.

پرونده ویژه فیلم "ظهور بسیار نزدیک است"- قسمت اول

چاپ

پست الكترونيكي

۱۹ فروردين ۱۳۹۰

 در پی ساخت و توزیع لوح فشرده مستند "ظهور بسیار نزدیک است" و اظهار نظرهای متفاوتی که از سوی مراجع، علما، و پژوهشگران حوزه مهدوی اتفاق افتاده است و به دلیل پراکندگی اخبار منتشر شده در این باره، موعود پرونده مربوط به این واقعه را منتشر می نماید. این پرونده که در چند قسمت ارائه می شود بدون اظهار نظر در این مورد صرفا نقطه نظرات ارائه شده را در کنار هم جمع آوری کرده تا همه علاقمندان و پژوهشگران امکان تشخیص درست واقعه را به دست آورند. ضمنا به اطلاع می رسد که قریب به شش ماه پیش موعود نظرات خود را درباره نحوه بیان نشانه های ظهور و مصداق سازی ها ، در قالب های مختلفی ارائه کرده بود. نظر تمام مخاطبان را به قسمت های مختلف این گزارش جلب می کنیم.


  • قسمت اول

اواخر بهمن ماه سال 1389 فیلمی به نام «ظهور بسیار نزدیک است!» در شمارگانی وسیع که بنابر برخی شنیده ها تا دو میلیون نسخه نیز گفته شده در سطح کشور توزیع شد و بازتابها و موضع گیریهای متفاوتی را به دنبال داشت. عده ای که برای اولین بار با این دست مطالب مواجه می شدند دچار نوعی بهت و حیرت شده بودند و محتوای فیلم را به دیگران نیز نشان می دادند.


محتوای این فیلم عمدتاً مبتنی بر تطبیق حوادث و شخصیتهای معاصر به مطالب بیان شده در روایات است. اهمّ این تطبیقها را می توان تطبیق سیدخراسانی به مقام معظم رهبری، شعیب بن صالح به دکتر احمدی نژاد، یمانی به سید حسن نصرالله، ملک عبدالله اردنی به سفیانی و ملک عبدالله عربستان به عبدالله گفته شده در روایات دانست.
 

شروع ماجرا: تولید و توزیع فیلم

سایت رسمی جریان مبشران ظهور، بشارت تولید و توزیع این لوح فشرده را در سایت رسمی خود چنین آورده است:

 

هديه ويژه گروه مبشران ظهور -فیلم مستندظهوربسیارنزدیک است

لحظات باشكوه تاريخ بشريت فرا رسيده است ، نفس ها درسينه ها حبس شده و دوست و دشمن متحير تحولاتي هستند كه در كمال ناباوري در خاورميانه در حال وقوع است ، هيبت آنكه خواهد آمد از هم اكنون تمام قلبها را فراگرفته است ، جهان آبستن حوادثي بس شگرف است ، حوادثي كه مجد و عظمت جهاني اسلام را در پي خواهد داشت ، و در اين لحظات نوراني ، امواج بشارت ظهور مي رود تا نه تنها ايران كه كل كشورهاي مسلمان بلكه تمام جهان را فراگيرد ، فيلم مستند " ظهور بسيار نزديك است " به مناسبت يوم الله 22 بهمن به حضور تمامي مشتاقان ظهور تقديم مي گردد.   


حدود دوهفته پس از توزیع این فیلم ملک عبدالله در اردن ادعای مهدویت نمود  و تنها یک هفته پس از این ادعا و همزمان با اوج گیری انقلابهای دیکتاتورستیزانه کشورهای عربی و اسلامی مسئول دفتر رییس محترم جمهور برای دعوت از او راهی اردن شد تا در ایام نوروز به ایران بیاید.  کسانی که مطالب فیلم را پذیرفته بودند از این دعوت و پیوند سفیانی با شعیب بن صالح متحیر شدند.


در لینک یاد شده سایت ظهور بسیار نزدیک است نحوه دانلود فیلم به چند شکل ارائه شده که عیناً در سایت بالاترین نیز قابل مشاهده است.

 
1.    بازتابها و مواضع

شاید به عنوان اولین موضع سایت مشرق درباره این فیلم نوشت:

فیلم توسط یک جریان سیاسی انحرافی ، مستندی از حوادث آخرالزمان تهیه شده و در تیراژ حدود 2 میلیون نسخه در سراسر کشور توزیع شده است. این سی دی بیشتر بر مبنای روایات غیر معتبر و تمایلات جناحی تهیه شده است.


این سایت در خبر دیگری هم نوشت:

در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی ، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی، سخنرانی کرده و سعی کرده شعیب بن صالح در روایات را به دکتر احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند احمدی نژاد از این مشابه سازی ها ناراحت است. 


مبشران در پاسخ نوشتند:


چراغی را که ایزد برفروزد ! ...

جوابیه گروه مبشران ظهور به تخریب سایت مشرق:


با سلام و درود بر همه دوستان

بار دیگر موج تهمت و دروغ و تخریب بر علیه مبشران ظهور و موج بشارت آغاز شده است :

توسط یک جریان سیاسی انحرافی ، مستندی از حوادث آخرالزمان تهیه شده و در تیراژ حدود 2 میلیون نسخه در سراسر کشور توزیع شده است. این سی دی بیشتر بر مبنای روایات غیر معتبر و تمایلات جناحی تهیه شده است.


در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی ، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی، سخنرانی کرده و سعی کرده شعیب بن صالح در روایات را به دکتر احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند احمدی نژاد از این مشابه سازی ها ناراحت است


دایه های مهربان تر از مادر که تا کنون بارها و بارها به بهانه های واهی دولت مکتبی را کوبیده اند ، این بار در نقش دلسوز رئیس جمهور ، نگران ناراحتی او شده و با این بهانه به تخریب موج نورانی بشارت ظهور و فیلم مستند ساخته شده در این زمینه اقدام کرده اند.


قرار دادن مطلبی در تیتر اول این سایتها بدون مشخص بودن منبع خبر و در حد چند خط و تنها با تیتر تخریبی و به قصد جوسازی و شانتاژ رسانه ای چیزیست که فقط می توان آن را " ناجوانمردی رسانه ای " نامید.


شاید بتوان انگ " تمایلات سیاسی " در اتهامنامه ای که منتشرکنندگان آن ، اوج رسالت خود را در حمله به دولت می بینند ، با مطالب مطرح شده در فیلم مستند که به مذاق سیاسی آنها خوش نیامده است را تفسیر کرد ، اما این موضوع که مشرق نشینان و اصحاب جهان نیوز یک شبه متخصص روایت شناس! شده و حکم به غیرمعتبر بودن روایات داده اند ، چیزیست که تنها در چنته این دو سایت و البته برخی از متوهمان جنبش سبز می توان آن را یافت.


از کسانی که علی رغم نظر ولی امر مسلمین مبنی بر فرعی بودن برخی از مسائل آن را به مسئله درجه اول کشور تبدیل کرده و ضمن التهاب آفرینی و ایجاد بحران ، دانسته یا ندانسته همچون استکبار ، منافقین و صهیونیسم اقدام به کوبیدن و تمسخر دولت انقلابی می کنند ، انتظاری جز این هم نیست.


قابل توجه دروغ پردازان سایت مشرق( که در بحران کمبود ببیننده ناچار به اخبار جعلی و دروغ روی آورده اند):

سی دی مذکور پس از تولید و در روزهای آغازین توزیع ، توسط روحانی بزرگواری که مسئول موسسه " نگین سبز علوی " می باشد و با گروه فرهنگی مبشران ظهور همکاری داشته است ، به افراد و رده های اولیه بیت مقام معظم رهبری(مدظله) ارسال شده و علی رغم اینکه شماره تماس بر روی سی دی وجود داشته است ، تاکنون تماسی از بیت معظم له مبنی بر مشکل دار بودن این مباحث و منع توزیع آن دریافت نشده است ، قابل توجه است که این سی دی از طریق کانالهای متعدد به بیت معظم له رسیده است ، همچنین این سی دی از طرق گوناگون و از جمله توسط اعضای مبشران به دست رئیس جمهور محبوب نیز رسیده است که نشان می دهد مسئله مطرح شده مبنی بر ناراحتی دکتر احمدی نژاد کذب محض است.

 

دست اندرکاران این فیلم مستند در حالی توسط مهاجمان دائمی به دولت متهم به انحراف سیاسی میشود که عشق به ولایت و حمایت از دولت مکتبی در جای جای این فیلم مستند موج می زند ، البته کارنامه سیاه تخریب دولت مردمی توسط سایتهای جهان نیوز و مشرق ، به خوبی مفهوم " انحراف سیاسی " یعنی  " حمایت از دولت " را در ذهنها ترسیم می کند.


در حالی دروغ بزرگ " انتشار 2 میلیون سی دی " توسط تهیه کننده گان این فیلم مستند مطرح شده است که تا کنون تنها حدود 70 هزار سی دی توسط گروه فرهنگی مبشران ظهور تولید شده که هنوز بخشی از آن توزیع نشده است (هرچند این فیلم به لطف خدا و با اقبال گسترده اقشار مردمی اعم از طلاب ، بسیجیان ، برادران سپاهی ، فرهنگیان و ... روبرو شده و به صورت خودجوش تا کنون صدها هزار نسخه از آن تکثیر شده و به سوی تکثیر میلیونی پیش می رود.)

 

با این حساب باید پرسید که آیا یک مسلمان مجاز است و میتواند به خود اجازه دهد با چنین دروغ های بزرگ و روشهای نادرستی به خیال خود به اهداف سیاسی سخیف و تسویه حساب با فلان گروه بپردازد؟


مردم ما در سال 84 و 88 به خوبی حساب گروههای قدرت در چپ و راست را در کف دستشان گذاشتند و این انتقام از منتخب مردم و حامیان آن از پس لرزه های سیلی دیرین است.


یقیناً گروه فرهنگی مبشران ظهور با این تخریب و دروغ پردازی سایت مشرق ، شکایت به مراجع ذی صلاح را حق قانونی خود می داند.


مسئولین این سایتها اگر راست می گویند و اگر جرات دارند ، تیغ سانسور را از بخش نظرات بردارند تا خیل مشتاقان ظهور با روشی منطقی و با دلیل و برهان بر توهمات آنها خط بطلان بکشند.


تحولات بزرگ ظهور شروع شده است ، بشارتهای مکرر در مکرر احمدی نژاد قهرمان مبنی بر نزدیک بر ظهور باطل کننده ادعاهای این دایه های دروغین است.


ظهور بسیار نزدیک است و در آن روزهای بزرگ و مبارک  چه شرمنده خواهند بود کسانی که دانسته و ندانسته این خط نورانی را تخریب کردند و کسانی که از این موج مقدس حمایت نکردند.


قطعاً اتهام زنی و دروغ های سخیف چند ورشکسته سیاسی ذره ای از عزم و اراده مبشران ظهور نخواهد کاست ، شور و اشتیاق توده های مردمی و اقشار مختلف و اقبال بی نظیر آنها به این فیلم مستند در حالی که همگان با چشم خود شاهد آغاز تحولات بزرگ و حیرت آور در منطقه هستند ، بشارت بخش فراگیر شدن موج بشارت ظهور در جامعه منتظران است.

گروه فرهنگی مبشران ظهور

14 اسفند 89


مبشران یک ماه بعد در مقدمه یکی از مطالب خود درباره بازتاب فیلم چنین می نویسند:


انتشار فيلم مستند ظهور بسيار نزديك است واكنشهاي متفاوتي را در جامعه برانگيخته است ، از سويي برخي از بزرگان عرصه مهدويت با وجود جو تخريبي شديد از آن حمايت كرده اند و شور و شوق ايجاد شده در ميان اقشار مختلف مردم وصف ناپذير است و از سويي ديگر برخي از متخصصين مربوطه نظر مخالف دارند و از نقد منصفانه تا تخريب بي رحمانه مطالبي را بيان نموده اند و در اين ميان عده اي از سياسيون فرصت طلب نيز وقاحت را به كمال رسانده و سازندگان فيلم را به شيادي و مريدپروري متهم نموده اند. اما چه باك وقتي منتخب محبوب و مظلوم ملت به انجمن حجتيه اي بودن ، رمال و كف بين و دروغگو بودن و هزار تهمت و برچسب ديگر تخريب مي شود آيا تخريبها بر عليه ما عجيب است؟   



 موضع گیریها:

مؤسسات فعال قم در عرصه مهدویت ابتدا در برابر این فیلم بیانیه ای صادر کرده و سپس جلسه ای در نقد و بررسی فیلم برپا نمودند و نهایتاً در پی درخواست مجموعه مبشران ظهور آمادگی خود را برای مناظره اعلام نمودند:
مستند" ظهور بسیار نزدیک است" مردود است


 قم - خبرگزاری مهر(19/12/1389) :

 مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای مستند "ظهور بسیار نزدیک است" را رد و مستندات آن را برگرفته از کتب غیرمعتبر اعلام کرد.


به‌ گزارش خبرنگار مهر در قم، در اطلاعیه مرکز تخصصی مهدویت آمده است: مدتی است که برخی اظهار نظر‌ها و عرضه سی‌دی‌هایی پیرامون تحقق برخی علایم و تطبیق بعضی از نشانه‌های ظهور با برخی از شخصیت‌ها، فضای کشور را فراگرفته و موجب التهاب و تشویش افکار عمومی شده است، نمونه جدید تطبیق‌سازی که به صورت گسترده نیز در کشور پخش شده فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است" می‌باشد.


به‌ گزارش خبرنگار مهر در قم، در اطلاعیه مرکز تخصصی مهدویت آمده است: مدتی است که برخی اظهار نظر‌ها و عرضه سی‌دی‌هایی پیرامون تحقق برخی علایم و تطبیق بعضی از نشانه‌های ظهور با برخی از شخصیت‌ها، فضای کشور را فراگرفته و موجب التهاب و تشویش افکار عمومی شده است، نمونه جدید تطبیق‌سازی که به صورت گسترده نیز در کشور پخش شده فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است" می‌باشد.


در ادامه اطلاعیه آمده است: مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با توجه به وظیفه‌ای که در عرصه تحقیق و تبلیغ مهدویت دارد، به کارشناسی در این زمینه پرداخت و تعدادی از محققین این مرکز به بررسی آن پرداختند با تحقیق کاملی که در این زمینه شد، روشن شد این فیلم و مشابه آن بر اساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و از کتبی استفاده شده که اعتبار لازم را ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است، علاوه بر این که تطبیق علائم با برخی افراد به علت محدودیت علم و امکان خطا و اشتباه در شناخت مصادیق نه تنها کار ناپسند و مردودی است، بلکه پیامدهای خطرناکی همچون ایجاد شک و تردید در اصل مهدویت را در مخاطبین به دنبال خواهد داشت.


در پایان اطلاعیه آمده است: لذا این‌گونه فیلم‌های مستند و فعالیت‌هایی مانند آن، از نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.

 

برای توضیح بیشتر در این زمینه به سایت مرکز تخصصی مهدویت قم مراجعه نمایید.



پس از این ماجرا آنان آمادگی خود را برای برپایی مناظره اعلام کردند:

درخواست مناظره با مركز تخصصي مهدويت + نظر برجستگان عرصه مهدويت درباره فيلم مستند


در كمال ناباوري در طي روزهاي گذشته شاهد بوديم كه مركز تخصصي مهدويت كه تا كنون در مباحث مهدوي و ظهور(علي الخصوص در فضاي مجازي) بسيار كم رنگ و ضعيف ظاهر شده و عملاً طي چند سال گذشته با وجود بودجه هاي هنگفت و امكانات فراوان حضوري "كان لم يكن" و بي تاثير در جامعه داشته است ، به طور سئوال برانگيزي در طي روزهاي گذشته موج تخريب بر عليه مباحث نزديكي ظهور را آغاز كرده و با كمك از امكانات و ارتباطات خود در حال گسترده تر كردن آن است ، در عين حال با فراگير شدن موج حمايت  و استقبال مردمي ، بزرگان متعددي با حمايت از اين فيلم مستند ، ترويج اين مباحث را در مقطع حساس كنوني كشور و منطقه  لازم دانسته اند.


مركز تخصصي مهدويت كه طي روزهاي گذشته (برخلاف چندسال اخير) ، با اعزام نمايندگان مختلف به چند شهر به نقد و در واقع تخريب فيلم مستند ظهور بسيار نزديك است ، پرداخته بود ، در روز پنج شنبه مورخ 89/12/19 عملاً با صدور بيانيه اي آشكارا به گرفتن جبهه در مقابل اين فيلم مستند پرداخت :


....اين مركز دو دليل عمده را براي ادعاي خود مطرح كرده است ، بي اعتبار بودن منابع و مردود بودن مصداق شناسي !

اين مركز در ادعايي نادرست مطالب اين سي دي را فاقد منابع درست و در برخي موارد بدون سند مي داند در حالي كه نويسندگان اين بيانيه به خوبي مي دانند كه اكثر روايات استفاده شده در اين مستند ، مورد اعتماد و قبول برجستگان عرصه مهدويت مانند علامه كوراني ، شادي فقيه و ساير محققين بوده و حتي بيش از نيمي از احاديث مورد استفاده در فيلم در مطالب منتشر شده از سوي آن مركز و موسسات همفكر آنها مانند موسسه " موعود " وجود دارد ، حال چگونه اين روايات كه سالها مورد مراجعه و وثوق محققين بوده است ، به يكباره بي اعتبار گرديده است ؟ سئوالي كه بايد صادر كنندگان بيانيه مذكور بدان پاسخ گويند.


در مورد مردود دانستن مصداق شناسي كه تعجب و شگفتي بسياري از فعالان عرصه مهدويت را در پي داشته است ، نه تنها دلايل رد اين ادعا  بلكه وجود دلايل متعدد و آشكاري بر لزوم مصداق شناسي و امر و درخواست ائمه اطهار(ع) بر اين  ضرورت مهم (البته با رعايت جوانب احتياط و دقت و قطعي ندانستن) وجود دارد كه به راحتي اين ادعاي نادرست را باطل مي كند.


قابل تامل است كه نمايندگان  مركز  مهدويت در اظهاراتشان  در حالي ظهور را حتي در چند صد هزار سال ديگر محتمل مي دانند كه بشارتهاي صريحي از بزرگان و ولي امر مسلمين مبني بر بسيار نزديك بودن ظهور  به صورت مستند وجود دارد.


درخواست مناظره از سوي گروه فرهنگي مبشران ظهور

گروه مبشران ظهور و گروهها و افراد همفكر و هم نظر ، اعتقاد دارند كه مركز  تخصصي مهدويت به دلايل مبهم و نامشخص سعي در كتمان حقيقت و مخدوش كردن موج بشارت ظهور دارد ، فلذا اين گروه فرهنگي براي تنوير اذهان عمومي و آشكار شدن حق به مركز تخصصی مهدويت پيشنهاد مناظره مي دهد.


ما درخواست داريم كه جلسه نقد روز يكشنبه 89/12/22 در قم كه توسط مركز تخصصي برگزار خواهد شد ، به جلسه مناظره ميان محققان دو طرف تبديل شود تا مشتاقان ظهور ، فعالان و محققين عرصه مهدويت بدون هيچ مانعي بر كذب و صدق ادعاهاي دو طرف داوري كنند.


بديهيست مناظره عالمانه و برادرانه بهترين راه براي كشف حقيقت است و تخريب و صدور بيانيه ها و رد و مردود دانستن دردي را دوا نمي كند.


گروه فرهنگي مبشران ظهور و محققان همفكرش با توجه به تاليف دهها مقاله در باب بررسي نشانه هاي ظهور و اطمينان به درستي راه و صحت مباحث مطرح شده در فيلم مستند " مناظره " را بهترين راه براي پايان دادن به اين فضاي نادرست مي داند


اميدواريم كه  مركز مهدويت با پاسخ مثبت خود و برگزاري جلسه مناظره در روز يكشنبه جاري ، فرصت داوري و تشخيص را به افكار عمومي جامعه جهت بررسي صحت و سقم ادعاهاي دو طرف بدهند

 

 

تاييد فيلم مستند توسط برخي از برجستگان عرصه مهدويت


علي رغم برخواستن موج تخريب فيلم مستند بشارت ظهور ، استقبال شگفت و بي نظير مردمي ، قشر متدين جامعه ، هيئات ، عزيزان بسيج و سپاه ، بخش قابل توجهي از طلاب و حمايت برخي از بزرگان از فيلم مستند و تكثير خودجوش آن در تيراژ بالا توسط اقشار مختلف مردمي ، اين فيلم مستند مي رود  تا بزودي عنوان محبوب ترين و پرتيراژترين فيلم مستند تاريخ كشور عزيزمان را كسب كند ، در اين ميان علي رغم موضع گيري سئوال برانگيز مركز تخصصي مهدويت در قم( كه تاكنون تقريبا هيچ تاثيري در عرصه مهدويت و مسئوليت و پاسخگويي به سئوالهاي متعدد جوانان در عرصه مهدويت و ظهور ، نداشته است ) حمايت برجستگان عرصه مهدويت از اين فيلم مستند در فراگير شدن موج استقبال مردمي نقش بسزايي داشته است ، در ادامه به گوشه اي از اين تاييدات و حمايتهاي بزرگان اشاره مي كنيم :


در ابتدا ذكر اين نكته لازم است كه گروه مبشران ظهور پس از توليد اين مستند در روزهاي آغازين توزيع اين فيلم مستند (براي رسيدن آن به دست مبارك ولي امر مسلمين) توسط روحاني بزرگواري به دست رده هاي اوليه بيت مقام معظم رهبري(مدظله) تحويل داده شد ، ولي در طول يك ماه گذشته ، هيچ تماسي (مبني بر منحرف بودن محتواي سي دي و اجتناب از توزيع آن) از بيت معظم له با دست اندركاران سي دي گرفته نشده است كه اين مهمترين برهان بر غيرانحرافی بودن محتواي اين فيلم مستند مي باشد.


  • نظر حمايتي و تاييدي برخي از بزرگان از فيلم مستند ظهور بسيار نزديك است

علاوه بر نظرات آيت الله حائري شيرازي ، آيات الله علم الهدي ، آيت الله حسيني حائري و حجج اسلام ري شهري ، حاجتي و پناهيان و .... مبني بر سيد خراساني بودن امام خامنه اي(مدظله) كه در فيلم مستند ذكر شده و به خودي خود مويد درستي بحث مصداق شناسي مي باشد ، در هفته دوم توزيع سي دي يكي از اعضاي مبشران مستند مذكور را به آيت الله ناصري كه از برجستگان عرصه مهدويت مي باشند ، تحويل داده و از ايشان مي خواهد كه نظرشان را در مورد اين فيلم مستند بيان كنند ، در تماس بعدي كه با بيت معظم له برقرار مي شود ، خود ايشان بيان مي كنند ، كه بنده الان دارم اين فيلم را مي بينم و بخشی از فیلم را دیده ام ، بنده تا كنون خلافي در اين سي دي نديده ام ، خوب است ، در تماس بعدي كه با بيت معظم له برقرار مي شود ، معظم له بیان می دارند که بنده نظر نمی دهم از علماء و بزرگان نظرخواهی کنید.


با توجه به اين موضوع كه آيت الله ناصري نه تنها از برجستگان عرصه مهدويت كه محرم راز بزرگاني چون آيت الله بهجت و مقام معظم رهبري(مدظله) مي باشند ( فايل صوتي بشارت آيت الله بهجت نقل قول آيت الله ناصري زبانزد خاص و عام است ، همچنين آيت الله ناصري در سال 81 و به دنبال بالاگرفتن موج بشارت ظهور ، بعنوان يكي از حلقه هاي واسط ميان ولي امر مسلمين و خيل مشتاقان ظهور به نقل از مقام معظم رهبري(مدظله) اعلام كرد كه ظهور بسيار نزديك بود ولي بدا حاصل شد. پرسش و پاسخ درباره صحت فایل صوتی منتسب حاج اقاناصری در خصوص نقل قول از ایت الله بهجت پیرامون زمان ظهور حضرت مهدی عج.http://nasery.ir/farsi/down.php?req=32) كه اين مطب نشان از جايگاه عظيم اين عارف در عرصه مهدويت دارد و قطعا حمايت بارارزش ايشان از فيلم مستند( با وجود نقدهاي احتمالي) براي بسياري مهم و تعيين كننده است.


حجت الاسلام و المسلمين قائم مقامي(كه برخي او را آيت الله مي دانند) و از برجستگان و متخصصان بنام در عرصه مهدويت است ، نيز پس از مشاهده فيلم مستند " ظهور بسيار نزديك است " پس از تجليل از فيلم بيان فرموده اند كه مایلند جلسه اي با دست اندركاران تهيه اين فيلم داشته باشند.


حجت الاسلام حاجتي امام جمعه موقت اهواز كه از پيشروان عرصه بشارت ظهور و برجستگان مهدوي و از صاحب قلمان برجسته اين عرصه مي باشند نيز در جواب مراجعه كنندگان خود در شهر اهواز و شهرهاي ديگر در باب سئوال از فيلم مستند  ، همگان را به مشاهده اين فيلم مستند ترغيب مي نمايد.


قابل ذكر است كه معظم له بشارتهاي صريحي در مورد اين موضوع كه ما در عصر ظهور و آستانه اين واقعه مبارك مي باشيم بيان فرموده و حتي چندماه پيش بنا بر روايات ، وقايع مصر و منطقه را نيز پيش بيني كرده بودند.


حجت الاسلام پناهيان كه بشارتهاي صريح و غيرصريح او سالهاست كه جانهاي منتظران را نوازش مي دهد و صراحتاً ولي امر مسلمين را سيدخراساني خطاب مي كنند ، در جواب پرسشي در مورد فيلم مستند ، ضمن حمايت تلويحي از آن ، به خوبي اصلي ترين دليل مركز تخصصي مهدويت را در باب ضعيف السند بودن روايات فيلم مستند به چالش كشيده و به آن پاسخ داده است ، ايشان ضمن مهمتر دانستن قواعد ظهور ، پرداختن به حوادث ظهور را نيز لازم دانسته و بررسي نشانه هاي ظهور را نتيجه طبيعي صدور روايات از ائمه اطهار(ع) بيان مي دارند .


استاد شجاعي مدير موسسه فرهنگي " منتظران منجي " و از نويسندگان و محققان تواناي عرصه مهدوي كه هزاران شاگرد در قم و تهران داشته و سالهاست در عرصه مهدويت فعاليت دارند نيز با وجود نقدهایی که به سی دی داشته اند و برخی مصادیق را نادرست و قابل بحث می دانستند نگاه مثبتي به فيلم مستند داشته و به شاگردان و طلاب خود براي ديدن اين فيلم مستند سفارش اكيد نموده اند ، موسسه منتظران منجي اقدام به تهيه چند هزار حلقه از فيلم مستند كرده و آن را در ميان محصلين خود توزيع نموده است. استاد شجاعي و موسسه منتظران منجي در عرصه مهدويت فعاليتهاي گسترده اي در دست اقدام دارد ، تصميم و برنامه ريزي براي برگزاري گنگره اي با موضوع مهدويت در تيرماه سال آتي و ساخت مستندي اثرگذار در مورد ظهور به زبان عربي قابل تحسين است.


قابل ذكر است كه تاييد برخي از امامان جمعه ، نمايندگان ولي فقيه در استانها ، محققان كوچك و بزرگ در عرصه مهدويت و اقبال گسترده عزيزان بسيج ، سپاه ، طلاب ،فرهنگيان ، جوانان ، دانشگاهيان ، اقدام موسسه جامعه القران الکریم (كه مورد اعتماد بسياري از مومنين است در ارسال اين مستند به شعب خود در سراسر كشور) و ... در تكثير ميليوني اين فيلم مستند تاثير بسزائي داشته و علي رغم برخي نقدها ، موضع گيريها و تخريب ها ، موج بشارت ظهور به سرعت سراسر كشور عزيزمان را فراگرفته است كه البته در اين ميان آغاز تحولات سريع ، شگفت و منطبق بر روايات در كشورهاي خاورميانه نقش بسزايي در اقبال مردمي به اين فيلم مستند داشته است


به يقين با روي دادن ساير نشانه هاي ظهور و مخصوصا با تحولات بزرگ در عربستان كه اينك طليعه هاي آن ديده شده و امواج آن سراسر عربستان را فراگرفته است ، سرعت تحولات منطقه چندين برابر خواهد شد و بروز نشانه هاي جديد و بزرگي از نزديكي ظهور را در پي خواهد داشت كه اين مسئله با تشديد موج بشارت ظهور منجر به برانگيختگي عمومي در ميان منتظران ظهور شده و در ميان شور و شوق مردمي ، تكثير دهها ميليوني فيلم مستند و توزيع گسترده ساير مطالب بشارت بخش به خوبي قابل پيش بيني بوده و در اين ميان جز روسياهي و شرمندگي براي افرادي كه به جاي حمايت از موج بشارت ظهور به تخريب آن مبادرت ورزيده اند ، باقي نخواهد ماند.

يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ...

نصرمن الله و فتح قريب و بشرالمومنين


.............................

با توجه به تقويت موج بشارت ظهور پش از روي كار آمدن دكتر احمدي نژاد و ناميده شدن اين موج توسط هاشمي رفسنجاني به " فتنه مهدويت !" ، در طي مقاله بعدي به بررسي رابطه ميان " فتنه مهدويت " هاشمي رفسنجاني و تخريبات صورت گرفته ي بحث " نزديكي ظهور " توسط برخي مراكز خواهيم پرداخت.

.........................................


اهانت به آيت الله بهجت

اشتباهي ناخواسته يا اعتقادي دروني؟!

برخي از سايتها از وقوع هتك حرمت عارف بي نظير آيت الله بهجت در جريان نقد و سخنراني معاون مركز تخصصي مهدويت خبر مي دهند با توجه به اينكه نقل قول معروف آيت الله بهجت از طريق افراد برجسته متعددي ذكر گرديده است ، در درستي  صدور اين بشارت بزرگ از آيت الله بهجت هيچ ترديدي وجود ندارد فلذا در اين موضوع كه نوك پيكان  اين اهانت خواسته يا ناخواسته به سمت آيت الله بهجت مي باشد ترديدي نيست ، تنها با مسامحه و خوش بيني  مي توان اميدوار بود كه اين طلبه جوان در صدور اين بشارت از آيت الله بهجت شك داشته و نقل قولهاي متعدد افراد مورد وثوق مانند آيت الله ناصري ، حجج اسلام پناهيان و حاجتي و ... را در اين زمينه نشنيده باشد و قصدي در اهانت نداشته است كه در اين صورت نيز بايد گفت كه اين علامه هاي دهر كه خود را از بزرگان نيز بالاتر مي دانند در گفتار خود دقت كنند تا چنين مسائلي تكرار نشود.

آیت الله بهجت کذاب است و از شیعه خارج!


این طلبه جوان، آیت الله بهجت را به خاطر بشارت معروف ایشان به اینکه ( پیرمردها هم ظهور را خواهند دید ) ،حرف این عارف و مرجع بزرگوار را خروج از شیعه بودن دانست ! /لازم است که دستگاه های مسئول با چنین هتاکی های به ساحت بزرگ علما برخورد ویژه و در خور پسندی داشته باشد


نهال نیوز: پخش گسترده مستندی با عنوان "ظهور بسیار نزدیک است؟"  توسط چند جوان انقلابی واکنش‌های متفاوتی را در جامعه به دنبال داشته است، به‌ویژه اینکه در بخش‌هایی از این مستند، تلاش شده است تا برخی اشخاص که در احادیث ظهور به آنها اشاره شده است، با برخی مسئولین فعلی نظام تطابق داده شوند


با فرا گیر شدن نام و یاد قطب عالم امکان حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و آشکار شدن علائم ظهور موفور السرور ایشان و پیچیده شدن زمزمه قریب الوقوع بودن این اتفاق مقدس و ایجاد امید توسط فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است » شاهد برخی بد اخلاقی ها از برخی افراد هستیم که خودشان را ظاهرا مالک امام زمان و مسائل مهدوی میداند

در همین راستا در یزد  همایش نقد فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است" برگزار شد


سخنران این برنامه، آقای دکتر  جواد جعفری (معاون آموزشی پژوهشکده تخصصی مهدویت) در سخنانی که حدود ۳ ساعت به طول انجامید،  مصطلحا به نقد این فیلم  پرداخت !


اما جالب اینجاست که در این به اصطلاح نقد ، هتاکی وی به جایی رسید که به توهین این طلبه جوان به عارف واصلی چون آیت الله بهجت رسید


این طلبه ، آیت الله بهجت را به خاطر بشارت معروف ایشان به اینکه ( پیرمردها هم ظهور را خواهند دید ) حرف این عارف و مرجع بزرگوار را خروج از شیعه بودن دانست !

 

بخشی از سخنان هتاکانه این روحانی « اینا بالاخره گمراه میشن؛اهل بیت دیگه از این محکمتر از این صریحتر چطوری بگن؟


اونوقت میگن که یه کسی محضر امام زمان رسیده آقا گفته که پیرمردا هم میبینن وفلان می کننا و...

آیا میشه من روایات صریح رو که اهل بیت خودشون میگن ،ما ائمه اصلا تعیین وقت نمی کنیم ،اونوقت یکی بیاد بگه امام تعیین وقت کرده؛این میشه همون خروج از شیعه بودن دیگه!


شیعه یعنی کسی که تابع روایات  اهل بیته ؛وقتی اهل بیت چنین تعیین وقتی رو نمی کنن بنابراین شما می تونید چنین حرفهایی رو باور بکنید؟ »گفتنی است فایل صوتی این سخنرانی نیز موجود میباشد .

لازم است که دستگاه های مسئول با چنین هتاکی های به ساحت بزرگ علما برخورد ویژه  و در خور پسندی داشته باشد


http://www.nahalnews.ir/news/1389-12-20/news2853.aspx

http://apocalypse.blogfa.com/page/news2853.aspx


قابل توجه است كه كه برخي از افراد برجسته همفكر مركز تخصصي مهدويت نيز به صراحت سكوت ولي امر مسلمين در مقابل خطاب سيدخراساني را اشتباه معظم له مي دانند!


در صورت لزوم مبشران ظهور اين افراد مدعي تخصص كه حتي خود را در عرصه مهدويت بالاتر از ولي امر مسلمين مي دانند را براي امت ولايتمدار افشاء خواهد نمود.


..........................................

ترويج برخي شايعات سخيف ، كودكانه و مشمئزكننده در مورد دست اندركاران تهيه فيلم از جمله وابستگي به منافقين ، صهيونيستها ، وهابيت ، دستگيري عوامل تهيه فيلم ، وابستگي به برخي گروههاي سياسي و .... از سوي برخي از افراد و جريانها بسيار قابل تامل است.

بفرموده شهيد همت : ... ما اينك روزي ده برچسب دشت مي كنيم ، اما هيهات كه بچه بسيجي ميدان را خالي كند

ما تا روز ظهور مولايمان و پس از آن با جان و مال و آبرو و همه هستيمان در راهش جهاد خواهيم كرد ان شاالله

 

ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا