رئيس شوراي شهر يزد:

انتخاب شهردار وظيفه شوراي شهر است نه مطبوعات

یزدفردا : رئيس شوراي شهر يزد گفت: انتخاب يا عدم انتخاب شهردار مربوط به وظايف اعضاي شوراي شهر است، نه اصحاب مطبوعات.
 محمد فقيه‌خراساني صبح امروز در جلسه هم‌انديشي اعضاي شوراي شهر با خبرنگاران و مديران مسئول نشريات محلي، اصحاب مطبوعات را بزرگ‌ترين راهنماي مردم در تصميم‌گيري‌ها دانست و اظهار داشت: شايسته است تمام خبرنگاران در جلسات علني شورا حضور پيدا كنند و روش‌هاي همكاري متقابل در امر اطلاع‌رساني اخبار شهرداري و شورا را به اعضاي شورا اطلاع دهند.
وي بروز برخي سوء تفاهم‌ها را كم بودن جلسات هم‌انديشي بين اعضاي شورا و خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان عنوان كرد و افزود: برخي مطالب در برخي سايت‌ها و نشريات انتشار مي‌يابد كه ناآگاهانه است و اعضاي شورا چون هدف خود را كار براي مردم استان قرار داده‌اند، تاكنون اقدامي براي پاسخگويي به اين مطالب نكرده‌اند.
رئيس شوراي شهر يزد مردم اين استان را مردمي هوشيار و قدرشناس ناميد و ادامه داد: در سال‌هاي گذشته هيچ شورايي مانند اين شورا فعال نبوده است و مي‌توان گفت اين شورا تمام وقت خود را براي خدمت‌رساني به مردم وقف كرده است.
فقيه‌خراساني گفت: هدف اعضاي شوراي شهر يزد در اين دوره تنها خدمت و كار براي مردم است.
وي در مورد دادن راي اعتماد به شهردار يزد توسط پنج نفر از اعضاي شورا براي ادامه فعاليت در شهرداري و موارد مطرح شده از سوي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در هفته‌هاي اخير بيان داشت: انتخاب شهردار يا عدم انتخاب او توسط اعضاي شورا، مربوط به وظايف اعضاي شوراي شهر است و به اصحاب مطبوعات ارتباطي ندارد و درست نيست كه يك نشريه، سايت يا خبرگزاري نظر فرد را به عنوان نظر مردم مطرح كند.
فقيه‌خراساني ادامه داد: با توجه به بررسي و پاسخ شهردار به جمع‌بندي نسبي رسيديم كه در شرايط فعلي نبايد در مسير تاريك گام برداريم و شهردار فعلي براي يك‌سال آينده بهترين گزينه موجود است.
وي با تاييد اينكه عده‌اي از اعضاي شورا به شهردار راي نداده‌اند، بيان داشت: اين اختلاف سليقه‌ها وجود دارد اما همه اعضاي شورا همدل و همراه با هم هستند و نشريات نيز نبايد با اقدام غيركارشناسانه براي جذابيت نشريه خود به درج تيترهاي جعلي و دروغ بپردازند.
فقيه‌خراساني اعضاي شورا را منتخب مردم دانست و افزود: هيچ‌كدام از اعضاي شورا منتصب فرد خاصي نيستند و اگر عضوي از اعضاي شوراي شهر با خبرنگاري يا نشريه‌اي مصاحبه مي‌كند، نظر شخصي خود را مطرح مي‌كند در حالي‌كه نظر جمعي شورا توسط سخنگوي شوراي اسلامي شهر بيان مي‌شود.
در ابتداي اين جلسه هم‌انديشي، محمدرضا كوچك‌زاده،‌ سخنگوي شوراي شهر يزد، حميدرضا مطهريان، محمدمهدي حرزاده، حميده وزيري و مديران مسئول نشريات محلي و خبرنگاران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در زمينه روش‌هاي همكاري متقابل اعضاي شورا و خبرنگاران در امر اطلاع‌رساني اخبار شوراي شهر و شهرداري ارائه كردند. که در گزارش های آتی  منتشر خواهد شد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا