غلامرضا رضایی مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با اشاره به سال " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده ، گفت: نقشه راه روشن و آینده ساز برای عبور از مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک بحث کاملا استراتژیک است و در همه کشورهایی که دارای اهداف بلند مدت هستند و روحیه استقلال در بطن سیاست داخلی و خارجی آنها جاری است ، در اشکال مختلف مطرح شده است.

مدیرعامل بندرخشک پیشگامان خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب با پیش بینی راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی، از حدود هفت سال پیش شعارهای اقتصادی را به عنوان نام سال در دستور کار قرار دادند تا فضای عمومی کشور برای این شرایط ویژه فراهم شود.
وی ادامه داد: برای حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی باید اعتماد آنها جلب شود و مسئولان باید به این مردم اعتماد کنند.
رضایی گفت: مردم ایران بسیار تیزهوشند و وقتی اعتماد می‌کنند کار به سرانجام می‌رسد و باور کنیم مردم توانایی آن را دارند اما باید بستر حضور فراهم شود.
مدیرعامل بندرخشک پیشگامان ادامه داد: کشور با پول نفت آباد نمی‌شود و این موضوع در چند سال اخیر تجربه شد و آبادی تنها با حضور مردم امکان پذیر است ، هر چه بیشتر شاهد افزایش این حضور باشیم کشور آبادتر خواهد شد.
وی با اشاره به حضور مردم در تعاونی ها گفت: در گروه پیشگامان و بندرخشک پیشگامان که بر فلسلفه و مبنای وجودی اقتصاد تعاونی و حضور مردم طرح ریزی شده است می توان با جمع آوری سرمایه های خرد، پروژه های کلان را اجرا کرد که سود و عواید آن به مردم برسد.
رضایی گفت: حضور مردم و فعالیت در قالب تعاونی یکی از شاخص های عمل به اقتصاد مقاومتی است و ارائه خدمات به تجار ایرانی و بین المللی در بندرخشک پیشگامان نیز محکمل آن در بخش حمل و نقل است.
وی با اشاره به برنامه های این شرکت در سال جدید، گفت: طبق پیش بینی ها در اواسط سال فاز نخست بندرخشک پیشگامان افتتاح خواهد شد.
رضایی افزود: خوشبختانه اتصال ریلی بندرخشک به شبکه سراسری ریلی کشور در اواخر سال قبل انجام شد و این بندرخشک آمادگی ارائه خدمات ریلی را به تجار و بازرگانان دارد. این درحالی است که انبارهای عمومی این شرکت نیز به بهره برداری رسیده است و تجار و صاحبان بار می توانند از آن بهره ببرند.
وی افزود: پروژه های همچون شهرک حمل و نقل، احداث سردخانه صنعتی نیز به قوت در حال انجام است و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل بندرخشک پیشگامان در پایان خاطر نشان کرد: این شرکت به همت و با سرمایه مردم تاسیس شده است که امیدواریم هرچه سریع تر با رفع موانع موجود به مرحله بهره برداری برسد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا