" یک تیر و دو نشان " عنوان فیلم سینمایی است که از شبکه تابان پخش می شود .

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد " خلاصه داستان این سینمایی از این قرار است که آقای ترابی یکی از مهندسین پروژه مهم بنزین سازی پالایشگاه آبادان آماده سفر تفریحی به خارج از کشور می باشند اما به ناگاه از سوی مسئولین جهت حضور در آبادان فرا خوانده می شود ، آقای ترابی برای حفظ وابستگی خانواده و همچنین انجام مسئولیت با ترفندی تصمیم می گیرد که خانواده خود را به آبادان بیاورد . و طی این سفر خانواده ترابی تحت تاثیر فرهنگ و خصوصیات خانوده آبادانی قرار می گیرند و در نهایت از سفر خود به خارج منصرف و ماندن در آبادان را ترجیح می دهند . در این فیلم 90 دقیقه ای که محتوای طنز نیز دارد بر محور های اخلاق ، امید آفرینی و آگاهی بخشی تاکیدات ویژه دارد .

سینمایی " یک تیر و دو نشان " از تولیدات صدا و سیمای مرکز آبادان که محرمعلی کلیج آن را تهیه و اسماعیل میهن دوست کارگردانی کرده است . از دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از : بازیگران :‌ اسماعیل محرابی، رویا افشار، معصومه بافنده، شهنام شهابی، حسن میهمانی، بیژن افشار،بازیگران آبادان:علی غلامی، بدرالسادات برنجانی، مهدی پرویش، مریم زینلی، طاهره نیک آزاد، صغری عبداللهی، ویسندگان فیلمنامه: اسماعیل میهن دوست، فرزان قائم‌مقامی ، کارگردان: اسماعیل میهن‌دوست ، تهیه‌کننده: محرمعلی کلیج ،مدیر تصویربرداری: هاشم عطار، صدابردار: علی اکبر نعمتی ، طراح صحنه و لباس و طراح گریم: نوید فرح‌مرزی،  برنامه ریز: حمیدرضا قطبی ، دستیار اول کارگردان: رایا نصیری ، منشی صحنه: ژاله شعبانی ، دستیار دوم کارگردان ، عکاس: عبدالرضا منزوی‌، جانشین تولید: ناصر حبیب‌زاده.

فیلم سینمایی " یک تیر و دو نشان " امشب 03/11/95ساعت 23:15 و بازپخش آن فردا 04/11/95 ساعت 13:40 از سیمای شبکه تابان به سمع و نظر مخاطبان رسانه استانی می رسد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا