فرماندار یزد : قانون شوراها ی آموزش و پرورش نشانه باور نظام اسلامی به مشارکت همه جانبه مردم درعرصه تعلیم و تربیت است

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموز ش و پرورش استان یزد همزمان با هفته شوراهای آموزش وپرورش (24 لغایت 30 دیماه ) مراسم گرامیداشت این هفته به صورت نمادین در دبیرستان ریحانه النبی (ص)مجتمع آموزشی خاتم الانبیا آموزش وپرورش ناحیه یک یزد برگزارشد.

دراین مراسم که معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد ، فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند فرماندار یزد در سخنانی به ذکر اهمیت و جایگاه شورا در اسلام و نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت : دراسلام به بحث مشورت و شورا تاکید فراوان شده است و نظام جمهوری اسلامی نیز زمینه تحقق این امر را با ایجاد تشکیلات شورائی در همه عرصه ها فراهم آورده است .

"مصطفی سالاری"  قانون شوراها ی آموز ش و پرورش را نشانه باور نظام اسلامی به مشارکت همه جانبه مردم درعرصه تعلیم و تربیت دانست وافزود : درشورای آموزش و پرورش زمینه حضور و بهره مندی از مشورت ائمه محترم جمعه ، مسئولان مختلف شهر ، شهرداران ، انجمن اولیا و مربیان ...به خوبی فراهم شده است

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد بهره مندی از خرد جمعی ، ارتقای مشارکت همه جانبه و بالا بردن سطح کیفی و کمی مسائل آموزشی و پرورشی برای فراهم آوردن زمینه تعلیم وتربیت هرچه بهتر آینده سازان این مرز وبوم را از دیگر اهداف شوراهای آموزش وپرورش برشمرد .

وی درپایان با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از تلاش و همراهی اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد قدردانی کرد.

درادامه این مراسم یکی از اعضای پیشکسوت شورای آموزش وپرورش استان و شهرستان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت مردم برای اداره هرچه بهتر دستگاه تعلیم وتربیت گفت : اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش زمینه مشارکت همگانی در دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کرده است .

"سید حسن حیان " دانش آموزان را به انس وهم نشینی با قرآن و احترام به والدین توصیه کرد و افزود : تجربه 42 سال معلمی من نشان داده دانش آموزانی که به این دو مهم توجه داشته اند همواره در تمامی مراحل زندگی موفق بوده اند .

درادامه این مراسم دانش آموزان با قرائت مقاله و اجرای سرود هفته شوراهای آموزش و پرورش را گرامی داشتند .

درپایان با اهدای هدایایی از اعضای شورای دانش آموزی این دبیرستان قدردانی شد .

درابتدا این مراسم مدیرمجتمع خاتم الانبیا و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد نیز هریک درسخنان کوتاهی با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد شورادر حوزه کاری خود را ارائه کردند .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا