معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: اثربخشي آموزش هاي فني و حرفه اي در تعامل با صنعت محقق مي شود.

معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: اثربخشي آموزش هاي فني و حرفه اي در تعامل با صنعت محقق مي شود.

      به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، محمد امين سازگار نژاد، معاون وزير و رييس اين سازمان در نشست امضاي تفاهم نامه خدمات آموزشي با سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران بيان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در تعامل با صنعت رشد مي كند و صنعت نيز با آموزش، تعالي مي يابد.

وي با تأكيد بر اهميت حوزه صنعت در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: صنعت در اين سازمان همانند تار و مهارت پود آن است به طوري كه كار و توليد اگر با دقت دركنار هم قرار گيرند، نتايج ماندگار و مؤثري را ايجاد مي كنند.

محمد امين سازگارنژاد انعقاد تفاهم نامه مذكور را فرصتي براي ارتقاي تعامل سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با صنايع عنوان كرد و  بيان داشت:  اميدوارم اين اقدام آغاز راهي براي گام هاي جدي تر و مهم تر در راستاي توسعه صنعت كشور با همراهي مهارت باشد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه بيان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با همكاري و همراهي هم مي توانند توسعه و تعالي يافته و اثربخشي بيشتري را ايجاد كنند.

محمد امين سازگار نژاد افزود: اگر دو سازمان با مشاركت هم استانداردهاي شغلي و شايستگي هاي شغلي را احصاء كنند، در نهايت صلاحيت هاي حرفه اي عرضه كنندگان خدمات در حوزه صنعت ساماندهي يافته و آموزش براساس آنها تنظيم و برنامه ريزي مي شود.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: تدوين نقشه راه مشترك در راستاي برنامه ششم توسعه و ايجاد يك ميز مشترك دائمي بين دو سازمان مي تواند، نتايج اثربخشي را در حوزه صنعت ايجاد نمايد.

وي با تأكيد بر جايگاه بخش غير دولتي و حمايت از اين بخش بيان داشت: بايد به گونه اي سياستگذاري كنيم كه با كمك خود صنعت بتوانيم اين اقدامات را پيش ببريم.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اشاره به فناوري پيشرفته و روز دنيا به ويژه در حوزه صنعت بيان داشت: در يك تعامل و همكاري خوب با صنعت مي توانيم آموزش هاي فني وحرفه اي را روزآمد و اثربخش كرده و تحولات را مدنظر قرار دهيم.

وي در خاتمه ضمن تقدير از وزير صنعت، معدن، تجارت و معاونين وزارتخانه مذكور بيان داشت: در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ظرفيت هايي در دو  بخش دولتي و خصوصي و انباشتي از تجربه وجود دارد كه در مسير آموزش سرمايه هاي انساني با همكاري بخش صنعت مي توانيم نتايج خوبي را به دست آوريم.

در ادامه سيد علي موسوي، سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: زماني كه بتوانيم نظام آموزش مهارتي كشور را به بازار كار و ارائه خدمات نزديك كنيم در واقع در مسير درستي حركت كرده ايم.

سرپرست معاونت آموزش اين سازمان بيان داشت: چنانچه به دنبال توليد و ارائه خدمات باكيفيت بالا هستيم، بايد به موازات توليد و خدمات، ارتقاء كيفيت آموزش را داشته باشيم و در كنار سيستم توليد و سيستم خدمات، سيستم آموزش موفقي را ارائه دهيم.

سيد علي موسوي افزود: رويكرد جديد آموزش در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به گونه اي برنامه ريزي شده است كه از ابتدا تا انتهاي فرآيند آموزش؛ اجرا و ارزيابي و سنجش بر اساس نياز و سفارش صاحبان مشاغل و واحدهاي صنعتي  به ويژه شهرك هاي صنعتي صورت پذيرد.

وي در خاتمه ضمن تقدير از فرصت پيش آمده بيان داشت: اميدواريم كه در ارائه آموزش ها با حداكثر توان، از عرضه محوري به سمت تقاضا و سفارش محوري حركت كنيم و با كاهش  فاصله بين نظام آموزش و نظام بازار كار پاسخگوي نياز صنعت كشور باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا