در آستانه 16 آذر «روز دانشجو» مراسمی در نکوداشت این روز با حضور 800 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و هنر در سالن تربیت معلم پاکن‍ژاد یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، «میر محمد اسعدی» معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و هنر در این مراسم و در بخشی از سخنان خود با اشاره به علت نامگذاری روز دانشجو، اظهار کرد:  16 آذر به یاد شهیدان دانشجو «مصطفی بزرگ‌نیا» و «احمد قندچی» و« مهدی شریعت‌رضوی» که چهار ماه بعد از کودتای 28 مرداد در هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به این عنوان نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه، گفت: تشکل‌هایی که در دانشگاه ایجاد می‌شود، نیازمند حضور دانشجویان و فعالیت آن‌هاست.

اسعدی همچنین عنوان کرد: پویایی یکی از مهمترین ویژگی‌های دانشجویان است و دانشجویی که در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه شرکت کند، می‌تواند رسالت خود را حفظ کند هر چند که دانشگاه نیز بسیار مشتاق به فعالیت دانشجویان در این حوزه‌هاست.

«حمید حبشی» مشاور برجسته‌ی کشور نیز در این مراسم طی سخنانی به مقوله‌ازدواج دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: سخت گرفتن دانشجویان برای ازدواج، یکی از مهمترین مشکلاتی است که در میان دانشجویان وجود دارد در حالی که می‌توانند با آسان گرفتن ازدواج، این مشکل را به سادگی حل کنند .

وی به نقش خانواده‌ها در ازدواج دانشجویان اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید آسان گرفتن ازدواج را به فرزندان خود بیاموزند، البته دانشگاه نیز می‌تواند نقش موثری در این موضوع داشته باشد چرا که آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان می‌تواند منجر به ایجاد یک زندگی مشترک پایدار و سازگار شود.

تجلیل از 100 نفر از منتخبین یازدهمین جشنواره ورزشی شهدای دانشجو با اهدای جایزه در حضور مسئولان دانشگاه، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا