استاندار یزد صبح جمعه اول مرداد ماه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به شدت با دو قطبی شدن جامعه مخالف هستند، گفت: مشخص نیست چرا عده‌ای همواره به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست دوره اي فعالان علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، به ميزباني استاندار يزد و با حضور معاونان استاندار، امام جمعه موقت یزد، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور استاندار و مدير روابط عمومي استانداري و جمعی از مدیران، مسئولان و فعالان استان در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با گرامیداشت روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» بیان کرد: اجرایی شدن برجام اوج اقتدار و نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است و موجب غرور مسلمانان در سراسر جهان شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: برجام نقطه بسیار درخشان دولت تدبیر و امید و یک اتفاق تاریخی است که محدود به یک سال و دو سال گذشته نیست، بلکه یک مسئله 14 ساله است که در دولت یازدهم به بار نشست و جمهوری اسلامی ایران در چالش با پنج قدرت جهانی توانست پیروزمندانه خود را در سطح قدرت‌های جهانی مطرح كند.
وی افزود: برجام سکوی ترقی ملت ایران و مسلمانان است که موجب افزایش توانمندی همه مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم ستیزی و زياده خواهي ها، شده است.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: پرونده برجام هنوز تمام نشده است و وقتی مبارزه میان حق و باطل و ظالم و مظلوم در جهان پایان یافت، پرونده برجام نیز بسته خواهد شد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: جمهوری اسلامی ایران روی مواضع خود قاطعانه ایستاده است و لازم است در این زمان به مردم روحیه دهیم  و قدرت مبارزه با استکبار را تقویت کنیم.


اجتناب از ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم


استاندار یزد با طرح این سؤال که طبق کدام توصیه اسلام به دنبال تفرقه هستید، بیان کرد: اگر فرمایش مقام معظم رهبری را قبول داریم، ایشان به شدت با دو قطبی شدن جامعه مخالف هستند و تأکید رهبر فرزانه انقلاب این است کسانی که برای دو قطبی شدن جامعه تلاش می‌کنند، این افراد ممکن است خواسته یا ناخواسته عوامل آمریکا باشند.
وی ادامه داد: وقتی آیۀ نورانی «وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِیعًا وَ لـا تَفَرَّقُوا» قرآن مجید را می‌خوانیم یعنی از تفرقه دوری کنیم و به ریسمان خدا متوسل و یکی شویم و اگر از پیامبر اعظم (ص) تبعیت کنیم حضرت محمد (ص) همواره عقد اخوت و برادری میان مسلمانان ایجاد می‌کردند.
میرمحمدی افزود: ایجاد تفرقه و اختلاف خیانت به اسلام، انقلاب، نظام و مسلمانان است و همه باید در مسیر قرب الهی و خدمت به مردم گام برداریم و با به کاربردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و اندیشمندان ایران اسلامی که سرمایه بزرگ کشور هستند اخلاق و رفتار انسانی را در خود تقویت کنیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: هدف همۀ ما باید خدمت مؤثرتر به مردم، گشایش گره‌های زندگی آنها و تأمین رفاه و آسایش مردم، تقویت امنیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، همدلی، انسجام و همفکری برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و مقاوم‌سازی ملت ایران در برابر آسیب‌های مختلف و تقویت استکبارستیزی مردم باشد و در مسیر تحقق اهداف عالی اسلام و نظام گام برداریم.


تأمین آب آشامیدنی مردم ضروری‌ترین نیاز استان


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح هشت محور اولویت‌دار دولت تدبیر و امید در استان و محورهای توسعه استان گفت: تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی یکی از محورهای توسعه و ضروری‌ترین نیاز استان است.
استاندار یزد ادامه داد: بهره‌برداری علمی از معادن و توسعۀ صنایع‌ هايتک و کم آب‌خواه، توسعه گردشگری، توسعه فرهنگ و هنر، توسعه کیفی مراکز علمی و پارک‌های علم و فن‌آوری، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و انرژی به ویژه انرژی خورشیدی از دیگر اولویت‌ها و محورهای توسعۀ استان است که برای تحقق آنها تلاش كرده و خواهیم کرد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک جریان اقتصادی است و نباید در شعار خلاصه شود، اظهار امیدواری کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» دولت یازدهم با طرح‌ها و پروژه‌هایی که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد، بتواند ابعاد این اقتصاد را در حوزه‌های مختلف اجرا کند.
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از فعالان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان با طرح مباحث روز کشور و استان دربارۀ آنها بحث و تبادل نظر کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا