یزدفردا :حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در يادداشتي در وبلاگ خود از بي احترامي نماينده يزد به مردم دارالعباده خبر داد. متن کامل اين يادداشت بدين شرح است:

مدتي است که جريان اقليت مجلس هشتم به دنبال آن است تا اتهام منفعل بودن و بي خاصيتي که از سوي اصلاح طلبان بيرون مجلس مطرح شده است را به صورت عملي پاسخ دهد. به همين منظور هم در سالگرد پيروزي انقلاب با راه اندازي سايت خبري " پارلمان نيوز" کوشيد تا قدمي براي رفع اين اتهام بردارد. البته به نظر مي رسد دست اندرکاران اين سايت هم مانند ديگر رسانه هاي اصلاح طلب مي کوشد تا با انتشار برخي اخبار جنجالي – هر چند غير واقعي – نظرها را به خود جلب کند. شايد با همين نگاه بود که براي اولين بار خبر خودسوزي يک "جانباز" در برابر مجلس را بدون بررسي صحت اين ادعا بر خروجي خود قرار داد.

در اين چند سطر به دنبال تحليل محتواي اين سايت خبري نيستم بلکه قرار گرفتن مصاحبه يکي از نمايندگان يزد در خصوص سفر استاني آقاي احمدي نژاد بر خروجي اين سايت برايم جالب بود . جناب آقاي اوليا که از جمله نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس هشتم است، در مصاحبه با اين سايت اعلام کرده که " در شان دولت نيست که با وعده شام و نهار مردم را به حضور و استقبال از آقاي احمدي نژاد در جريان سفر استاني به يزد فرا بخواند."

درباره اين سخن جناب اوليا چند نکته گفتني است :

1 . اين سخن قبل از آن که تعريضي بر دولت نهم باشد ، بي احترامي به مردم دارالعباده است ! با اين سخن در واقع ايشان مردم قانع دارالعباده را گرسنگاني فرض کرده که با ديدن يک کاسه غذا بي اختيار مي شوند و به خيابان ها سرازير خواهند شد ! اگر اين همکار محترم از همشهريانش چنين تصوري دارد ، بايد در خصوص شيوه راي آوري وي در انتخابات مجلس هشتم تامل کرد .

2 . اگر اين سخن درست باشد با ديدن تصاوير استقبال بي نظير مردم يزد از خادم خودشان در ميدان امير چخماخ و خيابان هاي همجوار و مسير حرکت رييس جمهور از فرودگاه تا محل سخنراني، بايد به دولت نهم تبريک گفت که توانسته چنين اجتماع عظيمي را اطعام کند !

3 . تاکنون اين گونه بوده که کانديداهاي رياست جمهوري سفرهاي استاني را فقط در ايام تبليغات انتخاباتي در دستور کار خود داشته اند و اين تنها دولت نهم بوده که نه تنها در ايام تبليغات که بلافاصله پس از آن به اين سنته حسنه پايبند بوده ، حال سئوال اين است که چرا وقتي مردم در سفرهاي انتخاباتي به استقبال برخي مي روند ، آنها را گرسنگان محتاج خطاب نمي کنند ؟

4 . از ياد نبرده ايم که مدتي قبل هم يکي ازخبرنگاران مطرح اين جريان در روزنامه اصلاح طلب اعتماد ملي ، مردم را همچون دلفين هاي گرسنه اي دانسته بود که بالا و پايين مي پرند !

ظاهرا مشکل اصلي اين دوستان در اتخاذ چنين مواضع سئوال برانگيزي، نگراني از پيامي است که همشهريان آقاي خاتمي در دارالعباده در اولين موضع گيري خود پس از اعلام آمادگي وي براي بازگشت به عرصه اجرايي کشوربه نمايندگي از ملت ايران به رجزخواني اصلاح طلبان دادند. اما آيا اصلاح طلبان پيام مردم دارالعباده و همشهري هاي خاتمي را درک خواهند کرد ؟

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا