یزدفردا"استاندار يزد گفت: ضروري است دانش‌آموزانی كه به سن قانوني رأي دادن رسیده‌اند و به‌اصطلاح رأي اولي محسوب می‌شوند در انتخابات پيش رو حضوري مؤثر و پرشور داشته باشند.

روز سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه همايش استاني فصل حضور و جشن تكليف سياسي دانش آموزان استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، مشاور معاون وزير آموزش‌وپرورش، مديركل و جمعي از مديران آموزش‌وپرورش استان در سالن شهيد عباسپور برق منطقه‌ای يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع دانش آموزان استان و تبريك ماه بهمن، ماه پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: شما دانش آموزان آینده‌سازان شايسته ميهن اسلامي هستيد و پاسخ‌های دقيق شما به سؤال مهر رئیس‌جمهوری اسلامي ايران نشان از استعداد، توانمندي، تيزهوشي و دانايي بالاي دانش آموزان استان در عرصه‌های مختلف علمي، فرهنگي، اجتماعي و هنري دارد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: توانايي ما در دانایی‌مان نهفته است و دانايي اصلی‌ترین سرمايه جوامع بشري است.
وي افزود: خوشبختانه مجموعه مطلوبي از پاسخ‌های دانش آموزان به اين پرسش مهر جمع‌آوری‌شده كه بعد از جمع‌بندی در قالب كتابي به وزارت آموزش‌وپرورش ارسال می‌شود تا در سراسر كشور مورداستفاده قرار گيرد.
ميرمحمدي با اشاره به پرسش مهر رئیس‌جمهوری مبني بر اينكه بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پيش روي ما چيست؟ و چگونه بايد به بهترين وجه از اين فرصت‌ها استفاده كنيم؟ تصريح كرد: خوشبختانه با اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه عليه ملت ايران، زمينه پيشرفت و سرافرازي بیش‌ازپیش جمهوري اسلامي ايران فراهم‌شده است.
استاندار يزد اظهار داشت: شما دانش آموزان نيز با تيزهوشي پاسخ‌های درستي به اين سؤال رئیس‌جمهوری داديد و لازم است در دوران پساتحريم برنامه‌ریزی براي دستيابي به فنّاوری‌های برتر، گسترش علم و فناوري، برند سازی كالاهاي توليد داخلي، حضور در بازارهاي ساير كشورها و اعتمادآفريني در بازارهاي بین‌المللی در دستور كار برنامه ريزان قرار گيرد.
وي افزود: آنچه مهم است اينكه در موضوع برجام تنها نبايد روي مسائل اقتصادي و موضوعات داخلي تمركز كرد بلكه بايد مباحث فرهنگي، اجتماعي، علمي، پژوهشي و روش‌های ارتباطي مؤثر و قابل‌استفاده در روابط بین‌المللی و سطح جهاني را نيز مدنظر قرارداد و اين نكته بسيار مهمي است.


جشن تكليف سياسي نماد حماسه حضور دانش آموزان در انتخابات


ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه اشاره كرد و گفت: برگزاري اين جشن تكليف سياسي می‌تواند نماد حماسه حضور مؤثر و بانشاط شما دانش آموزان به‌اصطلاح رأي اولي در انتخابات پيش رو باشد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان ادامه داد: وقتي انسان به سن تكليف می‌رسد و برايش جشن تكليف مذهبي می‌گیرند مسئولیت‌های گسترده‌ای بر عهده او گذارده می‌شود و اين نشان می‌دهد كه پسران ما در سن 15 سالگي و دخترانمان در سن 9 سالگي آمادگي براي حضور و ايفاي نقش در اجتماع و مجموعه مسئولیت‌هایی كه يك انسان بالغ می‌تواند بپذيرد رادارند.
وي خاطرنشان كرد: اينكه جشن تكليف سياسي را از جشن تكليف مذهبي جدا کرده‌ایم به علت آن است كه قانون انتخابات در جمهوري اسلامي ايران سن رأی‌دهندگان را 18 سال تمام ذكر كرده است و ما نيز در برگزاري انتخابات و كليه مراحل آن تابع قانون هستيم.
ميرمحمدي تأكيد كرد: در انتخابات پيش رو نه‌تنها دانش آموزان رأي اولي بايد حضوري تأثيرگذار و بانشاط در پاي صندوق‌های رأي داشته باشند، بلكه می‌توانند پدران، مادران و ساير اعضاء خانواده خود را نيز به حضور در انتخابات تشويق و ترغيب نمايند.
استاندار يزد يادآور شد: ضروري است به كساني رأي دهيم كه دلسوز نظام و انقلاب باشند، نسبت به ملت ايران وفاي به عهد داشته باشند، با مشكلات مردم آشنا باشند و با وضع قوانين مترقي بتوانند نظام جمهوري اسلامي ايران را تعالي ببخشند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود تصريح كرد: شما دانش آموزان وارث ميراث ارزشمند، فرهنگ غني و دستاوردهاي عظيم نسل گذشته ایران‌زمین هستيد و ضروري است با دانايي و توانايي ضمن حفظ اين فرهنگ غني و هويت تاريخي، آن را تقويت و در سراسر جهان گسترش دهيد تا تمام مردم دنيا از فرهنگ غني ايران اسلامي بهره‌مند شوند.
در ابتداي اين مراسم 10 نفر از برگزيدگان پرسش مهر رئیس‌جمهوری و نمايندگان شوراهاي دانش‌آموزی استان به بيان مسائل و نظرات خود در دو موضوع انتخابات و اجرائي شدن برجام پرداختند.
گفتني است در پايان همايش استاني فصل حضور و جشن تكليف سياسي دانش آموزان استان از برگزيدگان و نفرات برتر پرسش مهر رئیس‌جمهوری در سال 93 در رشته‌های قطعه ادبي، مقاله پژوهشي، شعر، داستان كوتاه، فيلم كوتاه، كاريكاتور، طراحي پوستر و عكاسي با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا