سرپرست فرمانداری بافق: پژوهش يكي از محورهاي مهم و ضامن پيشرفت و توسعه پايدار هر كشور است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با هفته پژوهش، نشست تخصصی پژوهش و فناوری با حضور سرپرست فرمانداری، رئیس و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد. 

سرپرست فرمانداری بافق ضمن تبریک هفته پژوهش با اشاره به تاریخچه نامگذاری این هفته گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، 25 ‪آذر با توجه به تقارن آن روز با میلاد حضرت امام باقر(ع) به نام روز پژوهش نامگذاري شد.

محمد زاده رحمانی در ادامه ضمن یاد و نام موسسین دانشگاه آزاد اسلامی و دستور حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل این دانشگاه گفت: امروزه پس از گذشت سالیان متمادی خیلی از مدیران و نخبگان کشور که فارغ التحصیل این مرکز آموزش عالی بودند با درجات عالی مشغول خدمت رسانی به کشور و مردم هستند.

وی اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در تحول علمی کشور و ترقی دانش همچنین ایجاد امکانات و فراهم نمودن بستر جهت علم آموزی برای همگان داشته است.

زاده رحمانی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه فراور و نوآور در علم و دانش یاد کرد و افزود: با توجه به بررسی های آماری، دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ كيفيت آموزشي دانشگاهها از رتبه 32 در سال ٢٠١٤ به رتبه 23 در سال 2016 در بين دانشگاه هاي دنيا اخذ كرده است که اين ارتقاء نشانه تلاش دانشگاهیان و توجه جدی مسئولان به ارتقاء سطح پژوهش می باشد.

سرپرست فرمانداری بافق از 2 برابر شدن کلیات علم هر دوسال یکبار در زمان حال نسبت به زمان میلاد مسیح و 500 سال پس ازآن را یادآور شد و تصریح کرد: این پیشرفت و ترقی در زمان حال نشان از سرعت فراگیری علم و افزایش یافته های بشر می باشد.

وی پژوهش را يكي از محورهاي مهم و ضامن پيشرفت و توسعه پايدار در هر كشور خواند و اظهار داشت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری و با توجه به پتانسیل بالقوه نیروی انسانی که کشور ایران در اختیار دارد می توان با صدور خدمات مهندسی و اعزام اساتید برجسته به سایر دانشگاههای معتبر دنیا راهگشای آینده کشور باشیم.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با بیان فعالیت های دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی بافق با توجه به زیرساختهای مناسب آموزشی از جمله کارگاهها و آزمایشگاههای مناسبی که فراهم نموده و همچنین نیروی هیات علمی باتجربه می توان در پیشبرد اهداف شهرستان استفاده بهینه کرد.

حسینعلی لازمی به تغییر روش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش محوری به سمت پژوهش محور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مسیر آموزشی خود را به سمت دانشگاه نوآور و پژوهش محور تغییر داده است.

وی با اشاره به موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی کشور طی 24 سال گذشته و رشد قابل توجه علم آموزی در کشور، تصریح کرد: دانشگاه آزاد، یک دانشگاه مردمی است و بدون کمک وهمراهی مردم برنامه های این دانشگاه محقق نمی شد.

لازمی در پایان از اساتید این مرکز آموزشی خواست آموزش های خود را بر پایه برنامه ریزی و نوآوری تدوین کنند و خود را از درون متحول نمایند تا مورد حمایت بیرون قرار گیرند تا در امور آموزشی موفق باشند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و هدیه از چهار تن از اساتید پژوهشگر برتر واحد بافق در سال 95 تجلیل شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا