یزدفردا"هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست مهندس میر محمدی استاندار یزد و دبیری مهندس علمدار یزدی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ، نماینده های دستگاهای اجرایی ، بانکها و مدیران واحدهای مشکل دار در محل سالن جلسات حمیدیا استانداری برگزار گردید.

 

محمد رضا علمدار یزدی هدف از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بررسی مشکلات واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: این کارگروه در راستای توجه ویژه‌ای که دولت به رفع موانع تولید داشته تشکیل شده و باید به‌شکلی عمل کنیم که در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تقویت فعالیت های تولید و اقتصادی در استان باشد.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از طریق تعامل مطلوب بین دستگاه‌های ذیربط در تلاش است تا مشکلات تولید را حل کند افزود: تسهیلات بانکی، مطالبات مالیاتی، مشکلات بیمه تامین اجتماعی و ... از مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان است که در کارگروه تسهیل بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های ارجاعی به این ستاد در خصوص مشکلات صنعت با بانک‌ها است افزود: حل مشکلات این واحدها نه تنها بر عهده این کارگروه ، بلکه وظیفه همه دستگاه های اجرایی و بانک ها است که خوشبختانه در این خصوص تعامل خوبی صورت گرفته است.

علمدار با بیان اینکه تلاش ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر این است تا بخش خصوصی فعال در عرصه تولید و صنعت در استان بتواند بدهی خود را به بخش های مختلف پرداخت کند اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بتوانیم اقدام موثری در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان برداریم.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در این جلسه با ارائه گزارشی از  جلسات کارگروه گفت :بیش از 200کمیته تخصصی و کارشناسی برگزار و حدود 200مصوبه در 16 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان دی ماه سال جاری به تصویب رسیده است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا