یزدفردا" مراسم تجلیل از اعضای تیم کشتی کارگری کشور که نایب قهرمان مسابقات بین اللملی آلمان شدند درحالی برگزارشد که مدیران کل مدعو استان در این مراسم حضور نیافتند .

 یه گزارش ایرنا این مراسم شامگاه شنبه در حالی در سالن فرهنگی هنری نسیم اسفراین برگزار شد که با وجود دعوت از مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان و مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی به این مراسم ، جای این میهمان استانی در مراسم تجلیل از اعضای تیم کشتی کارگری ایران دراین مراسم خالی بود .

تیم چهار نفره کشتی کارگری ایران متشکل از ابراهیم ولیان ، هادی قدیمی ،مهدی علمی و علیرضا جهانیان همگی از شهرستان اسفراین تیرماه امسال در تورنمنت بین اللملی کشتی آلمان با کسب سه مدال طلا و یک مدال برنز و30امتیاز ایران را نایب قهرمان این مسابقات پس از ترکیه 34 امتیازی کردند . 
سرپرست فرمانداری اسفراین در آیین تجلیل از قهرمانان تیم کشتی کارگری جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اسفراین اظهار کرد: شهرستان اسفراین به عنوان برند کشتی شناخته شده است و هر جا نامی از اسفراین به میان می آید این شهرستان را با نام کشتی با چوخه شناخته می شود .
علی اصغر یحی آبادی با تقدیر از افتخار آفرینی کشتی گیران اسفراین در تیم کشتی کارگری ایران در مسابقات بین المللی آلمان افزود: کسب مقام نائب قهرمانی مسابقات بین المللی کشتی در المان توسط جوانان شهرستان اسفراین افتخار بزرگی برای شهرستان ،استان و کشور است و مهم تر از این مقام قهرمانی، گسترش فرهنگ فتوت پهلوانی از سوی ورزشکاران است که باید مد نظر قرار بگیرد .
وی افزود: نگاه و انتظار ما از ورزشکاران در اسفراین گسترش هر چه بیشتر فرهنگ و مرام پهلوانی در شهرستان است .
یحی آبادی افزود: هر چه در درجات بالای علمی ، پهلوانی و قهرمانی قرارمی گیرم باید نسبت به مردم متواضع تر باشیم و این فرهنگ افتادگی و جوانمردی را دربین جوانان گسترش دهیم .
وی افزود: ورزشکاران همیشه الگوی جوانان هستند و از آنها می خواهیم با گسترش فرهنگ پهلوانی در میان جوانان، شهرستان را به سوی خصلت های اخلاق مداری، فتوت و مردانگی هر چه بیشترسوق دهند .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسفراین نیز با تقدیر از افتخار آفرینی جوانان کشتی گیر اسفراین در مسابقات بین المللی آلمان به عنوان نماینده ایران دراین مسابقات ،از همکاری نهادهایی که این کشتی گیران درآنها مشغول به کار هستند به ویژه مجتمع صنعتی فولادو لوله گستر و شهرداری اسفراین برای کمک به اعزام این کشتی گیران به مسابقات قدردانی کرد .
سیداحمد پرویزی از رسانه شهرستان در پوشش اخبار موفقیت های فرزندان این دیار و سایر فعالیت های ورزشی این اداره قدردانی کرد و افزود: تا ده روز آینده مراسم تقدیراز همه برگزیدگان مسابقات ورزشی در شهرستان برگزار می شود .
در پایان این مراسم با اهدا جوایز نقدی از مدال آوران تیم کشتی کارگری ایران با حضور مسئولان شهرستانی تقدیر شد .
سومین دوره تورنمنت بین المللی کشتی آلمان روزهای 19 تا 20 تیر با شرکت تیم های جمهوری آذربایجان، ترکیه، سوئیس، لهستان، بلاروس، افغانستان، اتریش، آرژانتین، مجارستان، افغانستان، ایران و سه تیم از آلمان در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار شد.
دراین رقابت های بین المللی که با حضور 14 تیم از 12 کشور برگزار شد،مهدی علمی در وزن 65 کیلوگرم، ابراهیم ولیان در وزن 75کیلوگرم و هادی قدیمی در وزن 95 کیلوگرم سه مدال طلا کسب و تیم ایران را نایب قهرمان این رقابت های بین المللی کردند .
علیرضا جهانیان نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران نیز با ناداوری از دور رقابت ها حذف شد.
شهرستان اسفراین مهد کشتی باچوخه و سنتی در خراسان است و همه ساله در 14 فرودین میزبان بزرگترین رقابت کشتی با چوخه کشور به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری ورزشی تک مکانی و زمانی کشور با بیش از 70هزار نفر تماشاچی است.
این خطه پهلوان خیز ، قهرمان افتخار آفرین زیادی برای کشتی سنتی کشور تربیت کرده است .
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین د ر60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا