یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ -/کاهش ۴۰ درصدی آلودگی هوا در “روز بدون خودرو” در پاریس

 

گزارش ایندیپندنت حاکیست که ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر پاریس تنها در یک روز با کاهش ۴۰ درصدی انتشار مواد آلاینده همراه بوده است.

به گزارش  ایسنا، در روز بیست و هفتم ماه گذشته میلادی رانندگان از آوردن خودروهایشان در مناطق مرکزی شهر پاریس منع شدند که طبق بررسی‌ها به دنبال این اقدام میزان انتشار دود و مواد آلاینده تقریبا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.

سازمان AirParif‌ که به طور معمول میزان آلودگی در سطح شهر پاریس را اندازه‌گیری می‌کند اعلام کرد: کاهش انتشار دود و مواد آلاینده در این روز چشمگیر بوده و این در حالی است که تردد خودروها تنها در ۳۰ درصد از شهر پاریس ممنوع بوده است. در این روز همچنین آلودگی صوتی به نصف کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، مقامات شهری پاریس روش‌ متفاوتی را برای مقابله با آلودگی هوا اجرایی کرده‌اند که البته تاثیر چندانی در کاهش آلودگی نداشت.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، تاکنون اقدامات پاریس در این زمینه محدود به آزمایش‌های یک روزه بوده اما در مقایسه با آن مقامات شهری لندن در سال ۲۰۰۳ اقدام به گرفتن هزینه شارژ ورود به منطقه طرح ترافیک از رانندگان کردند. اگرچه این روش با انتقادات بسیاری همراه بود اما کاهش سوانح رانندگی و آلودگی هوا را به دنبال داشت.

 

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴/رونمایی از مدل جدید خودروی چری مدیران خودرو

مدیران خودرو چری tiggo5 خود را در اصفهان رونمایی کرد.
رونمایی از مدل جدید خودروی چری مدیران خودرو

، شرکت مدیران خودرو که در طی سال‌های گذشته به تولید محصولات شرکت خودروسازی چری در ایران مشغول بوده، به تازگی خودروی شاسی‌بلند tiggo5 این شرکت را به کشور وارد کرد.

فروش این خودرو به‌زودی با پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی و شرایط خدماتی ویژه آغاز می‌شود.

برای خودرو چری tiggo5 از موتور ۱۹۷۱ لیتری با تنفس طبیعی استفاده شده است. این خودرو توان خروجی‌ برابر با حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه دارد.

خودروی شاسی‌بلند tiggo5 در دو نوع جعبه دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۷ سرعته عرضه می‌شود. پیش‌فروش این خودرو به زودی آغاز می‌شود که بنابر اعلام مدیران خودرو شرایط آن از سوی رسانه‌های عمومی به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا