آیا یکی از معاونان وزیر که شاید سودای وزارت داشته باشد در حال خنثی سازی اقدامات مثبت وزیر علوم و وارونه جلوه دادن دستاوردهای اوست تا فرداروز بر صندلی او بنشیند!

گفت وگو نیوز نوشت:  اگرچه دسترسی غیرقانونی به مدارک و نامه های محرمانه توسط خبرگزاری فارس مسبوق به سابقه در دولت محمود احمدی نژاد است اما در ماه های اخیر و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، این اقدام غیراخلاقی توسط این خبرگزاری مجددا از سرگرفته شده و در روزهای اخیر شدت یافته است.


در حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس این روزها اسناد وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری مانند نقل و نبات به صورت نامه های سرگشاده از پی هم منتشر می شود و کسی هم در حراست وزراتخانه علوم و یا حراست ریاست جمهوری نمی پرسد که نامه های گاه محرمانه و در سطح رئیس جمهور و وزیر این وزراتخانه توسط چه شخصی به خبرنگاران رسانه محافظه کار فارس می رسد.

گویی باند فسادی که دکتر اخباری رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی از آن صحبت می کند در تمام سطوح این وزارتخانه تا آنجا نفوذ کرده که این باند فساد نامه های وزیر علوم را با نیتی مسلما غیرخیرخواهانه در اختیار رسانه رقیب می گذارند.

در همین رابطه و در گیرو دار برکناری رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی، او در مصاحبه ای با ذکر مشکلات خود با برخی روندها در این وزارتخانه می گوید: «یکی از مشکلات جدی من با باندی در وزارت علوم بود که منویات غیرقانونی را در دستور کار خود قرار دادند...»

از سوی دیگر در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که نامه هایی با امضای رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دانشگاه آزاد، مشاور وزیر علوم و... که همگی مرتبط با وزرات علوم است در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته و این رسانه بر موج این نامه ها سوار و در جبهه تخریب دولت تدبیر و امید ترکتازی می کند.

حال جای این سوال است که به راستی «نفوذی خبرگزاری فارس» در «وزارت علوم» کیست؟

آیا خود کادر مدیریت وزارت علوم در اقدامی غیرقابل بخشش در حال تخریب دولت حسن روحانی و دستاوردهای او در حوزه آموزش عالی است؟

آیا یکی از معاونان وزیر که شاید سودای وزارت داشته باشد در حال خنثی سازی اقدامات مثبت وزیر علوم و وارونه جلوه دادن دستاوردهای اوست تا فرداروز بر صندلی او بنشیند!

چرا تمام نامه های افشا شده به قصد تخریب دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی است! و آیا می توان متصور بود که برخی از معاونین وزیر که اتفاقا خودشان دانشگاه غیرانتفاعی دارند و یا سهامدار موسسات آموزشی هستند با نیت از میدان بیرون کردن رقیب، در حال سوء استفاده از قدرت و دسترسی های خود هستند؟

و به راستی چه کس یا کسانی با رسانه محافظه کار فارس دستشان در یک کاسه است و در سال برگزاری انتخابات تخریب دولت را در دستور کار قرار داده اند!

البته اطلاعاتی از منابع احتمالی نفوذی وجود دارد که در گزارش های بعدی به آن اشاره خواهد شد و تحلیل خواهیم کرد که چه کسانی با سابقه دانشگاه داری و یا مدیریت در موسسات کنکور از آشوب در سیستم آموزش عالی کشور در فصل انتخاب رشته بیشترین سود را می برند.

تا آن زمان جا دارد حراست وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری و همچنین وزارت اطلاعات بر این نکته دقت کنند که چه کس یا کسانی از داخل وزارتخانه دولت روحانی به عنوان رابط خبری با رسانه محافظه کار فارس، عقد اخوت بسته اند تا اقدامات دولت تدبیر و امید را بی اثر و شخص رئیس جمهور را ناکارآمد جلوه دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا