معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مناظره اولین قدم برای جداشدن از فضای جمود فکری و تمرین گفتگو در جامعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز شنبه هشتم خردادماه ، مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری ، مشاور تحول و سلامت اداری استاندار و جمعی از مسئولان ، اساتید و دانشجویان استان در سالن کنفرانس دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد .
"محمدعلی طالبی" در این مراسم اظهار داشت: مناظره اولین قدم برای جداشدن از فضای جمود فکری و تمرین گفتگو در جامعه است  .
وی ادامه داد : در حال حاضر جامعه نیازمند گفتگو و مناظره است و دانشگاه می تواند بهترین نقطه شروع برای تمرین گفتگو در بین نسل جوان باشد.
طالبی افزود : در برخی از مناظره ها نمی توان به طور کامل به حقیقت دست یافت و نباید این شکست تلقی شود زیرا  ایجاد فضای تفاهم ، تعامل وگفتگو خود نیز یک هدف و ارزش است و برکات بسیاری را به همراه دارد .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد : در بسیاری از موضوعات ، حقیقت مطلقی وجود نداشته  و مناظره به منظور تبیین هرچه بهتر موضوعات ، هم زیستی و هم اندیشی شکل می گیرد .
طالبی با اشاره به ضعف گفتگو در فرهنگ سیاسی کشور، خاطر نشان کرد : عادت به تک گویی و استفاده از تریبون های یک طرفه در بسیاری از موضوعات و مسائل جامعه  با هدف القای نظریات و دیدگاهها به مردم و تحمیل آن به جامعه صورت می گیرد که مشکلات و موانعی را در این رابطه ایجاد می کند .
وی  یادگیری ایجاد گفتگو ، بیان دیدگاه ها درخصوص مسائل مختلف جامعه و پرسشگری را از راهکارهای ایجاد تریبون های دو طرفه و چند طرفه دانست و آنرا موجب پیشرفت و رشد بیشتر جامعه و تعالی اندیشه ها و از پیش نیازهای توسعه و هم زیستی عنوان کرد .
طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری  و تاکید ایشان بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی ، اظهار امیدواری کرد : برگزاری مناظره وگفتگوی دانشجویی تنها محدود به برگزاری مسابقات نباشد و فضای گفتگوی مستمر در مراکز آموزش عالی کشور و استان فراهم شود .
گفتنی است در ابتدای این مراسم گزارشی از روند مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دراستان ارائه شد و در پایان نیز از سه گروه برتر مناظره در مسابقات مرحله استانی ، همچنین رابطان و داوران جشنواره  با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا