علی اصغر باقری

بسم ا... النّور و بسم ا... قاصم الجبّارین

حضور پر شور و کم نظیر مردم دارالعباده و دارالعلم و دارالایمان که خلوص و قنوت و قناعت از صفات بارزشان است در استقبال از خدمتگزار صدیق خودشان حماسه ای دیگر برای استان یزد آفرید و بر آبرومندی کویرنشینان سخت کوش و زحمت کش افزود و دشمنان خارجی ملت ایران و ایادی داخلی شان و منافقان را منکوب و البته خشمگین ساخت. سی ام بهمن 87 تداعی کننده حضور بی سابقه مردم در استقبال از مقام معظم رهبری در دوازدهم دی ماه 86 بود که یزدی ها درخششی وصف ناپذیر بوجود آوردند. این حضور حماسی قلب ولی امر مسلمین و تمامی دلدادگان و عاشقان راستین خط امامت و ولایت و کسانی که به این مرز و بوم علاقه مند هستند را شاد نمود و جا دارد که همگی از یکدیگر تشکر نموده و بر همبستگی و اتحاد کلمه در برابر دشمنان بیرونی و منافقان تأکید داشته باشیم. مردم استان یزد نشان دادند که پیرو فرمایش مولای خود هستند که فرمودند: « کونا للظالم خصماً و للمظلوم عونا » استقبال از خدمتگزاری که خصومت او با ستمگران و ظالمان عالم بویژه رژیم اشغالگر قدس و امریکای جنایتکار تحسین ملتهای مظلوم عالم را بر انگیخته و استقبال از کسی که مدافع حقیقی مظلومین عالم است و چنان روحیه ای را ایجاد نمود که در زمان او دولت حماس در فلسطین بوجود آمد و پیروزی حزب ا... در جنگ 33 روزه و پیروزی مردم غزه در جنگ 22 روزه در برابر رژیم صهیونیستی، بی ارتباط با چنین حمایت هایی نمی تواند باشد.

اگر کسانی که سالها پیش در ایران بر سر قدرت بودند و نامه ذلیلانه و محرمانه 2003 به بوش نوشته و پیشنهاد همکاری در خلع سلاح حزب ا... لبنان به دشمن دادند!!؟ اگر امروز هم بر سر قدرت بودند آیا روحیه ای برای حزب ا... در جنگیدن با دشمن درجه یک ایران باقی می ماند؟ آیا روحیه ای برای فلسطینیان غزه برای به صحنه آمدن و ایجاد دولت مردمی باقی می گذاشت؟ حقیقتاً این حضور حماسی و مردمی عمل به توصیه ائمه علیهم السلام می تواند باشد که فرمودند: « کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» با این حضور به دنیا نشان دادیم که باید اینگونه از ظالمان برائت و از مظلومین حمایت نمود. و تا بحال ثمرات عمل به این سفارشات به خودمان بازگشته و در زمانی که سستی و رخوت در ما ایجاد شود دشمن جری تر شده و تهدیدات او افزایش می یابد.

یادمان نرود که انهدام برجهای دوقلو در امریکا و عربده کشیها و لشکر کشیهای بعد از آن، یک صحنه سازی بود که شیطان بزرگ در زمان سستی بعضی از سران ما بوجود آورد و می خواست با این بهانه به هر کشوری که خواست حمله کند و با اشغال افغانستان و عراق جای پایی برای حمله اصلی به ایران ایجاد نمود و اما زمانی که ما در داخل محکم شدیم و مسئولینی محکم و استوار بر سر کار آوردیم و بر گفتمان شاه سلطان حسینی پایان دادیم معادلات و بازی جنگ دشمن به هم خورد و علی رغم اینکه بوش تصمیم جدی برای حمله به ایران داشت، مقامات نظامی به علت بر هم خوردن وضعیت ما که دشمن آنان باشیم و بوجود آمدن نقاط قوتی که انتظارش نداشتند، زیر بار نرفته و به این نتیجه رسیدند که اول تکلیف حزب ا... لبنان را مشخص کنند بعد ایران، که بحمدا... بوش که خود را جلودار جنگ آرماگدون (جنگی که صهیونیستهای مسیحی به باور مسیحیان انداختند) می پنداشت از حمله به ایران مأیوس شد.

باید بهوش بود که شیطان بزرگ منتظر فرصتی است که تغییرات مورد نظرش را در ایران به صورت غیر مستقیم و با حمایت از افراد و گروههای نزدیک به خودش را بوجود آورد و با جواب گرفتن از بازی جنگ جدید، آن همه هزینه و آبرو و حیثیت که در اشغال افغانستان و عراق از دست داده را به بار بنشاند. اگر می بینیم عده ای که به دنبال گفتمان شاه سلطان حسینی بودند امروز و در حالی که ماهها به انتخابات ریاست جمهوری مانده، به دست و پا افتاده و آمدنشان را مطرح و حتی در همین حماسه استقبال از رئیس جمهور به صورت غیر قانونی و بدون نام و نشان بروشور وسیع انتخاباتی در حمایت از فرد خاصی جهت ریاست جمهوری آینده پخش می کنند، بی حساب و کتاب نیست!! چرا که دشمن به شدت نگران است و تمامی ساز و کارها و استفاده حد اکثری از زمان باقیمانده را مدّ نظر دارد.

اما جای بسی تأسف و تأثر از بعضی کسانی است که به جای تشویق مردم در اسقبال از رئیس جمهور مدام پیامهای یأس و نا امیدی فرستاده و در روز قبل از استقبال در مصاحبه ای حیرت آور با سایت پارلمان نیوز ادعا نمود: « در شأن دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند»!!؟ (
http://www.yazdfarda.com/news/15387.html) یادمان نرفته که یک زمانی می گفتیم که شایعه ساز ستون پنجم دشمن است و شایعه سازان مورد تنفر همگان بودند. حال ببینیم که این کار زشت از ناحیه کسی صورت بگیرد که آبرو و حیثیت او با آبرو و حیثیت مردم شهری گره خورده است!!؟ یک وقت کسی شایعه ای می سازد که بازتاب آن محدود است اما کسی شایعه ای بسازد و تهمتی به مردم و مسئولینی بزند که بازتاب کشوری و جهانی و بلکه تاریخی داشته و آن شخص هم از چنان جایگاهی برخوردار باشد که دروغ بودن آن را کسی احتمال ندهد، آن شایعه چه لطماتی را می تواند بزند؟.


آیا مردم یزد چنان گشنه چند لقمه نان هستند و چنین روحیه ای در آنان وجود دارد که اگر کسی وعده ناهار یا شام به آنان داد بدون توجه به آبرو و حیثیت، اجابتش کرده و کار و زندگی خود را رها و به خیابان بیایند؟!! آیا آن روستایی عاشقی که صدها کیلومتر دور تر از مرکز استان به عشق استقبال و دیدن رئیس جمهور مکتبی از همان تاریکی صبح به سمت مرکز استان حرکت کرده و در تاریکی شب به منزلش باز گشته از طمع خوردن یک لقمه نانی آمده که این آقا ادعایش کرده؟! آیا تحقیری بالاتر از این برای مردمی وجود دارد؟ اگر 30 سال دیگر به استناد حرف همین آقایی که دارای شخصیت حقوقی بالایی است کسی بگوید شما یزدی ها همانی هستید که برای یک لقمه نان به خیابانها آمدید فرزندان ما چه جوابی دارند؟ آنها که خبر ندارند نان و شامی در کار نبوده و حتی برای مراسم ویژه خانواده های شهداء و ایثارگران تنها پذیرایی آب بود و بس!! یکی از معاودین عراقی نقل می کرد: حدود چهل سال پیش در عراق، هر کس در حمایت از حزب بعث در تظاهرات شرکت می کرد حزبیها یک دست چلوکباب با نوشابه به او می دادند و عده ای فریب خورده به این کار اقدام کردند. همه دیدیم نتیجه این چلوکباب خوردنها صدام شد و به جان همان مردم و دیگران افتاد و الآن این مایه ننگ برای ملتی شده و دامن کسانی را که به این کار اقدام نکردند را هم گرفته. لذا تهمت و افتراء به مردم و مسئولین در این زمینه ها باید خیلی گران تمام شود، مگر اینکه خیلی ظلم پذیر شده باشیم که هر کسی بر سرمان زد بگوییم یکی دیگر هم بزن!! یا اینکه...

این آقا چگونه به خود اجازه داد که اینگونه با آبرو و حیثیت مردم دیار خود و مسئولین دلسوز بازی کند؟!! چه کسی در جمعه قبل از رأی گیری (۱۷/۱۲/۸۶) در حسینیه تخت استاد، (ستاد انتخاباتی اهدایی کلانتری!!)در لوای نام حسینه و هنگام نماز جمعه صف نهار تبلیغاتی از هوادارانش در خیابان تشکیل داد و با آبروی یزدی ها بازی کرد؟، و امروز به دروغ، تهمتی به مردم استانی می زند که سالیان سال پدران و مادرانشان با دستان پینه بسته و روح قناعت آبرو برای شهرشان جمع کردند و حالا یکی از راه رسیده لگد بر آبروی مردم شهر و دیار خود و کسانی که او را وکیل خود کردند بزند!!؟ از قدیم گفتند سالی که نکوست از بهارش پیداست و این اول راه است و باید منتظر آبروریزی های بیشتر وکیل دست از پا درازتر بود.. باشد که چشممان را بهتر از این باز کنیم و افراد مورد حمایت حزبهای دشمن پسند را به عنوان فرد اصلح انتخاب نکنیم..

یزدفر دا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا