در دیدار رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با نماينده مقام معظم رهبري در شهر لاذقيه سوريه مطرح گردید :در دوران بعد از جنگ مهمترین موضوع آموزش نیروی انسانی در اولویت سازمان است.

نشست معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با نماينده مقام معظم رهبري در شهر لاذقيه كشور سوريه در محل اين سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني وحرفه اي استان یزد، اين نشست با حضور دكتر سليمان پاك سرشت، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان و سيد من زيتون، نماينده مقام معظم رهبري در شهر لاذقيه سوريه برگزار شد.

دكتر سليمان پاك سرشت با اشاره به اينكه خبر پايان جنگ در كشور سوريه خبر خوشي براي كشور ما بوده است، اظهار اميدواري كرد: صلح و آرامش و امنیت به زودی به کشور سوریه برگردد.

وي با بيان اينكه تصویرهایی که از كشور سوریه دیده می شود بسیار رنج آور است اظهار اميدواري كرد: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در دوره پساجنگ در بازسازی کشور سوریه نقش بسزایی داشته باشد.

رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور با بيان اينكه فرمایشات مقام معظم رهبری و رييس جمهور در خصوص ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي به جوانان كشور سوريه یک مأموریت جدی براي اين سازمان است بر همكاري اين سازمان در برگرداندن ثبات و آرامش به كشور سوريه تأكيد كرد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که در دوران بعد از جنگ مهمترین موضوع تربیت و آموزش نیروی انسانی است.

 وي در ادامه بر نقش مهم سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در تربیت نیروی انسانی به خصوص جوانان و همچنین قشر آسیب پذیر و آسیب دیده کشور سوریه تأكيد كرد.

دكتر پاك سرشت با بيان اينكه سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور اين آمادگي را دارد در زمينه هاي آموزش هاي مهارتي با كشور سوريه همكاري كند، گفت: براي انجام اين كار لازم است يك تيم كارشناسي براي بررسي نيازهاي آموزشي كشور سوريه تشكيل و با توجه به گروه های هدف و اقشار مختلف آموزش های لازم در نظر گرفته شود.

وي افزود: همچنين براي انجام اين كار لازم است جلسات كارشناسي بيشتري برگزار شود تا بتوانيم از اين طريق اطلاعات كافي در مورد جامعه هدف كشور سوريه كسب نماييم.

 دكتر پاك سرشت گفت: ما مي توانيم در مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي نيروي انساني ماهر كشور سوريه را به عنوان مربي كارگاه آموزش دهيم.

وي افزود: براي همكاري سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور با كشور سوريه در زمينه ارائه آموزش هاي مهارتي لازم است اولويت هاي آموزشي مشخص گردد تا آموزش ها هدفدار و مؤثر واقع شوند.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: اين سازمان آمادگي دارد برای نیروها و اقشار مختلف سوریه که در کشور ایران هستند دوره های آموزشی ویژه برگزار كند و این مستلزم نيازسنجي و برنامه ریزی در اين زمينه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شهر لاذقیه سوریه گفت: با توجه به اينكه جنگ مشكلات زيادي براي كشور سوريه بوجود آورده و قشرهای گوناگون جامعه آسيب ديده اند، اين كشور نيازمند بازسازي در همه زمينه ها؛ اعم از اقتصادي، آموزشي، فرهنگي و ... است.

وي آموزش جوانان و تربيت نيروي انساني ماهر براي ورود به بازاركار براي جامعه امروزي سوريه را ضروري دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شهر لاذقیه سوریه گفت: در كشور سوريه جواناني كه از جنگ برگشتند و در حال حاضر بيكار هستند نيازمند آموزش هاي مهارتي لازم براي ورود به بازار كار هستند.

وي با بيان اينكه يكي از برنامه هاي ما همكاري در زمينه اشتغال، فرهنگ سازي و آموزش هاي مهارتي با كشور سوريه است و در اين راستا نيازمند مساعدت سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور در زمينه احداث و تجهيز كارگاه هاي آموزشي و بخصوص آموزش جوانان كشور سوريه هستيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا