یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ -/رونمایی کراس اوور جدید ولوو تا سه سال آینده

ولوو قرار است یک مدل کراس اوور کامپکت به نام “ایکس سی ۴۰” را در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی کند.
رونمایی کراس اوور جدید ولوو تا سه سال آینده

ولوو قرار است یک مدل کراس اوور کامپکت به نام “ایکس سی ۴۰” را در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی کند.

به گزارش   ایسنا، هاکان ساموئل‌سون، مدیرعامل ولوو اظهار کرد عرضه کراس اوور کامپکت یکی از اولویتهای این خودروساز است اما حاضر به تایید نام مدل یا زمان عرضه آن نشد.

ولوو تایید کرده است که کارخانه اش در گنت بلژیک با استفاده از پلتفرم جدید “معماری ماژولار کامپکت” این شرکت، مدل‌هایی را خواهد ساخت و بمحض معرفی شدن این پلتفرم، شمار مدلهای کامپکت را که در حاضر شامل “وی ۴۰” و “وی ۴۰ کراس کانتری” هستند، گسترش خواهد داد.

ولوو برای آماده کردن کارخانه گنت برای تولید مدل‌ها مبتنی بر “معماری ماژولار کامپکت”، ۲۰۰ میلیون یوور در این کارخانه سرمایه گذاری می‌کند.

طبق گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، ولوو در حال حاضر مدلهای “ولوو اس ۶۰″، “وی ۴۰″، “وی ۴۰ کراس کانتری” و “ایکس سی ۶۰” را در گنت تولید می‌کند.

مدل “اس ۶۰” سابق بر این در کارخانه این خودروساز در تورسلاندای سوئد ساخته می‌شد اما تولید این سدان ماه گذشته به دلیل نیاز این خودروساز به ظرفیت برای تولید “ایکس سی ۹۰” متوقف شد.

ولوو هفته گذشته اظهار کرد نسل دوم شاسی بلند پرچمدار این شرکت بیش از ۶۵ هزار دستگاه سفارش جهانی داشته که بهتر از رقم ۵۰ هزار دستگاه مورد پیش بینی برای امسال بوده است.

به گفته منابع آگاه، “ایکس سی ۴۰” نخستین مدل ولوو خواهد بود که از پلتفرم “معماری ماژولار کامپکت” استفاده می‌کند و نسل جدید “وی ۴۰” و “وی ۴۰ کراس کانتری” در سال ۲۰۱۹ استفاده از این معماری را آغاز خواهند کرد.

ولوو که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت ژیجیانگ هولدینگ از فورد خریداری شد، این پلتفرم را با همکاری برند جیلی اتوی چین طراحی کرده است.

مدیرعامل ولوو اوایل امسال به رویترز گفته بود فروش خودروهای کامپکت ولوو کمتر از آن بوده که سودآور باشد و این خودروساز به شریکی نیاز دارد که بتواند در هزینه‌های طراحی و تولید یک مدل رقابتی سهیم شود.

مدیر خرید و تولید ولوو هم در مصاحبه ای بر مزایای شراکت با جیلی تاکید کرده بود.

کارخانه ولوو در چنگدوی چین هم خودروهای مبتنی بر پلتفرم جدید را تولید خواهد کرد.

ولوو امسال در سطح جهانی ۵۰۰ هزار خودرو خواهد فروخت و قصد دارد فروش جهانی خود را تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۰ درصد افزایش دهد. ساموئل‌سون اظهار کرده است ۵۰۰ هزار دستگاه آینده مطمئنی برای ما فراهم نمی‌کند اما رقم ۸۰۰ هزار مناسب خواهد بود.

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴/""۲۰۸۸۶ خودرو وارد کشور شد
در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۲۰ هزار و ۸۸۶ خودرو، به ارزش ۴۹۶ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار ، معادل روزانه بیش از ۱۱۲ خودرو به کشو وارد شده است.

به گزارش  تسنیم ، در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۴۹۶ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار به تعداد ۲۰ هزار ۸۸۶ خودر به به کشور وارد شده است که این رقم از لحاظ تعداد ۵۷ درصد، ارزش ۴۸ درصد و از لحاظ وزنی ۵۳ درصد کاهش داشته است.

در شهریور ماه سال جاری نیز روند کاهش واردات خودرو وارداتی ادامه داشته است، به طوری که در این ماه ۳ هزار و ۳۰ خودرو با وزن ۵ هزار و ۳۱ تن  معادل  ۷۴ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار به کشور وارد شده است.

بر اساس آمار منتشر شده گمرک، کاهش واردات خودرو درشهریور ماه ۷۰ درصد از لحاظ تعدادی، ۶۷ درصد از لحاظ وزنی و ۶۲ درصد از لحاظ ارزشی کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، در شهریور ماه سال جاری با وجود اینکه میزان واردات خودرو ۷۰ درصد کاهش یافته است در این ۳۱ روز، ۳ هزار و ۳۰ خودرو  معادل روزانه ۹۸ خودرو به کشور وارد شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا