نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه روند کند اجرای اصلاحات در مصر، انقلابیون را دلسرد کرده است، گفت: بازماندگان دوران دیکتاتوری مبارک در خصوص عدم اعمال اصلاحات در قانون اساسی این کشور لابی کرده و روند اصلاحات را کند می‌کنند.

طبس- سرپرستی یزدفردا: نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه روند کند اجرای اصلاحات در مصر، انقلابیون را دلسرد کرده است، گفت: بازماندگان دوران دیکتاتوری مبارک در خصوص عدم اعمال اصلاحات در قانون اساسی این کشور لابی کرده و روند اصلاحات را کند می‌کنند.

دکتر "محمدعلی عبداله زاده" در خصوص به آشوب کشیده شدن تظاهرات مسالمت آمیز روزهای گذشته  مردم  مصر، اظهار داشت: ملت مصر تنها خواستار ایجاد اصلاحات در قانون اساسی کشور خود هستند.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به روند کند اجرای اصلاحات در قانون اساسی مصر اشاره و تصریح کرد: هنوز بسیاری از مسوولانی که در گذشته در حکومت دیکتاتوری مصر حضور داشتند در نهادهای اجرایی و  پارلمان مصر کنونی حضور دارند که این موضوع مانع از اجرای سریع اصلاحات قانون اساسی  این کشور است.

دکتر عبداله زاده، افزود: بازماندگان دوران دیکتاتوری مبارک در خصوص عدم اعمال اصلاحات در قانون اساسی این کشور لابی کرده و روند اصلاحات را کند می‌کنند.

عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه نفوذ  باقی مانده‌های دیکتاتوری مبارک در لایحه‌های مختلف ریاست جمهوری کنونی مصر  امری آشکار است، گفت: در صورتی که اقدامی به منظور جلوگیری از پیشروی نفوذ این افراد  در سایر دستگاه‌های حکومتی نشود، مصر با بحران اصلاحات  رو به رو خواهد شد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ارتباط با  ضرورت رفع  موانع ایجاد اصلاحات در قانون اساسی مصر، تاکید کرد: بهتر است اصلاحات از طریق نمایندگان پارلمان این کشور در فضای آرام‌تری پیگیری شود ؛ این در حالی است که اکنون نیز شاهد اقدامات جدی از سوی نمایندگان موافق اصلاحات قانونی در پارلمان مصر هستیم.

نماینده مردم طبس در مجلس نهم خاطر نشان کرد: در صورتی که  انقلاب مصر انجام اصلاحات را به فراموشی بسپارد، بخش عظیمی از انقلاب مردم این کشور  از سوی مخالفان مصادره خواهد شد.

وی، بیان داشت: کشیده شدن انقلاب  مصر به سمت اهدافی غیر از آن چه که باعث اعتراضات مردمی شده بود  انقلابیون را نسبت به اصلاحات دلسرد خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم، یادآور شد: انقلابیون و نمایندگان پارلمان مصر باید به نکته توجه داشته باشند که اگر زمان ایجاد اصلاحات در قانون اساسی این کشور طولانی شود، دیگر به راحتی نمی‌توان در آن تغییراتی را ایجاد کرد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا