محمد امامی :دوست و برادر ارجمندم آقای محمد حسين تقوايي زحمتکش، در نوشتاری (گزارش95) خواستار عذرخواهی نماينده ی مردم يزد و صدوق شده اند ! در اين خصوص چند نکته به نظر می رسد که در پی می آيد:
شايد اگر در موضع سياسي نبود، بهتر مي توانستيم پذيراي منطق و اصول و واقعيت های جامعه باشيم، اما متاسفانه فضاي سياسي کشور ما چنان آلوده است که فردي هتاک به خود اين اجازه را مي دهد که در مورد فرزند فاضل و باتقواي امام يعني خاتمي ، بي پروا و گستاخانه بگويد: « خاتمي حتي ارزش ترور و اعدام انقلابي را هم ندارد » و آب از آب تکان نخورد ! و حتی هشدار افرادی همچون آيت الله مهدوی کنی نيز در اين خصوص آثاری عملی در پی نداشته باشد.
اما بيان يک واقعيت توسط نماينده ی مردم که وظيفه دارد تا ضمن ابراز آزادانه ی نظر از حقوق شهروندان و آنان که به وی رای داده اند دفاع کند، براي ايجاد تجمعي در ميدان اميرچخماق از همه ي راههاي معمول و غيرمعمول و غيراخلاقي و ... از جمله تامين قطار و صدها دستگاه اتوبوس رايگان براي انتقال جمعيت از شهرستان ها و پذيرايي و صبحانه و ناهار و شام و ... ، استفاده از رسانه ی ملی و دعوت های مکرر و التماس گونه ی مجريان راديويی و تلويزيونی، چاپ و انتشار گسترده انواع بنر و پلاکارد و پوستر و بروشور و ... ، جعل عناوين گوناگون در پاي بنرها و پلاکاردها نظير امت حزب الله، اهالی فلان خيابان و فلان محله و رزمندگان دفاع مقدس و ...، کشاندن دانش آموزان (هرمدرسه 100نفر) در مسيرهای چندگانه به عنوان استقبال به رغم اينکه اعلام شده بود به جز پايه های اول تا سوم ابتدايي، مدارس بقيه ی سطوح تعطيل نيسـت، سوء استفاده ي تبليغاتي در مصاحبه هاي اعضاي دولت و برخي مسئولان از مراسم استقبال اخير، و دهها نکته ي ديگر اينقدر برخي را آشفته مي سازد.
سوء برداشت از تجمع افرادي که از شهرستان هاي مختلف به ميدان امير چخماق آمده اند، گويا براي برخي اذهان ساده ، اين واقعيت را که در آخرين انتخابات که مردم آراي واقعي خود را به نفع آقاي خاتمي براي آقاي اوليا در صندوق ريخته اند ، ناديده گرفته و به رجزخواني هاي انتخاباتي خود با استفاده از امکانات وسيع رسانه اي ادامه مي دهند و تصور می شود ايجاد فضای کاذب می تواند سرنوشت آرای مردم را در صندوق های رای تغيير دهد.
آيا به راستی برای کسانی که هنوز کمی انصاف دارند، سفر هيئت دولت که رييس آن بارها بر اين نکته اصرار ورزيده اند که هزينه ای را بر دوش ملت تحميل نمی کند ، سفری بدون هزينه و با رعايت اخلاق و فقط برای خدمتگزاری صورت گرفت ؟! يا سوء برداشت های انتخاباتی آن در مصاحبه با رسانه ها بازتاب داده شد تا سفری را که بايد برای شناسايي و رفع مشکلات استان با اعتبارات و اختيارات ويژه جهت می يافت ، به سفری تبليغاتی و انتخاباتی مبدل کرد ؟!
آيا اعتراض به حق نماينده ی مردم به چنين شيوه های ناپسند و رياکارانه و متقلبانه ، بايد مورد پرسش قرار گيرد يا سوء استفاده از بودجه بيت المال و رفتارهای غيراخلاقی و سوء استفاده های انتخاباتی از مراسم استقبال و به بازی گرفتن فهم و شعور مردم؟!
به نظر می رسد مجلس شورای اسلامی و نمايندگان محترم مردم بايد با تمهيدات ويژه و روش های قانونی، در فرصت کوتاهی که تا دهمين انتخابات رياست جمهوری اسلامی باقی مانده، مانع سوء استفاده از سفرهای تبليغاتی انتخاباتی مشابه با صرف امکانات و پول بيت المال شوند و بدين ترتيب از از بين رفتن اعتماد عمومی به نظام به عنوان مهم ترين سرمايه اجتماعی کشور جلوگيری نمايند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا