یزدفردا"معاون استاندار لرستان گفت: بر اساس سند جامع سند اشتغال لرستان باید ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان لرستان سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مهرداد غضنفری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست راهبردی و اصولی وزارت کار در ارتباط با سه جانبه‎نگری تشکیل شده و تشکل‎ها در طول اضلاع آن قرار دارند و به‌عنوان شرکای اجتماعی این وزارتخانه در تنظیم روابط کار و صیانت از نیروی کار نقشی مؤثر داشته که در بهره‌وری و تولید بارز است.

وی با اشاره به تدوین سند اشتغال و اقتصاد مقاومتی استان لرستان در سال جاری افزود: تدوین سند اشتغال اقدامی کارشناسی شده و در کشور کم‌نظیر است که باید  3 هزار و 700 میلیارد تومان برای ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان لرستان سرمایه‌گذاری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با تأکید بر لزوم حرکت به سمت بخش خصوصی و حمایت از آن عنوان کرد: 72 درصد سرمایه قیدشده در سند اشتغال از طریق بخش خصوصی و مابقی آن از طریق سرمایه‌های دولتی تأمین می‌شود که به تفکیک بخش‌های صنعت با 52 درصد سرمایه‌گذاری و 23 درصد اشتغال، کشاورزی با 24.5 درصد سرمایه‌گذاری و 22.5 درصد اشتغال و در گردشگری با 23.5 درصد سرمایه‌گذاری و 54.5 درصد اشتغال تحقق می‌یابد.

وی بابیان اینکه از مجموع 155 طرح با 637 پروژه، 240 پروژه در حوزه تعاون اجرا می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد 207 پروژه در حوزه اقتصادی، 19 پروژه عمرانی و 17 پروژه اجتماعی و فرهنگی طراحی و اجرا می‌شود که در این راستا کمیته‌هایی به‌منظور تدوین برنامه‌های اقتصادی تشکیل‌شده است و همه اضلاع سه‌جانبه گرایی در این برنامه اقتصادی موظف به پاسخگویی هستند.

غضنفری بابیان اینکه چالش اصلی استان لرستان ایجاد اشتغال است بیان کرد: برای رسیدن به اشتغال مطلوب و مفید باید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف انجام شود و همه متولیان باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و هرگونه خدشه‌ای به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وارد شود در راستای مقابله با فرامین رهبری قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به احیاء کشت و صنعت لرستان پس از 15 سال این امر را مصداق بارز تولید صادرات گرا، درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد دانست و گفت: در حوزه آب احداث سه سد حوضیان، مروک و ایوشان باهدف مشروب کردن حدود 10 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی به بهره‌برداری رسیده است همچنین احداث مجتمع بزرگ تجاری مسکونی کیو، احداث راه‎آهن دورود- بروجرد- اندیمشک بااعتباری معادل 600 میلیارد تومان، آبیاری 10 هزار هکتار از اراضی استان و افزایش تولید گندم، بهره‌برداری از پتروشیمی لرستان با هزار و  600 میلیارد تومان نمونه‌ای بارز از توجه دولت تدبیر و امید به رفع محرومیت‌ها از استان لرستان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا