند، به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی یک خودرو بدون راننده است. هنوز شواهد محکمی برای این موضوع در دسترس نیست، اما استخدام های جدیدی که اپل انجام داده، نشان می دهد که تیم کوک و یارانش، دنیا خودرو را بسیار جدی گرفته اند.

8765031426_1b7094a6521

در میان این استخدام ها، افرادی دیده می شوند که سابقه کار در تسلا را داشته اند و در کنار ایلان ماسک، تجارب ارزنده ای را در حوزه خودرو به دست آورده اند. حال یک روزنامه آلمانی همین موضوع را دستمایه یک مصاحبه جنجالی با مدیر تسلا قرار داده و صحبت های جالبی را از ماسک به انتشار رسانده است.

هنگامی که حین مصاحبه در رابطه با این موضوع از ماسک سؤال می شود، وی می گوید: «آنها (اپل) افرادی را استخدام کرده اند که ما قبلا اخراج کرده ایم. ما حتی در شرکت به شوخی اپل را قبرستان تسلا می نامیم.» ماسک همچنین تاکید می کند که: «اگر در تسلا موفق نشدید، بروید و برای اپل کار کنید.»

ماسک در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگار آلمانی مبنی بر نگران بودن بابت ورود اپل به حوزه خودرو، آخرین محصول اپل را زیر سؤال می برد و چنین می گوید:

«آیا تا به حال به اپل واچ نگاهی انداخته اید؟ (می خندد). اینکه اپل به این سمت حرکت می کند و قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارد، نکته خوبی است. اما نباید فراموش کنیم که خودروها بسیار پیچیده تر از موبایل و یا ساعت هوشمند هستند. شما نمی توانید به سراغ شرکت هایی همچون فاکسکان بروید و به آن ها بگویید برای من یک ماشین بساز. اما به هر حال برای اپل خودرو تنها حوزه منطقی جهت بروز نوآوری است. یک قلم جدید و یا یک آیپد بزرگتر، چندان برای این کار مناسب نیستند.»

اما جالب است بدانید که پس از انتشار این مصاحبه، ماسک طی چند توییت به دلجویی از اپل پرداخت و به نوعی تلاش کرد تا حرف های تندی که زده است را جبران نماید. ماسک در یکی از توییت های خود چنین نوشته است:

«هی! من از اپل بدم نمی آید. این مجموعه یک شرکت بزرگ است که افراد با استعداد بسیاری در آن فعالیت می کنند. من عاشق محصولات آنها هستم و خوشحالم که می خواهند یک خودرو بسازند.»

ماسک همچنین در توییت بعدی خود تلاش می کند تا نگاه تحقیر آمیزی که به اپل واچ در حین مصاحبه داشته است را توجیه کند:

«اما در رابطه با ساعت، باید بگویم که جانی و تیمش محصول بسیار زیبایی را خلق کرده اند. اما کارآیی این دستگاه چندان من را تحت تاثیر قرار نمی دهد. تا عرضه نسل سوم، این موضوع قطعا برطرف خواهد شد.»

منبع:دیجیاتو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا