هوندا کلاریتی، یک خودروی هیدروژنی دیگر/نسخه مسابقه ای تویوتا یاریس در راه است/عکس/ خوشحالی یک بچه پولدار تهرانی از خرید هایلوکس

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ به ایران رسید

ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا ژاپن در ایران تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ را وارد بازار ایران کرد.

  کمپانی تویوتا در روز ۲۲ می از نسل هشتم پیکاپ میان سایز خود یعنی هایلوکس در بانکوک تایلند رونمائی به عمل آورد و تصمیم خود مبنی بر فروش جهانی این خودرو در بیش از ۱۰۰ کشور جهان را رسانه ای کرد این در حالی است که تویوتا هایلوکس پیش از این تنها در برخی بازارها به فروش می رسید و در برخی دیگر از کشورها مثل آمریکای شمالی به جای هایلوکس مدل تاکوما عرضه می شد. با اعلام تصمیم تویوتا مبنی بر جهانی شدن فروش هایلوکس می توان دریافت که مدل تاکوما به اواخر عمر خود نزدیک شده و در آینده ای نزدیک این پیکاپ جای خود را به هایلوکس خواهد داد.

toyota-hilux-2016-031

تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶ نسبت به سلف خود مدلی بزرگ تر، قدرتمندتر و کم مصرف تر می باشد به طوری که در این نسل فضای شانه ۱۹ میلی متر، فضای سر ۸ میلی متر، ارتفاع صندلی ها ۱۵ میلی متر و فضای زانوان سرنشینان ردیف عقب ۳۵ میلی متر افزایش یافته اند و حجم باک سوخت خودرو هم به ۸۰ لیتر افزایش یافته است. نسل هشتم تویوتا هایلوکس از چهره بسیار گیرا و جذاب تر بهره می برد و تمام اجزای این خودرو از سپر جلو تا سپر عقب جدید می باشد و طراحی این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا انجام شده که چهره بسیار مدرنی برای خودرو به ارمغان آورده است. هم چنین نسل هشتم هایلوکس بر روی شاسی جدید تویوتا که پیش از این در تاکوما استفاده شده بود، ساخته شده است. ظرفیت یدک کشی این خودرو در نسل جدید به ۳۵۰۰ کیلوگرم رسیده است و از این نظر با رقبای خود برابری می کند هم چنین ظرفیت حمل بار این خودرو به ۱۲۴۰ کیلوگرم رسیده است.

HILUX_Exterior_66_DPL-e1442914770811-630x406

بخش عمده ای از بروز رسانی های انجام شده بر روی این خودرو در نمای جلو انجام پذیرفته است. چراغ های جلو به صورت کشیده طراحی شده اند و از فناوری LED در آن ها استفاده شده است، سپر جلو حالت عضلانی تری دارد و از جلوپنجره کرومی با سه خط افقی بهره گیری شده است و گلگیرها هم حالت پفی دارند. هم چنین نسل این خودرو به طور استاندارد به دوربین دید عقب و سه ایربگ (راننده، سرنشین و زانو) مجهز است. همچنین سامانه های ایمنی نظیر کنترل پایداری الکتریکی، کنترل لغزش تریلر و سنسورهای پارک عقب ایمنی اتومبیل را تکمیل می کند.

Toyota-Hilux-EU-spec-18

طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس جدید مشابه دیگر ساخته های تویوتا است و چینش اجزا و لوازم داخل کابین دربردارنده فرمی است که در بیشتر محصولات فعلی تویوتا آن را شاهد هستیم. در داشبورد جلو خودرو یک صفحه نمایش TFT جا خوش کرده که دربرگیرنده آخرین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی کمپانی تویوتا است.

dt.common.streams.StreamServer

برای قدرت بخشی به هایلوکس جدید دو موتور توربو دیزل و حداقل یک موتور بنزینی تدارک دیده شده است. گزینه پیش روی اول یک موتور ۴ سیلندر توربو دیزل ۲٫۴ لیتری است که قادر به ارائه توان ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر می باشد. گزینه دوم هم یک نمونه توربو دیزل چهار سیلندر با ۲٫۸ لیتر حجم است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۳٫۴۰۰ دور در دقیقه و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱,۶۰۰ تا ۲,۴۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند. گیربکس های قابل گزینش هم عبارت اند از نمونه های ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک که قدرت موتور به واسطه این جعبه دنده به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ انتقال می یابد. البته طبق گفته تویوتا مشخصات فنی اتومبیل می تواند بسته به بازار هدف متفاوت باشد.

کمپانی تویوتا برای راضی نگه داشتن تمام خریداران از هایلوکس جدید، دو نوع تنظیم برای حالت های رانندگی در نظر گرفته است که اولی حالت ECO برای مصارف شهری و امور روزمره و دومی حالت POWER  که برای رانندگی در شرایط سخت و خارج از جاده می باشد.

toyota-hilux-2016-1

برای مشاهده قیمت و شرایط فروش تویوتا هایلوکس جدید اینجا را کلیک کنید.

عکس/ خوشحالی یک بچه پولدار تهرانی از خرید هایلوکس

 

۸۹۷۴۷_۶۷۰

نسخه مسابقه ای تویوتا یاریس در راه است

شرکت تویوتا به تازگی اشاره ای به نسخه اسپرت یا همان مسابقه ای یاریس کرده است.

  شرکت تویوتا به تازگی اشاره ای به نسخه اسپرت یا همان مسابقه ای یاریس کرده است.

۵٫-Yaris-WRC_Studio_3hr-e1422598737981

Tetsuya Tada مهندس ارشد بخش خودروهای اسپرت تویوتا بیان کرد که این کمپانی نیاز به خودرویی برای رقابت با Ford Fiesta ST و VW Polo GTI دارد.

او می گوید:

” ما نیاز به یک خودرو هاچ بک قدرتمند برای برند تویوتا داریم.”

وی افزود:

” از آنجایی که تویوتا برای سال ۲۰۱۷ نسخه WRC برای یاریس در نظر گرفته به نظر می رسد این مدل گزینه مناسبی باشد. من باید یک هاچ بک قدرتمند برای تویوتا ایجاد کنم.”

 

Tetsuya Tada اظهار داشت که مایل نیست توربوی بزرگی برای موتور یاریس در نظر گرفته شود و همچنین لزومی ندارد خودرو سیستم چهار چرخ محرک باشد. دو سال قبل تویوتا خودروی Vitz GRMN را معرفی کرد که براساس یاریس بوده و از موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ بهره می برد.

۲۰۱۳-Yaris-Hybrid-R-Concept

 

این خودرو توان تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتون متر گشتاور داشته و به گیربکس ۵ سرعته دستی نیز مجهز است.

Toyota-Vitz-Turbo-GRMN-36 ۲٫+Yaris+WRC_Testing_11hr

هوندا کلاریتی، یک خودروی هیدروژنی دیگر

عد از هیوندای با نسخه هیدروژنی توسان، تویوتا و هوندا مدل‌هایی کاملاً برپایه پیل سوختی را روانه بازار می‌کنند. تویوتا در این مسیر پیشگام بوده و هم‌اکنون سدان میرای هیدروژنی، روانه بازارهای اروپایی شده است. اما هوندا با تأخیری یک ساله، خودروی پیل سوختی کلاریتی را معرفی می‌کند.

 پیشرانه‌های هیدروژنی در حال توسعه و ورود به بازارهای محدود می‌باشند. بعد از هیوندای با نسخه هیدروژنی توسان، تویوتا و هوندا مدل‌هایی کاملاً برپایه پیل سوختی را روانه بازار می‌کنند. تویوتا در این مسیر پیشگام بوده و هم‌اکنون سدان میرای هیدروژنی، روانه بازارهای اروپایی شده است. اما هوندا با تأخیری یک ساله، خودروی پیل سوختی کلاریتی را معرفی می‌کند.

Honda-CLARITY-FUEL-CELL-526x351

این سدان با طول ۴٫۸۹ و عرض ۱٫۸۷ و ارتفاع ۱٫۳۴۷ متر در رده خودروهای میان‌سایز، جای می‌گیرد. فضای داخل کابین کاملاً جادار بوده و برای ۵ نفر سرنشین، کافی است. دلیل این موضوع این است که هوندا توانسته پیشرانه و سلول سوختی را در حد یک موتور ۶ سیلندر معمولی، کوچک و فشرده کند.

Honda-CLARITY-FUEL-CELL-interior-526x351 Honda-CLARITY-FUEL-CELL-03-526x351

هوندا کلاریتی با چراغهای خاص LED و جلوپنجره‌ای که مشابه مدل‌های جدید هوندا است و با وجود پوشش مختصر روی چرخ‌های عقب، هنوز خودرویی با طراحی نسبتاً مرسوم و اندکی محافظه‌کارانه به شمار می‌آید.

هر سلول در پیل سوختی این خودرو تنها ۱٫۰ میلی‌متر ضخامت دارد که ۲۰ درصد نسبت به پیل‌های سوختی رایج کمتر بوده و باعث می‌گردد تا حجم پیل سوختی تا ۳۳ درصد نسبت به مدلی که در هوندا FCX اجرا شده بود، کاهش یابد. این در حالی است که به صورت همزمان، خروجی موتور نیز افزایش یافته و در حال حاضر نیروی استحصالی موتور به ۱۳۰ کیلووات یا ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن متر می‌رسد. این یعنی چگالی توان به ۶۰ درصد یا ۳٫۱ کیلووات به ازای هر لیتر رسیده است. همان‌طور که می‌دانید، حاصل واکنش هیدروژن و اکسیژن هوا، تنها آب خالص می‌باشد که باعث می‌گردد این خودرو به عنوان یک خودرو با آلایندگی صفر معرفی گردد.

Honda-CLARITY-FUEL-CELL-02-526x351 Honda-CLARITY-FUEL-CELL-06-526x789

مخازن هیدروژن با فشار بالای ۷۰ مگاپاسکال که در زیر و پشت صندلی‌های عقب جای دارند، برای بُرد مسافتی ۷۰۰ کیلومتری می‌توانند، هیدروژن مایع را در خود جای دهند. پر کردن مخازن کاملاً خالی، تنها ۳ دقیقه طول می‌کشد که تقریباً معادل یک خودروی معمولی است و نسبت به خودروهای الکتریکی، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

Honda-CLARITY-FUEL-CELL-04-526x351 Honda-CLARITY-FUEL-CELL-rear-526x351

اوایل سال ۲۰۱۶، این خودروی هوندا روانه بازار ژاپن خواهد شد و سپس از بازارهای اروپایی نیز سر درمی‌آورد. هرچند هنوز زیرساخت‌های لازم نظیر جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن مایع برای چنین خودروهایی به‌صورتی بسیار محدود وجود دارند و بعلاوه قیمت تمام شده این خودروها نیز بالا هستند، با این حال تلاش برای تجربه چنین فناوری‌هایی به‌صورتی عملی و تجاری در کنار سایر روش‌های جدید نظیر پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین و تمام الکتریکی، جای تحسین دارد.

منبع:پدال

نشان قابل اطمینان سال ۲۰۱۵

به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (سی‌آر) منتشر شده است. براساس این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این نشان(برند) شرمنده باشند و برچسبی مانند «هوندا» روی سپر عقب بچسبانند

به گزارش  صمت ،به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (سی‌آر) منتشر شده است. براساس این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این نشان(برند) شرمنده باشند و برچسبی مانند «هوندا» روی سپر عقب بچسبانند، چراکه هیوندای در رده‌بندی خودروسازان در این زمینه، در جای نهم و درست پشت‌سر هوندای که در ردیف۸ است، قرار گرفته است.

khodro-0227

لکسس دوباره با امتیاز ۶۴ درصد بهتر از متوسط، در جایگاه نخست است. تویوتا با مثبت ۵۶ درصد در رده دوم قرار دارد و پس آن آئودی، مزدا، سوبارو، کیا و بیوک، به ترتیب سوم تا هفتم هستند. در این میان، «بیوک» تنها نشان(برند) داخلی امریکاست که در جدول «قابل‌اطمینان‌ترین‌ها» مشاهده می‌شود. هوندا با ۴ پله لغزش نسبت به سال قبل، به رده هشتم و درست بالاتر از هیوندای (نهم) و مینی (دهم) در این جدول سقوط کرده است.
آخرین نشان(برند) در این فهرست، «فیات» است که امتیاز منفی ۱۷۷درصد دریافت کرده است. به گفته جک فیشر، مدیر آزمایش اتومبیل، مدل فیات ال۵۰۰ بدترین خودرو در این بررسی بوده است. در رده دوم بدترین‌ها، پس از فیات، «جیپ» در جایگاه بیست‌وهفتم با امتیاز منفی ۹۷ درصد قرار گرفته است و به دنبال آن، رام با منفی ۹۵درصد، کادیلاک با منفی۹۱درصد و اینفینیتی با منفی ۵۵ درصد در رده‌های ۲۶ تا ۲۴ این جدول هستند.
شورولت سابربن با امتیازات ضعیفی که دریافت کرده، باعث شده که نشان(برند) شورولت را با خود تا رده بیستم پایین بکشد. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های این نشان(برند) داری پلتفرم، سیستم پیشرانه و دیگر قطعات اساسی مشترک با مدل‌های بیوک هستند. امتیاز سابربن به اندازه ۱۵۴ درصد پایین‌تر از حد متوسط بوده است که در مقابل امتیاز کلی ۴۸درصد شورولت قرار می‌گیرد. نشان(برند) کارکُشته فورد نیز با اینکه با امتیاز منفی ۲۸ درصد در رده هفدهم قرار گرفته، اما نسبت به قبل، ۶ پله صعود داشته است.
در همین حال، مجله سی‌آر نتوانسته اطلاعات کافی از نشان(برند)هایی مانند جگوار، لندروور، میتسوبیشی، سایون، اسمارت یا تسلا به‌دست آورد اما در یک معیار خاص از تسلا مدل اس که براساس نظر ۱۴۰۰ خواننده انجام شده، شرایط اطمینان به این مدل از «متوسط» به «زیر متوسط» افت کرده است. در نتیجه، مجله سی‌آر این مدل را از فهرست پیشنهادهای خرید حذف کرده است. آخرین مدل اس، امتیازی برابر ۱۰۳ در آزمون جاده‌ای کسب کرده بود.

 
مالکان مدل اس مشکلاتی نظیر موتورهای جایگزین، سیستم‌های شارژ معیوب و توقف حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را گزارش کرده‌اند. با این حال، بسیاری از این افراد گفته‌اند که حاضرند یک مدل دیگر از تسلا خریداری کنند.
برای خودروهای با پیشرانه‌های رایج و همین‌طور تراک‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک ۸ و ۹ سرعته، ۲ کلاچه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته «سی‌وی‌تی» بوده‌اند. «فیشر» در این زمینه می‌گوید: «ما چنین مشکلاتی را در گیرکس‌های ۶ سرعته معمولی نمی‌بینیم. »
بسیاری از مشکلات موجود در نشان(برند)های فیات، جیپ، داج (بیست‌وسوم) و کرایسلر (بیست و دوم) به گیربکس‌های عرض ۹ سرعته اتوماتیک آنها و همین‌طور گیربس‌های اتوماتیک ۸ سرعته تورک‌فلیت رام، داج و کرایسلر مربوط می‌شود. آکورا نیز بیشتر به دلیل گیربکس جدید ۹ سرعته خود امتیاز پایینی کسب کرده و با ۷ رده سقوط در بین نشان(برند)های پرمیوم و با منفی ۲۸ درصد به جایگاه هجدهم رسیده است. آکورا در بین نشان(برند)های «با حداقل اطمینان» قرار می‌گیرد.
سیستم‌های نامطمئن اطلاعات، سرگرمی و امتیازهای زیادی را از نشان(برند)های مختلف سلب کرده‌اند. موضوعی که شامل سیستم «یوکانکت» در مدل‌های فیات کرایسلر نیز می‌شود. این سیستم‌ها در بسیاری از خودروها با خرابی نمایشگر و بالا و پایین کردن تصویر مانند یک تلویزیون سیاه و سفید قدیمی مواجه بوده‌اند.
«کانسومر ریپورتز» برخلاف مطالعاتی که در جاهای دیگر و به عنوان نمونه در «جی‌دی‌پاور» انجام می‌شود، به دشواری استفاده و یادگیری یک سیستم، سختگیری چندانی نمی‌کند و به جای آن، روی خرابی قسمت‌ها و چیزهایی تمرکز نشان می‌دهد که وقت زیادی از مالک را در نمایندگی به خود اختصاص خواهد داد.

افشای نام تاجر فروش تویوتا به نیروهای تروریستی داعش

یک منبع عراقی گفت یکی از فرماندهان داعش که پنجشنبه گذشته در عملیات هلی برن هوایی آمریکا در منطقه حویجه دستگیر شده به نام طرفی که خودروهای تویوتا را برای داعش تأمین می کند اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری الشرق الاوسط لبنان ، استوارت جونز به حیدر العبادی نخست وزیر  عراق نام تاجر عراقی را که جدیدترین مدلهای خودروهای تویوتا را در اختیار داعش قرار می دهد اعلام کرده است.

۱۷۶۹۱

 یک منبع عراقی گفت یکی از فرماندهان داعش که پنجشنبه گذشته در عملیات هلی برن هوایی آمریکا در منطقه حویجه دستگیر شده به نام طرفی که خودروهای تویوتا را برای داعش تأمین می کند اعتراف کرده است.

گزارش های اولیه حاکی است این تاجر که اصلیتش کردی است صدها دستگاه تویوتای جدید دو دیفرانسیله و شاسی بلند و خودروهای پیک آپ در اختیار داعش قرار داده و این کار را در قبال دریافت مقادیر زیادی نفت قاچاق شده انجام داده است.

گفتنی است داعش حمله خود را به موصل مرکز استان نینوای عراق با استفاده از صدها دستگاه خودروی تویوتای مجهز به تیربارهای سنگین انجام داد . این خودروهای دو دیفرانسیل و شاسی بلند  به ویژه در مناطق بیابانی مانند عراق و مناطق صعب العبور استفاده می شوند.

نمایش خودروهای سبز و هوشمند

خودروی سه صندلی تویوتا و یک خودروی برقی با نمایشگرهای لمسی که آن را به یک فضای دیجیتالی تبدیل می‌کند از جمله مدلهای مفهومی هستند که هفته جاری در نمایشگاه خودروی توکیو در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

خودروی سه صندلی تویوتا و یک خودروی برقی با نمایشگرهای لمسی که آن را به یک فضای دیجیتالی تبدیل می‌کند از جمله مدلهای مفهومی هستند که هفته جاری در نمایشگاه خودروی توکیو در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

Toyota-FCV-Plus-Concept-1-526x296

 این رویداد دو ساله در شرایطی که خودروسازان به دنبال بهره برداری از تقاضای رو به رشد برای خودروهای سبز هستند، به خودروهای خودران و جدیدترین فناوری محیط زیستی معطوف می‌شود.

چهل و چهارمین دوره این نمایشگاه از چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و تا هشتم نوامبر ادامه دارد و در آن غولهای خودروسازی و تامین کنندگان قطعات از ده‌ها کشور جهان حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه یک هفته پس از این آغاز می‌شود که هوندا برای به چالش کشیدن تویوتا و نیسان اعلام کرد یک خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌کند. این خودروسازان روی نسل آینده خودروهایی سرمایه گذاری می‌کنند که قادرند بدون دخالت راننده حرکت کرده و پارک کنند.

گوگل در سیلیکون والی همانند تسلا و جنرال موتورز سرگرم تست خودروهای خودران است در حالیکه نیسان وعده داده است تا سال ۲۰۱۶ یک خودروی خودران را در بزرگراه‌های ژاپن آزمایش می‌کند.

در این نمایشگاه نیسان که در عرصه خودروهای برقی پیشتاز است، یک خودروی مفهومی برقی را نمایش خواهد داد که در آن دستگیره‌ها و دکمه‌ها جای خود را به نمایشگرهای لمسی با امکان کنترل و نمایش نقشه داده اند. این نمایشگرها امکان پخش آهنگ، بازی ویدیویی و فیلم را هم دارند.

خودروی مفهومی کیکای تویوتا با آشکار کردن بخشی از خودرو که معمولا در معرض دید نیستند، یادآور فیلمهای ترمیناتور است. تویوتا می‌گوید این خودرو با ساخت ظریف، زیبایی، سادگی، جذابیت بنیادین ماشین‌ها را به نمایش می‌گذارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تویوتا و هوندا همچنین جدیدترین مدلهای هیدروژنی خود را رونمایی خواهند کرد. تویوتا سال گذشته فروش میرای را که نخستین خودروی هیدروژنی بازار انبوه جهان است آغاز کرد و امیدوار است ده‌ها هزار دستگاه از این خودروی چهار دره که با هیدروژن کار می‌کند و به جای دود، بخار آب از آن منتشر می‌شود را به فروش رساند و تولید خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی را تا سال ۲۰۵۰ متوقف کند.

خودروی هیدروژنی هوندا می‌تواند بیش از ۷۰۰ کیلومتر را طی کند و برق تولید کند که می‌تواند در مواقع اضطراری برای تامین برق یک منطقه کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

خودروی اف سی وی پلاس تویوتا هم می‌تواند به عنوان یک منبع برق مورد استفاده خانه‌ها و مناطق کوچک قرار بگیرد.

مدلهای بنزینی-برقی هیبریدی تویوتا مانند پریوس از زمان عرضه در سال ۱۹۹۷، بیش از هشت میلیون دستگاه فروش داشته اند. اما محدودیت مسافت پیمودنی و کمبود جایگاه‌های شارژ مانع توسعه استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی شده که به گفته مدافعان محیط زیست، می‌توانند نقش حیاتی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کند شدن روند گرمایش زمین ایفا کنند.

امسال هم بیشتر خودروسازان مستقر در آمریکا که از پیش از دوران بحران مالی جهانی در نمایشگاه خودروی توکیو شرکت نمی‌کنند، در این نمایشگاه حاضر نیستند که منعکس کننده حضور اندک آنها در بازار ژاپن است.

خودروسازان خارجی همواره به این مسئله اعتراض داشته اند که بواسطه تعرفه‌ها و موانع دیگر از بازار ژاپن بیرون انداخته شده اند با اینهمه برندهای لوکس در ژاپن که سومین بازار بزرگ خودروی جهان پس از چین و آمریکاست، از موفقیت برخوردار شده اند.

ب ام و، پژو سیتروئن، پورشه، جگوار و فولکس واگن بحران زده از جمله خودروسازان خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا