تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بنیاد قرآن به امضای مدیران دو نهاد رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بنیاد قرآن به امضای مدیران دو نهاد رسید.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید عقیلی، مشاور فرهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی، حرفه‌ای کشور و بنیاد قرآن خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه به امضای رحمت‌الله رحمتی، قائم‌مقام ریاست سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، مدیرکل بنیاد قرآن رسید.

مشاور فرهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: با توجه به فعالیت سی ساله بنیاد قرآن در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف قرآنی، سازمان آموزش فنی، حرفه‌ای کشور بر آن شد تا بخشی از برنامه‌های قرآنی خود در سال آتی را با همکاری این نهاد قرآنی انجام دهد.

عقیلی در ادامه تصریح کرد: با عنایت به جایگاه رفیع قرآن و نقش بی بدیل آموزه‌های حیات‌بخش و انسان‌ساز آن در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری فرد و جامعه و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و نیز لزوم هم‌افزایی و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و نهادینه‌سازی انس با قرآن و ترویج سبک زندگی دینی و قرآنی، سازمان آموزش فنی، حرفه‌ای کشور این تفاهم‌نامه همکاری را با بنیاد قرآن منعقد کرد.

مشاور فرهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، سازمان آموزش فنی، حرفه‌ای کشور می‌تواند در جامعه هدف خود یعنی سازمان که شامل کارکنان، خانواده ایشان، مربیان، کارآموزان و ... در بخش دولتی و خصوصی می‌شود، با طراحی و اجرای فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و هنری در موضوعات قرآنی اهداف خود را پیش برد.

وی در ادامه بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای برنامه‌های سال ۹۶ در برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن به صورت  حضوری و مجازی، پژوهش‌های علمی قرآنی با موضوعات کار و اخلاق کاری، برگزاری مسابقات قرآن، تربیت مربی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، قرائت، تربیت مربی تفسیر قرآن کریم ویژه روحانیون سازمان، برگزاری همایش‌های خانوادگی به سبک‌های قرآنی در سطوح مختلف مدیران سازمان جهت الگو بودن برای دیگران، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی و جلسات هم اندیشی با رویکرد سبک زندگی قرآنی، برنامه‌های جذب و پرورش نخبگان قرآنی سازمان، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی جامعه هدف، برگزاری محافل انس با قرآن، تهیه هدایا و کمک‌های آموزشی، قرآنی و اهدا به جامعه هدف سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور و ... انجام شده است. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا