ویژه برنامه جشنواره مهردانه یا همان جشن انارچینی و ارائه محصولات وابسته به انار به مناسبت آغاز هفته وحدت در شهر شاهدیه استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ جشنواره مهردانه بمنظور ارتقای فرهنگ شادزیستی و وفاق ملی، با تلاش این اداره کل و همکاری فعالین صنعت گردشگری استان در بخش خصوصی برگزار شد.

چهارمین رویداد فرهنگی گردشگری مهردانه (آیین چینش انار) که از ۱۹ آبان ماه ۹۷ در شهر شاهدیه کار خود را آغاز نموده، امروز 29 آبان ماه به مناسبت آغاز هفته وحدت برنامه ویژه ای برگزار کرد.

 این رویداد امروز میزبان مدیرکل میراث فرهنگی، سرپرست معاونت گردشگری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهردار و اعضای شورای شهر شاهدیه و جمعی از راهنمایان و مدیران دفاتر مسافرتی بود که گشت و گذار در کوچه باغهای منطقه و همچنین برگزاری مسابقه از برنامه های امروز این جشنواره بود.

گروه گردشگری مهردانه و شرکت توسعه‌ی گردشگری دستان سرزمین جاودان، به هدف ایجاد مسیرهای جدید گردشگری و استفاده از پتانسیل‌های کمتر دیده شده و آشنایی مسافران با آنها از سال ۹۴ شروع به برگزاری جشنواره‌ی انار یزد نمود.

گفتنی است: در این جشنواره انواع انار، خوراکهای سنتی با چاشنی انار، صنایع دستی  و دیگر محصولات انار معرفی و به علاقمندان عرضه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا