امام جمعه مهريز:
امام راحل تجسم واقعي دفاع مقدس بود


یزدفردا : امام جمعه مهريز ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: امام (ره) خود تجسم واقعي دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام علي برهان امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا  اظهار داشت: نظام اسلامي و عناصر آن زنده است و بايد زنده بماند و براي زنده ماندن بايد دست به كار شد و دو اقدام اساسي انجام داد تا اين نظام موفق و سربلند باشد.
وي افزود: نخست آنكه آنچه در بقا، دوام، ثبات، رشد و بالندگي ما نقش دارد، همه را به چنگ آوريم كه ركود و ايستايي، پوسيدگي است.
برهان بيان داشت: ديگر آنكه از خود و جامعه خود و آنچه زيان‌آور و آسيب‌زا و صدمه‌آفرين است و موجوديت ما را برنمي‌تابد و يا از رشد و تكامل ما خشمگين است، طرد و دفع و نفي كنيم.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: پس دفاع، لازمه اصلي حيات است و دفاع يعني حيات و زندگي و حيات و زندگي يعني دفاع و از گذشته‌هاي دور علما گفته‌اند جلب منفعت و دفع ضرر لازمه حيات است.
وي با اشاره به اينكه بر اساس نظريات برخي علما همه چيز به دو شكل خوب و بد ممكن است، عنوان كرد: ‌آيا واقعا امكان اينكه دفاع زشت و بد و پليد باشد يا دفاع زيبا و خوب و مقدس باشد، وجود دارد.
وي در پاسخ به اين سئوال خود عنوان كرد: آنچه بد و نازيباست دفاع از آن هم ناميمون و نامقدس است و آنچه كه خوب و زيبا و كامل است و قيمتي و باارزش و با قداست است، دفاع از آن نيز زيبا و مقدس است.
امام جمعه مهريز گفت: در انقلاب اسلامي ما نيز تنها دفاع در مقابل جنگ تحميلي يك دفاع مقدس نبود بلكه نفس انقلاب نيز انفجار نور و سيلي به صورت تاريكي‌هاي ظلم و جور و كفر و نفاق بود.
وي اظهار داشت: امام راحل خود تجسم دفاع مقدس بود، زيرا هويت و شاكله شخصيتي امام، رود خروشان عدالت عليه خار و خس ظلم‌ها و نامروتي‌ها در رودخانه تاريخ و كوه آتش‌فشان برائت عليه كفار و منافقين بود.
امام جمعه مهريز گفت: بر همين اساس آنچه كه در اوايل انقلاب رخ داد نيز دفاع مقدس بود زيرا انقلاب ما نيز نوري در ظلم و جهالت زمان بود از اين‌رو مي‌توان از اين واقعه بزرگ نيز به عنوان دفاع مقدس ياد كرد.
برهان يادآور شد: جنگ تحميلي كه آتش بيار معركه‌اش آمريكا و اروپا و جهان كفر و نفاق و كشورهاي وامانده و ذليل منطقه بودند، پديده‌اي شوم بود اما مقاومت سلحشوران و بيداردلان و عابدان شب و شيردلان روز كه حسرت شكايت از دردهاي خود را بر دل سنگدلان بعثي در هشت سال دفاع مقدس گذاشتند، دفاعي مقدس بود.
وي تصريح كرد: اين دفاع به اندازه‌اي مقدس بود كه حتي داغ گرفتن يك وجب از سرزمين و ميهن اسلامي را بر پيشاني كفر جهاني زد.
برهان تاكيد كرد: دفاع مقدس اوج شكوه و عظمت مومنان انقلاب است و بالاترين درس نظري، عملي، تربيتي و تذهيبي است كه جوانان اين مرز و بوم را چون سروي سرفراز روي پا نگه داشته است.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا