جزئیات پرونده اعضای دستگیر شده القاعده

با توجه به اینکه این افراد ربطی به استان کرمان نداشتند و تنها قصد عبور از استان و کشور را داشتند پرونده آنان نیز با توجه به وجود محدوده های مشخص انتظامی برای گروههای مختلف انتظامی و امنیتی به وزارت اطلاعات داده شده که سرانجام ماجرا باید از آنان سئوال شود

فرمانده ناجا گفت: افراد دستگیر شده وابسته به القاعده در کرمان با عنوان مظنون توسط نیروی انتظامی دستگیر و به وزارت اطلاعات تحویل داده شدند.


به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان کرمان در حاشیه اختتامیه رزمایش ذوالفقار 90 گفت: با توجه به اینکه این افراد ربطی به استان کرمان نداشتند و تنها قصد عبور از استان و کشور را داشتند پرونده آنان نیز با توجه به وجود محدوده های مشخص انتظامی برای گروههای مختلف انتظامی و امنیتی به وزارت اطلاعات داده شده که سرانجام ماجرا باید از آنان سئوال شود.


وی همچنین با اشاره به اینکه استان کرمان در مطلوبترین شرایط امنیتی خود در بعد از انقلاب قرار دارد، گفت: خوشبختانه یگانهای رزمی در جنوب استان و در قسمتهای فاقد واحد انتظامی مستقر بودند و باتوجه به کاهش مناسب ناامنی در جنوب استان احتمال دارد به زودی شاهد جمع آوری یگانهای رزمی باشیم.


وی افزود: خوشبختانه نتیجه اقدامات در استان کرمان این بوده که در جنوب استان نسبت به پنج سال قبل جرائم به کمتر از 20درصد کاهش یافته است.


احمدی مقدم تصریح کرد: جهت کمک به سرمایه گذاری که نیاز جنوب استان در تکمیل امنیت است حتی صحبتهایی با استاندار شده که بنیاد تعاون ناجا نیز در سرمایه گذاری در جنوب استان حضور داشته باشد و کمک کند تا امنیت سرمایه گذاری بیشتراز قبل شود.


وی افزود: در استانهای کشور تنها تهران دارای نیروی انتظامی ویژه است و دیگر استانها همگی دارای درجه یک یا دو نیروی انتظامی هستند و استان کرمان که درجه دوی نیروی انتظامی را دارد مانند دیگر استانهای بزرگ است که در برخی شاخصه ها تقویت شده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به وضعیت ایده آلی خواهد رسید.


وی ادامه داد: درجه های پلیس در بخشهای مختلف بستگی به قابلیتهای استانها و تابع نیاز، جمعیت و بحث جرم دارد به طور مثال در استانی با قابلیت ترانزیتی بالا پلیس راه دارای درجه بالاتری است.


فرمانده ناجا یادآور شد: رزمایش هایی چون رزمایش ذوالفقار با توجه به اینکه در مناطقی با زمینه ناامنی برگزار می شوند تا ریشه کنی کامل نا امنی ادامه می یابد ولی بخشی از رزمایشها تمرین و آمادگی رزمی است که نیاز نیروهاست.


وی از کاهش جرایم کشور در پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: جرایم به ویژه در بخش جنایی کاهش چشمگیری داشته اند از سوی دیگر کشف جرم توسط پلیس نیز رشد خوبی داشته به گونه ای که آگاهی 35 تا 36 درصد افزایش کشف داشته و فاصله وقوع جرم تا کشف آن توسط پلیس زمان بسیار کوتاهی است.


وی ادامه داد: در جرایم خشن کاهش قابل توجه تر بوده به گونه ای که پنج تا 9درصد کاهش در بحث قتلها و در گروگان گیری 30 تا 45 درصد کاهش داشتیم و حتی در تجاوز به عنف کاهش بیش از اینها بوده است.


احمدی مقدم یادآورشد: در استان کرمان برپایی این رزمایش حتی کمک کرد به اینکه اشراری که سالها فراری بودند دستگیر شدند و کاروانهای حامل موادمخدربه حداقل خود رسیده و دیگر مانند سابق از کویر به عنوان معبر خود استفاده نمی کنند زیرا با تلاش های نیروی انتظامی راهی برای عبوراز کویر نمانده بنابراین به عبور در قالب جاسازی روی می آورند که راحت تر قابل کشف و توقیف است.


وی افزود: امنیت در شرق کشور بسیار خوب است و تنها مشکل ما در شرق کشور حوادث تروریستی است که هر چند وقت یک بار در سیستان انجام می شود که خوشبختانه مدتی است تکرار نشده است.


این مسئول ادامه داد: اگر بتوانیم تا پایان سال بخش های بحرانی انسداد مرزهای شرقی را به اتمام برسانیم تنها بخش کوچکی از جنوب سیستان و بلوچستان باقی می ماند که محل قاچاق کالا و انسان و مواد مخدر است که امید داریم با پشتیبانی دولت این قسمت نیز به انسداد کامل برسد.


وی درباره اتفاقات اخیر نیروی انتظامی و خبرنگار کرمان گفت: بازرس ویژه ای از ناجا اعزام و مسئله پیگیری شد و با مامورینی که تندروی کرده بودند برخورد کردیم ضمن اینکه از خبرنگاران نیز دلجویی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا