در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد و مدیرکل سازمان انتقال خون استان بر تقویت و افزایش همکاری دو جانبه و ترویج فرهنگ نوع دوستی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان یزد ؛ تقوایی مدیرکل انتقال خون یزد با حضوردرجمعیت هلال احمر استان با دکتر حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد دیدار وگفتگو کرد.

دکترحرازی زاده در این دیدار اظهار داشت : ما آماده هرگونه مشارکت در زمینه تامین خون سالم با انتقال خون استان هستیم و به زودی به صورت رسمی برنامه هایی را با اداره کل انتقال خون یزد آغاز می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه فعالیت انتقال خون و هلال احمر در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و نجات جان انسانهای آسیب دیده است، گسترش منابع و حمایت مسئولان را در ارتقای خدمت رسانی این دو مجموعه به مردم ضروری دانست.

وی با اشاره به فعالیتهای ذاتی هلال احمر در امور عام المنفعه و بشر دوستانه گفت : پرسنل و اعضای هلال احمر استان یزد در تمامی شعب با شرکت در طرحهای متعدد اهدای خون به طور مستمر خون خود را به نیازمندان اهدا می نمایند.

حرازی زاده  با بیان اینکه اهدای خون سالم ، مساوی با نجات جان انسان هاست ، تصریح کرد : جمعیت هلال احمر نیز در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و نیل به اهداف عالیه و اصول اساسی خود همه ساله با اجرای طرح های مختلف در این زمینه بدون هیچ چشم داشتی خدمت رسانی می کند.

تقوایی مدیرکل انتقال خون یزد ضمن تبریک انتصاب دکتر حرازی به عنوان مدیرعامل هلال احمر استان  طی گزارشی به نحوه عملکرد، فرآیندها، دستاوردها و موقعیت انتقال خون کشور در جهان، منطقه و انتقال خون استان اشاره کرد و موفقیتهای حاصله را مرهون تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این مجموعه عام المنفعه و همت والای مردم نیکوکار بیان نمود.

تقوایی با اشاره به برخی دلایل کاهش ذخایر خونی در مقاطع مختلف سال و ضرورت تأمین کافی از ذخایر خونی و همچنین گسترش مراکز درمانی و افزایش مصرف فرآورده های خونی، مشارکت مستمر مردم را در این اقدام بشر دوستانه ضروری خواند و از همه افراد واجد شرایط درخواست کرد تا اهدای خون را منوط به مناسبتها و موقعیتهای خاص ننمایند . 

مدیرکل سازمان انتقال خون استان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل جمعیت هلال احمر استان با سازمان انتقال خون اظهار امیدواری کرد این همکاری ها تداوم داشته باشد

تقوایی گفت نیاز به فرآورده های خونی همیشگی است بر همین اساس مشارکت  اعضای هلال احمر و سمن های مردمی با ما بسیار با اهمیت است.

وی همچنین افزود: با توجه به پیشینه موفق امداگران سازمان هلال احمر در یاری رساندن به مجروحین در مواقع بحران و حوادث امیدواریم بتوانیم با مشارکت بیشتر و آموزش های کافی از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، مدیران به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداختند که از جمله می توان به موارد امضای تفاهم نامه فی ما بین اداره کل انتقال خون یزد و جمعیت هلال احمر استان، تعامل و بهره گیری از ظرفیت های سازمانی به عنوان مکمل فعالیت های بشر دوستانه اشاره نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا