بيست و ششمين نمايشگاه صنايع دستي ملي و پنجمين نمايشگاه بين المللي با پانصد و چهل غرفه از سي و يک استان در شبستان مصلاي امام خميني تهران فعاليت خود را آغاز نموده است.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد معاون صنايع دستي اين اداره کل در خصوص جزئيات برگزاري اين نمايشگاه و حضور پررنگ هنرمندان يزدي بيان نمود: اين نمايشگاه از پنجم خرداد ماه برپا گرديده و تا پايان روز دهم خرداد همه روزه از ساعت ده صبح تا بيست عصر برپاست.

محمدرضا دهقان مهرجردي افزود: اين نمايشگاه بيست و ششمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و پنجمين نمايشگاه بين المللي مي باشد که با حضور هنرمندان رشته هاي مختلف هنري از سي و يک استان برپا گرديده است و سهم استان يزد از اين نمايشگاه اختصاص هجده غرفه به صنايع دستي شاخص استان مي باشد که در مجموع تعداد بيست و چهار هنرمند يزدي در رشته هاي مختلف صنايع دستي اين استان از قبيل: زيلو بافي، نمدمالي، سبد بافي، حصيربافي، سفال گري، سراميک مشبک و مصرفي، کاشي هفت رنگ، رودوزي هاي الحاقي، حکاکي روي مس، تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، مصنوعات چرمي و ... شرکت نموده اند.

اين مقام مسئول در ادامه اضافه نمود: از ديگر هنرمندان يزدي که در اين نمايشگاه حضور فعال داشتند، هنرمندان رشته نساجي سنتي بود که در اين رشته نيز آثار ارزشمند اين هنرمندان شامل: دارايي بافي و کار بافي و دست بافته هايي  از اين گروه در معرض ديد بازديد کنندگان قرار گرفت.

گفتني است: در اين نمايشگاه نمونه دستگاه نساجي سنتي که توسط هنرمند يزدي و به سفارش واحد حمايت از توليد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور ساخته شده بود رونمايي گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا