صادقی خبرنگار : 

شرکت کنندگان در هشتمین همایش آزادگان اردوگاه تکریت 11 عصر دومین روز حضور خود در یزد را به کویرنوردی رفتند. در برنامه این همایش که به منظور تجلیل از اسرای یکی از مخوف ترین اردوگاه های عراق و با حضور آزادگان و خانواده های ایشان برگزار می شود, بازدید آزادگان از جاذبه های گردشگری یزد هم در نظر گرفته شده است. به همین جهت کویر زیبای استان پذیرای آزادگان تکریت 11 بود.
در عصر چهارشنبه شرکت کنندگان این همایش در محل کمپ کویرنوردی باران حاضر شدند و در یک هوای مطبوع عصرگاهی از جاذبه های کویر لذت بردند. راهپیمایی در تپه های شنی, سافاری از جمله جاذبه های توریستی این کمپ بود و مورد استقبال آزادگان و خانواده هایشان قرار گرفت.
یکی از پرطرفدار ترین بخش های این سفر کویری, خوردن فالوده سنتی یزد بود. صفی طولانی برای دریافت فالوده تشکیل شد و مهمانان این همایش, فالوده خوری را تجربه ای کم نظیر و خوشمزه دانستند.
هرچند خورشید غروب کرده بود و مسئولین همایش از آزادگان و خانواده های آنها می خواستند سوار بر اتوبوس ها شوند, اما هنوز هیجان کویرنوردی در میان جمعیت موج میزد.
به نظر می رسید سادگی, شکیبایی, یکرنگی و مهربانی کویر آزادگان را شیفته خود کرده و به حال و هوای آنها نزدیک تر بود. کویر یزد میزبان دلنشینی برای مهمانان همایش تکریت 11 شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا