یزدفردا -امامی : عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت اصلاحات و عضو ارشد جبهه مشارکت در نشست مطبوعاتي در يزد گفت: بزرگترين اشتباه دولت اصلاحات، صدور حکم شهرداري براي احمدي نژاد بود، زيرا براي کسي که در دادگستري داراي پرونده ي مالي بود، نبايد چنين حکمي صادر مي شد.
به گزارش یزدفردا  سخنگوی دولت اصلاحات در پاسخ به پرسشي در مورد تفاوت گفتمان عدالت ميرحسين موسوي و احمدي نژاد با اشاره به اين که آن چه احمدي نژاد مطرح مي کند گفتمان نيست بلکه فقط شعار است اظهار داشت: آن چه احمدي نژاد شعار مي دهد عدالت توزيعي در اقتصاد است اما در گفتمان عدالت ميرحسين موسوي، عدالت، امري همه جانبه و شامل همه ي امور از جمله عدالت جنسيتي، عدالت قوميتي، عدالت منطقه اي، عدالت سياسي، عدالت اجتماعي و عدالت اقتصادي مي شود.
اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اين که به رغم تمام شعارهاي دولت نهم ، فاصله ي فقير و غني بيشتر شده و در ساير زمينه ها نيز نتايج ناخوشايندي حاصل شده است خاطرنشان ساخت: در مورد دانشجويان اقدام ضد عدل بومي گزيني طراحي و اجرا شده، در حوزه ي سياسي همه ي امکانات رسانه اي در اختيار دولت قرار گرفته و در زمينه ي جنسيتي، کمترين امکانات در اختيار خانم ها قرار گرفته است.
وي عدالت در گفتمان ميرحسين موسوي را يک زمينه، نياز و ضرورت براي توسعه و پيشرفت کشور دانست که اين ضرورت و نياز تنها در پرتوي آزادي تحقق مي پذيرد و ابراز اميدواري کرد در سايه ي راي بالاي کانديداي اصلاح طلبان، اوباش و گروه هاي فشار متوجه شوندعملکردشان نتيجه ي عکس دارد و مردم در اين انتخابات درس خوبي به اوباش خواهند داد.

نگاه به مردم مناطق مرزی نبايد امنيتی باشد

رمضان زاده مقاومت نيروهاي حافظ وضع موجود را در برابر تغيير، طبيعي ارزيابي کرد و با تاکيد بر اين که هنگامي که اراده ي مردم تغيير باشد طبيعتا بايد به اين اراده تن بدهند اظهار داشت: تفاوت اصلاح طلبان و نوع رفتار دولت نهم در کارآمدي است ، در دولت اول آقاي خاتمي بيش از 10 استاندار گذشته به کارشان ادامه دادند يا به استان ديگري منتقل شدند، اما در دولت نهم کوچکترين تفاوت ديدگاه تحمل نمي شود.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص نيروهاي گريز از مرکز در مناطق مرزي با اشاره به اين که چنين نيروهايي در مناطق مرزي کم است تصريح کرد: مردم مناطق مرزي ما نسبت به تبعيض ها گلايه مند هستند ، ما در ايران کمتر از يک دهم درصد نيروي گريز از مرکز داريم و ما نسبت به مردم مناطق مرزي نگراني نداريم و فکر مي کنيم نگاه به اين مردم نبايد نگاه امنيتي باشد. اگر در کشور منزلت، قدرت و ثروت ، توزيعي عادلانه داشته باشد مردم بيش از گذشته تلاش خواهند کرد پاسداران اين مرز و بوم باشند.
سخنگوي دولت اصلاحات افزود: آقاي ميرحسين موسوي قرار است طرحي را در زمينه ي گسترش زبان هاي محلي و قومي قرار است فعال کنند و در زمينه ي عدالت ، توازن منطقه اي چه در مرکز کشور و چه در مناطق مرزي در دستور کار ايشان است.
وي در پاسخ به چرايي حضور ميرحسين موسوي پس از ورود سيد محمد خاتمي گفت: اين پرسشي جدي است که خود آقاي خاتمي به عنوان نمونه اي بزرگ از اخلاق و پايبندي به افکار، بهترين جواب را به آن داده اند، آقاي موسوي هم دغدغه هايي داشتند که تنها در قالب کانديداي رياست جمهوري مي توانستند آن ها را مطرح کنند، ايشان گفتند چنانچه آقاي خاتمي حضور داشتند در نهايت کنار مي رفتم و ما به صداقت آقاي موسوي ايمان داريم و مي دانيم آن چه مي گويد واقعيت دارد.

خاتمی؛ کم اشتباه ترين اصلاح طلب بوده است
رمضان زاده در پاسخ به پرسشي ديگر پيرامون اشتباهات صورت گرفته با تاکيد بر اين که در اين انتخابات کسي نبايد شعارهاي تند بدهد و با شعار تند کاري پيش نمي رود تصريح کرد: کم اشتباه ترين اصلاح طلب ايران آقاي خاتمي بوده و در مسير درستي حرکت کرده است، برنامه ايشان پرهيز از تندروي بوده و مردم ما هم در دو دوره به آقاي خاتمي راي دادند نه به تندروها، برنامه ي متعادل آقاي خاتمي در دوره ي دوم هم با راي مردم مورد تاييد قرار گرفت.
سخنگوي دولت اصلاحات بزرگترين اشتباه دولت اصلاحات را صدور حکم شهرداري براي احمدي نژاد دانست ، زيرا براي کسي که در دادگستري داراي پرونده ي مالي بود، نبايد چنين حکمي صادر مي شد و خاطرنشان کرد: صدور حکم شهرداري براي احمدي نژاد يک اشتباه بزرگ بود و ما به خاطر اين اشتباه از مردم عذرخواهي مي کنيم.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص مسائل اقتصادي با انتقاد از نحوه ي تعرفه گذاري دولت نهم يادآور شد: در بازترين اقتصادهاي دنيا ميزان تعرفه صادرات و واردات را تعيين مي کنند، ما روي موبايل تعرفه مي گذاريم، اما در مورد شکر تعرفه را به صفر رسانده ايم، تعرفه ها به نوعي دستکاري شده که صنعت را به ورشکستگي مي کشاند، در دولت نهم هيچ برنامه اي ندارند و به روز تصميم مي گيرند که چه بکنيم، در دولت نهم برنامه اقتصادي و حمايت از توليد داخلي و اشتغال وجود نداشته است.

هزينه ی سفرهای استانی 400 ميليارد تومان بوده است

رمضان زاده در پاسخ به اين پرسش يکي از خبرنگاران که چرا دولت اصلاحات همچون دولت نهم نتوانسته براي خود جايگاه مردمي ايجاد کند گفت: اولا من با اين تبليغات صدا و سيما که هرکس برود در شهرها سخنراني کند محبوب است مخالفم. در مورد سفرهاي استاني دولت نيز هزينه اين سفرها بيش از 400 ميليارد تومان تخمين زده شده که اگر اين مبلغ بين استانهاي مختلف کشور تقسيم شود، بيش از 13 ميليارد تومان بدون صرف هيچ هزينه اي به هر يک از استانها تعلق مي گرفت که مي توانست آن را به راحتي خرج برخي امور عمراني خود کند.
رمضان زاده همچنين تصريح کرد: ضرورتي ندارد که وزير دفاع يا ساير وزرا با صرف هزينه هاي بسيار براي حمل و نقل در برخي نقاط کشور حضور پيدا کنند زيرا اين کار به جز تحميل هزينه به استانها، عايدي ديگري نخواهد داشت.
وي با اشاره به اين که سفرهاي استاني يکي از راههاي کسب محبوبيت بين مردم به شمار مي رود يادآور شد: ابتکار سفرهاي استاني مربوط به دولت نهم نيست و رسانه ملي در دولتهاي گذشته به انعکاس آن نپرداخته است. در خصوص محبوبيت هم انتخابات 22 خرداد نشان خواهد داد که چه کسي مردمي تر است.
این عضو ارشد جبهه مشارکت همچنين در پاسخ به سئوال ديگر يکي از خبرنگاران در مورد حضور کروبي در انتخابات و شکسته شدن راي ميرحسين موسوي با اين حضور اذعان داشت: وجود کروبي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري براي ميرحسين موسوي يک نعمت است زيرا حضور وي فشاري را که بر روي اصلاح طلبان است را خواهد شکست. در عين حال اصلاح طلبان از اينکه آرا مردم به دو کانديدا از سوي آنها خواهد بود، خرسند هستند.

تنها ديکتاتورها و آدم های ناپاک با آزادی مطبوعات مخالفند
سخنگوی دولت اصلاحات در پاسخ به اين پرسش که با توجه به شعار ميرحسين موسوي در زمينه ي شفافيت امور و آزادي گردش اطلاعات آيا موسوي در صورت پيروزي ، نحوه ي هزينه شدن بيش از 270 ميليادر دلار درآمد نفتي را شفاف خواهد کرد اظهار داشت: بر اساس آخرين آمار، مجموع درآمدهاي نفتي بيش از 305 ميليارد دلار بوده و اميدواريم آقاي احمدي نژاد پاسخي براي اين ابهامات داشته باشد.
رمضان زاده افزود: موسوي به عنوان کسي که دولت پاک دستي را تشکيل مي دهد از آزادي مطبوعات دفاع خواهد کرد ، تنها ديکتاتورها و آدم هاي ناپاک هستند که با آزادي مطبوعات و گردش اطلاعات مخالفند.
وي همچنين با اشاره به اينکه دولت نهم بنا بر نظر ديوان محاسبات در طول چهار سال خدمت خود بيش از دو هزار تخلف داشته است، گفت: اين تخلفات سرانجام در جايي رسيدگي خواهد شد.
اين عضو ارشد جبهه ي مشارکت در بخش ديگري از اين گفت و گو ضمن رد حمايت رهبري از احمدي نژاد اظهار داشت: رهبري از شخص احمدي نژاد حمايت نکرده اند و شاخص هايي هم که مطرح کرده اند ساده زيستي، ضديت با فساد و ايستادگي در برابر خارجي است، کسي در ساده زيستي ميرحسين موسوي شکي ندارد و بعيد است کسي محصولي را با 160 ميليارد ثروت ساده زيست بداند.
وي با اشاره به شاخص ديگر مورد تاکيد رهبري که ضديت با فساد است ، و چه فسادي بالاتر از کردان ؟ افزود: شاخص ديگر ايستادگي و مقاومت در برابر خارجي است، اما آيا ديدگاه رحيم مشايي و دوست دانستن مردم اسرائيل، مقاومت و ايستادگي است ؟
اين استاد دانشگاه سپس به تحليل و ارزيابي شرايط انتخاباتي کشور پرداخت و با ارائه ي تحليلي آماري از انتخابات گذشته، گفت: حداکثر راي احمدي نژاد 35 درصد آرا در دور دوم بوده ، اما در شرايط کنوني حتي تحليل آماري و رياضي نشان مي دهد که احمدي نژاد ديگر نمي تواند رييس جمهور شود، در موج استقبال اخير مردم در اصفهان و استاديوم آزادي تهران موضع مردم کاملا روشن است و در تمامي نقاط کشور وضعيت آراي موسوي برتر از احمدي نژاد است.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا