وزیر ورزش و جوانان در سفر به یزد اظهار داشت: در سال جاری با تلاش مجلس و دولت 27 صدم درصد از 9 درصد ارزش‌افزوده به ورزش اختصاص خواهد یافت که از این مبلغ اعتبار هیئت‌های ورزشی تا 5 برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «مسعود سلطانی فر» در دیدار با جمعی از روسای هیئت‌های ورزشی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب؛ افزود: اولویت‌های هزینه کرد اعتبارات مرتبط باارزش افزوده به‌زودی از طریق دستورالعملی به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: در نظر داریم اولویت هزینه کرد این بخش از اعتبارات را به افزایش اعتبارات هیئت‌های ورزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، رونق دادن بیشتر به ورزش روستایی، معلولین و بانوان اختصاص دهیم.
وزیر ورزش و جوانان بابیان اینکه با تزریق این بودجه به ورزش، اعتبارات هیئت‌های ورزشی تا 5 برابر افزایش خواهد یافت؛ ابراز امیدواری کرد: در 5 سال آینده ضمن به پایان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در اعزام ورزشکاران شهرستانی به مسابقات جهانی و بین‌المللی جهش قابل‌توجهی داشته باشیم.


ورزش کشور نیازمند تعامل و همکاری است


سلطانی فر در بخش دوم سخنانش با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های کلی وزارت ورزش و جوانان گفت: معتقدیم که موفقیت ورزش کشور در سایه تعامل و همکاری محقق می‌شود و به همین منظور این مقوله را به‌عنوان محوری‌ترین برنامه وزارت ورزش قرار داده‌ایم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه مدیریت در ورزش به سبب حواشی زیادی که دارد نیازمند ثبات و آرامش است؛ خاطرنشان کرد: اگر جنجال و حاشیه‌سازی باشد مطمئناً هیچ ورزشکاری به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و رشد و ترقی او متوقف می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سال جاری نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها و ادارات کل با دقت و شدت بیشتری صورت خواهد گرفت؛ عنوان کرد: فدراسیون‌ها و ادارات کل در استان‌ها دو بال مدیریت ورزش کشور هستند و نزدیک به 14 هزار هیئت ورزشی را حمایت و راهبری می‌کنند.


استان یزد دارای پتانسیل‌های بالقوه در ورزش است


سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه استان یزد همواره دارای مردمی سخت‌کوش و تلاش‌گر بوده است؛ اظهار داشت: باور داریم که استان یزد دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای در عرصه ورزش است و می‌تواند در اکثر رشته‌های ورزشی به کسب موفقیت امیدوار باشد.
وی تأکید کرد که رویکرد وزارت ورزش در دوره جدید برگزاری مسابقات بین‌المللی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است تا با ایجاد شورونشاط و تحرک در استان‌ها بالندگی بیشتر ورزش را رقم زند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا