یزدفردا "

ا

خبرنگاران تلاش خود را برای انتشار به موقع خبر انجام داده و در این راه  و متاسفانه  برخوردها بعضی مواقع غیر قابل باور است برای تیه خبر به بیمارستان افشار یزد  رفتیم البته با دوربین و کارت شناسایی که از همان ابتدا نگهبانان فرمودند ما اجازه حضور دوربین در بیمارستان را نداریم و برای ورود خبرنگاران باید هماهنگ شود به همه جا زنگ زدند و البته هیچ کس در همه جا نبود که پاسخ انها را بدهدپس از تماس های مکرر که حددا بیست دقیقه طول کشید  معاون یکی از دستگاههای نظارتی داخلی بیمارستان  قرار شد تشریف بیاورند و پس از آمدن فرمودند دوربین حق ورود ندارد !!!!

 

متاسفانه مسئولین اینگونه امور در چند بیمارستان همین وظیفه را دارند و بیشتر تلفنی امور را کنترل می کنند و حضور فیزیکی قطعا مهم نیست !!!! 

 

در قرن بیست و یکم ما هنوز درگیر حضور دوربین در بیمارستان هستیم و زمانی که اکثر بیمارستان های دنیا  بیماران به صورت آن لاین می توانند خانواده های خود را روئیت و آنها نیز بالعکس !

 

یا در بیمارستان های خصوصی خودمان به صورت آن لاین بیماران بخش های مراقیبت های ویژه فیلمبرداری شده و همراهان می توانند از وضعیت بیماران خود خبر داشته باشند .

 

و بیمارستان های دولتی یزد هنوز در پی بخشنامه های هزار سال پیشند که عکس بردای از بیمارستان ممنوع است و البته به صورت تذکر لسانی!!!!و گاها هم برخورد فیزیکی با تعدا د حدودا ده نفر نگهبان   در هر در ورودی !!!!!

 

اگر کمی به روز تر باشیم به جای اینکه ورود خبرنگاران  را ممنوع کنیم و با دوربین  های آنان مشکل داشته باشیم خود فضای اطلاع رسانی مناسب را آماده و خود نگرانی بستگان و علاقمندان به سلامت بیماران کاهش می دهیم و از این راه گامی در جهت سلامت  و کم کردن نگرانی مردم  انجام می دهیم .

 

البته بماند که از خیر حضور گذشتیم و امروز عصر مجددا جهت حضور در همان بیمارستان بدون حتی همراهی موبایل با یک کیف دانشگاهی در ساعت ملاقاتی قصد حضور داشت  که مجددا نگهبانان پرتعداد همانند اینکه بمب گذار انتحاری را دوره می کنند هجوم آورده و خواستار برسی کیف همراه خبرنگار را به جرماینکه خبرنگارید را داشتند  که خبرنگار  این حرکت را در حالی در هیچ کجای استان به هنگام ورود نزدیکان بیماران ، کسی به لوازم همراهان تعرضی نمی کند خواستار حضور مسئول انها شد که پس از بیست دقیقه  کسی مراجعه نکرد و با چراغ سبز مسئول (ح)برخورد فیزیکی توسط نگهبانانی که تعدادشان  به ده نفر هم می رسید آغاز و احتمالا بیشتر تمایل نگهبانان کسب آتو از خبرنگار و برجشب اغتشاش گر چسباندن بود تا حل مشکل ...

 

در پایان امید واریم  با عنایت جنابعالی موضوع پیگیری  تا حداقل  به جای رسانه ای شدن موضوع  در صددد رفع مشکل حضور خبرنگاران در بخش سلامت باشیم .

 

قطعا اینگونه برخوردها نه به نفع خبرنگاران است نه به نفع بخش سلامت جامعه  که حضور رسانه های می تواند بهترین کمک در ارائه بهتر خدمات به مردم است .

 

بیاییم به جای دورکردن نگاه خبرنگاران از بخش سلامت از  پتانسیل رسانه ها در بخش سلامت استفاده کنیم 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا