در کمال تاسف مدتی است که شاهد ظهور یک جریان بد اخلاق و تند خو در برخی سایت های خبری بدون مجوزدر استان یزد هستیم که بی توجه به خواست عمومی مردم در استقرار دولت مورد علاقه و منتخب خویش، پرداختن به حاشیه ها را در دستور کار خود قرار داده و فضای عمومی استان را ملتهب می سازند.

نمونه این جریان سازی بی ثمر، انتشار اخبار کذب ،رقص و آواز در کلاسهای موسیقی و...که از سوی این سایت های خبری پوشش داده شد. این در حالی است که اطمینان از واقعیت داشتن خبر و قانونی بودن منبع انتشار خبر، وظیفه ابتدایی هر رسانه در ارتباط با مردم است و اگر قرار باشد فعالان یک رسانه، سلایق شخصی و حزبی خود را در قالب اخبار غیر واقعی با تحریف و دستچین کردن پیام و کذب منتشر سازند فضای رسانه ای استان از صحت و اعتبار خواهد افتاد.


اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در برابر برخی اخباربدون صحت و درستی که ناجوانمردانه در فضای مجازی قرارمیگیرد و سکوت و نجابت بخرج می دهد نباید اینگونه تلقی شود که یک رسانه هم انهم از نوع بدون مجوز با تسویه حساب های شخصی، روزنه های امید شهروندان را بسته و اعتبار رسانه های دیگررا مخدوش می نماید.

این یک واقعیت است که پرداختن بی دلیل و بزرگنمایی مسایل سطحی و پیش پا افتاده و چشم پوشی بر واقعیات مورد مطالبه جامعه، سطح رسانه را در حدیک شب نامه پایین خواهد آورد.
ضمن دعوت خیرخواهانه تمام رسانه های مکتوب و مجازی استان به دوری از بداخلاقی و پرهیز از حاشیه سازی، اعلام می دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به عنوان متولی عرصه فرهنگ و هنر با رصد هوشمندانه فضای عمومی استان اجازه تداوم چنین بد اخلاقی های ناپسند رسانه ای را نخواهد داد و برابر قانون، با مشوش کنندگان اذهان عمومی و منتشر کنندگان اخبار کذب و غیر مستند رفتار خواهد نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا