در آستانه برگزاري اولين همايش ملي نظارت كارگاهي در استان يزد آقاي دكتر بديعي عضو شوراي مركزي سازمان به اتفاق آقايان مهندس فرشيد رئيس سازمان و دكتر جواهري دبير همايش ملی نظارت کارگاهی در يك كنفرانس خبري با شركت خبرنگاران رسانه هاي استاني و كشوري شركت كردند.
یزدفردا" در آستانه برگزاري اولين همايش ملي نظارت كارگاهي در استان يزد آقاي دكتر بديعي عضو شوراي مركزي سازمان به اتفاق آقايان مهندس فرشيد رئيس سازمان و دكتر جواهري دبير همايش ملی نظارت کارگاهی در يك كنفرانس خبري با شركت خبرنگاران رسانه هاي استاني و كشوري شركت كردند.
 به گزارش خبرنگار یزدفردا"در آغاز اين كنفرانس خبري آقاي مهندس فرشيد ضمن خيرمقدم به حاضران، عزم جدي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد را براي تحقق طرح نظارت كارگاهي خاطرنشان كرد و گفت: براي اين منظور با كسب نظر مساعد شوراي مركزي سازمان و مشاركت شهرداري يزد اولين همايش ملي نظارت كارگاهي طي روزهاي هشتم و نهم خرداد در يزد برگزار مي شود تا نتايج حاصل از كميسيونهاي تخصصي اين همايش، مدوّن و زمينه ساز اجرائي شدن طرح نظارت كارگاهي گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه اعتماد مردم نیز تا حدی به مهندسان ناظر جلب شده و لازم است این اعتماد با انجام فرهنگ سازی و تبیین نقش مهندسان ناظر تقویت شود.

علیرضا فرشید در نشستی خبری با اشاره به وضعیت مسکن مهر در سراسر کشور از جمله استان یزد اظهار داشت: گرچه عنوان می‌شود که کیفیت ساخت مسکن مهر در استان یزد نسبت به سایر مناطق کشور مطلوبتر است اما در همین استان نیز هیچ مهندس ناظری از کیفیت ساخت و سازهای این پروژه ها رضایت ندارند.

وی تاکید کرد: در پروژه های مسکن مهر نظارت واقعی و کارگاهی وجود نداشته و کار به شیوه اصولی انجام نشده است و بسیاری از پروژه ها مورد تایید مهندسان ناظر نیز نیست.

فرشید با بیان اینکه یکی از برنامه های کلان ما افزایش نظارت کارگاهی است، افزود: امیدواریم با شرکتهای حقوقی که قرار است در امر نظارت بر ساخت و ساز با نظام مهندسی همراهی داشته باشند، شاهد افزایش کیفیت ساخت و سازها در استان یزد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان کرد: هر دستگاه و سازمانی به سهم خود باید در تحقق این امر اثرگذار باشد و سازمان نظام مهندسی نیز با نظارت بر ساخت و ساز و بهبود کیفیت ساخت و سازها در این مسیر قدم بر می دارد.

فرشید خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی به واسطه نظارت دقیق و استفاده از نیروی ماهر مطابق به استانداردها احداث شود، به طور قطع طول عمر بیشتری خواهد داشت و از سوی دیگر عایق بندی ساختمانها به جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک می کند که هر دو مورد گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وي اضافه كرد: در اين همايش و كميسيونهاي تخصصي آن مهندسان فرهيخته از شوراي مركزي سازمان و سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان كشور حضور دارند كه با تجربيات چندين سالة خود ديدگاههاي راهگشا براي صنعت ساختمان و تثبيت نظارت كارگاهي ارائه خواهند كرد.

آقاي دكتر جواهري دبير همايش نيز به تفصيل دربارة‌سرمايه عظيمي كه در صنعت ساختمان در بخش خصوصي بكار گرفته شده و مي شود سخن گفت و افزود: در اين بخش در هر روز 20 ميليارد ريال هزينه ساخت و ساز مي شود كه رقم سنگيني است و اگر به صورت صحيح در جهت افزايش عمر مفيد ساختمانها مصرف شود عملاً كمك مؤثري به تقويت و حفظ سرمايه ملي خواهد بود.

دكتر جواهري از خبرنگاران به عنوان پيام رسانان فرهنگ سازي در جامعه نام برد و از آنان خواست با مشاركت فعال در انعكاس خبرهاي صنعت ساختمان و نيز عمومي كردن نتايج همايش ملي نظارت كارگاهي، اين سازمان را در جهت رسيدن به اهداف مهم خود ياري نمايند.

در اين كنفرانس خبري كه در محل سالن جلسات هيئت مديره نظام مهندسي برگزار شد، دكتر بديعي عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره به تدوين و ابلاغ خط مشي هفت گانه سازمان كه در هيئت عمومي اجلاس هيجدهم نظام مهندسي كشور با رأي قاطع به تصويب رسيده است، مشكلات صنعت ساز و ساز كشور را تشريح كرد و اظهار داشت، تنگناهاي مهم ساختمان سازي در استان يزد، عدم دسترسي كافي به تكنسين هاي فني و كارگران ماهر ساختماني است.

وي با استناد به هزينه هاي سنگيني كه در بخش خصوصي براي ساخت و ساز هزينه مي شود عملياتي شدن نظارت كارگاهي را در مجموع به سود مالك و سرمايه گذار، بهره برداران و نيز دستگاههاي مسئول امور ساخت و ساز توصيف كرد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا