پیام رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مناسبت برگزاري پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان در استان فارس

پیام رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مناسبت برگزاري پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان در استان فارس

بسمه تعالی

إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ

گلستان قرآن، بهار بی خزان است و ثمرات آن برای هر فصلی و عصری و تمام نسل ها باقی است. آیات نورانی اش، طیب و طاهر است و نشانه های محکم ایمان برای اهل بندگی و طاعت.

پارسایان و مؤمنان، بی هیچ خوف و واهمه و با کوله باری از اراده و ارادت، در آستان قرآن، زانوی ادب می زنند و با عطر ملکوتی آیه ها و سوره ها، جانشان را از زلال حکمت و معرفت سرشار می سازند.

به راستی کدام کتابی را توان یافت که شفابخش باشد و کدام اعجاز نسخه نجات بخش جاودانه است.

تنها باید بر ساحل شکوه و عظمت آن به تفکر نشست و نظاره گر عبرت ها و حکمت ها و سرنوشت هایی بود که هر یک برای انسان برهان قاطع و منشور جاودانگی است.

در باب منزلت و بزرگی این کتاب آسمانی همین بس که هنوز مرزبانان شریعت و بزرگان دین در این اقیانوس بی کران شناورند و همچنان ژرفا و پهنای آن برای کاویدن و جستجو کردن قابل ارزیابی نیست.

این نعمت بزرگ الهی، سزاوار تکریم و تقدیس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه اش، در برابر خداوند بزرگ اطاعت پذیر باشند و تسلیم، و در طریق تعلیم و بهره گیری از این گنجینه علم و دانش و معرفت بکوشند.

«برپایی مسابقات قرآنی » از جمله رویدادهای ارزشی و معنوی است  كه مي تواند فضای روحی كاركنان را با عطر قرآن کریم معطر و متبرک گرداند.

بی گمان آشنا ساختن كاركنان  با مفاهیم و معارف بلند قرآنی از جمله اصلی ترین اهداف برگزارکنندگان بوده و نتایج چشمگیر و ثمرات و برکات بی‌شماری را به همراه خواهد داشت .

برپایی پنجمين  دوره این مسابقات را در استان فارس ، مهد عشق و ارادت به ساحت مقدس كتاب الهي وخاندان نبوت وسومين حرم اهل بيت عليه السلام  را به فال نیک گرفته و امید آن دارم که در دفتر پنجم  این منظومه وحی که در آن خطه آسمانی گشوده می‌شود، شاهد تحولات کیفی و کمی نوینی برای تحکیم، تقویت و اعتلای فعالیت‌های قرآنی سازمان باشیم.

لازم می‌دانم از حضور میهمانان و شخصیت‌های دینی و علمی و مسئولین و شرکت کنندگان در این حرکت جریان ساز قرآنی و به ویژه دست‌اندرکاران برگزاري  پنجمین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از خداوند متعال می‌خواهم که در پناه قرآن کریم و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) همواره در تبلور بخشیدن به اندیشه‌های نورانی قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی موفق و سربلند باشیم.

                                                                برادر شما

                                                           محمد امین سازگارنژاد

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا