یزدفردا" رئیس اداره برنامه ریزی و طرح های سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 226 واحد صنعتی در استان پایش شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا فرزان روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از این تعداد واحد صنعتی 499 واحد بالای 50 درصد، 277 واحد زیر 50 درصد و 450 واحد تعطیل بوده است.
وی افزود: فعال سازی 295 واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال چهارمحال و بختیاری سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
فرزان تأکید کرد: از مجموع 295 واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال چهارمحال و بختیاری 78 واحد زیر 50 درصد و 167 واحد بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 50 واحد نیز راکد بوده که قابل بهره برداری است.
وی افزود: برای تکمیل ظرفیت 78 واحد تولیدی زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری 772 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است و با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال یک هزار و 500 نفر فراهم می شود.
رئیس اداره برنامه ریزی و طرح های سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تکمیل ظرفیت 167 واحد تولیدی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در استان با اشتغالزایی چهار هزار و 500 نفر به یک هزار و 128 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
وی بیان داشت: تکمیل ظرفیت و آغاز به کار 50 واحد تولیدی راکد و قابل بهره برداری در چهارمحال و بختیاری با دو هزار و 106 نفر اشتغالزایی به یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد.
فرزان اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال 10 واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری با 190 نفر اشتغالزایی و 550 میلیارد ریال اعتبار فعال شده است.
وی عنوان داشت: این واحدها در زمینه تولید لنت ترمز، لبنیات، خمیرمایه، فوم پلی استایرن، ترشیجات، گز، نبات، لوله پی وی سی و پلی اتیلن، دستمال کاغذی، خازن گازی و رزیتی و بانک های خازنی فعالیت می کند.
راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی تعطیل و استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولیدی نیمه تمام از اولویت های مسئولان چهارمحال و بختیاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا