آئین تجلیل از پژوهشگران و فنّاوران برتر استان با حضور معاون اداری مالی وزیر علوم و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری یزد در سالن اجتماعات «جلیل‌ شاهی» دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه 18 آذر ماه آئین تجلیل از پژوهشگران و فنّاوران برتر استان با حضور معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، جمعی از مدیران کل ستادی و مسئولان استانداری، فرماندار یزد، مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار، تعدادی از مدیران کل استان، رئیس دانشگاه یزد و پژوهشگران استان، در هفتۀ پژوهش و فنّاوري در سالن اجتماعات «جلیل شاهی» دانشگاه يزد برگزار شد.
معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در این آئین تجلیل گفت: استان یزد همان طور که در بسیاری از زمینه‌ها رتبه نخست را دارد، می‌تواند در شاخص‌های علمی و پژوهشی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
«محمدحسین امید» ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است و یزد باید به این ظرفیت برسد که در ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه الگوی سایر استان‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی استان در حوزۀ آب است، افزود: پیشنهادی به دانشگاه یزد از سوی وزارت علوم ارائه شده تا مجموعه‌ای شکل گیرد و در ارتباط با موضوع آب به صورت کلان به پژوهش و تحقیق بپردازد و حاضر هستیم حمایت مالی را نیز از این تیم پژوهشی داشته باشیم.
امید در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار یزد، مسئولان ارشد استان و رؤسای دانشگاه‌های یزد، شاهد توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد توانمندی در این حوزه هستیم و لازم است از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور به نحو شایسته استفاده شود.


رتبۀ پنجم استان یزد در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان


رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه استان یزد رتبه پنجم کشور را در زمینۀ ایجاد و توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و از لحاظ نسبت شرکت‌های دانش‌بنیان به جمعیت در جایگاه دوم کشور قرار داریم.
«محمدصالح اولیا» با اشاره به وجود هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های استان برای برگزاری هفتۀ پژوهش و فنّاوری خاطرنشان کرد: برای برگزاری بهتر این هفته با حمايت استانداري يزد، ستاد هفتۀ پژوهش در استان تشکیل و برنامه‌های خوبی همزمان با برپایی نمایشگاه فن و بازار برگزار شد.
گفتنی است در پایان این آئین تجلیل از 23 نفر از پژوهشگران و فنّاوران برتر استان با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا