داخلی. ورزشی. اسكی. پیست. سخوید.
یزدفردا -ایرنا - با بارش نخستین برف پاییزی طی ‪ ۴۸ساعت گذشته در استان یزد ، پیست اسكی " سخوید " واقع در ‪ ۷۰كیلومتری جنوب غربی شهر یزد برفگیر و فعال شد.


مردم یزد در روزهای تعطیل فصل زمستان ، بخشی از اوقات فراغت خود را با حضور در این پیست سپری می‌كنند.

روزهای تعطیل محور یزد شیراز و جاده اختصاصی سخوید شاهد رفت و آمد هزاران دستگاه خودروی‌سواری است و ترافیك‌سنگینی در این مسیر حاكم است.

یكی از اهالی ساكن در یكی از روستاهای مجاور پیست اسكی سخوید می‌گوید:
اغلب روزهای تعطیل این محل مملو از جمعیتی می‌شود كه از نقاط مختلف استان برای تفریح و بازی روی برف مراجعه می‌كنند.

" احمد حاجی حسینی " از مسوولین امر خواست برای رفاه حال علاقه‌مندان به ورزش اسكی ، پیست را مجهز به وسایل و تجهیزات ویژه این ورزش كنند.

وی اظهار داشت: پیست سخوید یك موهبت خدادادی ویك محل نسبتا مناسب برای ورزش زمستانی است.

یك شهروند سخویدی نیز گفت: پیست یاد شده اولین پیست استان یزد می‌باشد و ضرورت دارد مسوولان نسبت به فراهم كردن امكانات آن اقدام كنند.

" منصور ماندگاری " افزود: امسال اقدامات مناسبی‌در راستای‌نظافت و مسایل بهداشتی آن انجام شده كه جای تشكر دارد.

وی این محل را برای تفریح مردم و گذران اوقات فراغت در فصل زمستان به لحاظ برفگیر بودن و هم در تابستان به لحاظ خنك بودن مناسب دانست و افزود:
مردم از سراسر استان و حتی استان‌های فارس و كرمان به این منطقه عزیمت می‌كنند.

وی با بیان اینكه در روزهای تعطیل ترافیك زیادی در محور یزد سخوید وجود دارد از مسوولان خواست برای احداث راه جدید ، اقداماتی راانجام دهند.

به گفته مسوولان، پیست اسكی سخوید، به عنوان تنها محل بازی روی برف در یزد روزهای تعطیل، روزانه پذیرای بیش از ‪ ۲۰هزار نفر است.

یكی از مسوولان اداره كل تربیت بدنی یزد هم پیشتر گفته بود: با توجه به شرایط جغرافیایی این استان ، كوههای سخوید در طول سال تنها دو ماه برف دارد و اینكه بتوان پیست اسكی در این محل راه‌اندازی كرد ممكن نیست.

" علی اصغر حسینی " افزود: به دلیل غیر استاندارد بودن و راه‌اندازی پیست به صورت مردمی در سراشیبی كوه این محل به لحاظ كارشناسی پیست تلقی نمی‌شود.

وی گفت: این محل یك منطقه تفریحی است كه مردم از آن دیدن می‌كنند و اوقات فراغت خود را در روزهای تعطیل با اسكی روی برف سپری می‌كنند.

وی با بیان اینكه برخی مردم از تیوپ برای بازی اسكی روی برف استفاده می‌كنند، این امر را خطرناك توصیف و به آنها توصیه كرد: در صورت استفاده از آن مسایل ایمنی را رعایت كنند و از تیوپ برای بازی روی برف استفاده نشود.

در محل پیست اسكی یزد، امكانات اقامتی و رفاهی مناسبی توسط بخش خصوصی فراهم شده است.

هم‌اینك تنها وسیله علاقه‌مندان به بازی روی برف در محل پیست اسكی سخوید تعدادی تیوپ خودرو در اندازه‌های مختلف است.

پیست اسكی سخوید در مجاورت روستایی به همین نام در حوزه شهرستان تفت قرار دارد.

اداره كل هواشناسی استان یزد ، میزان بارش برف طی ‪ ۴۸ساعت گذشته در مناطق كوهستانی را ‪ ۶۰سانتیمتر و در ارتفاعات ‪ ۸۰سانتیمتر اعلام كرد.
یزدفردا
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا