امام جمعه مهريز:

مسلمانان پوسته اسلام را رها كرده و به اصل آن بپردازند

خبرگزاري فارس: امام جمعه مهريز از مردم مسلمان جهان خواست تا پوسته و ظاهر اسلام را رها كرده و به اصل و مغز اسلام بپردازند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: آنهايي كه مقدس‌نما هستند و تنها به ظاهر اسلام توجه دارند و اصل و مغز اسلام را مورد بي‌توجهي قرار مي‌دهند، به اندازه يك جو ارزش ندارند.
وي افزود: كسي كه به اسلام پوسته‌اي اعتقاد داشته باشد، بين خوب و بد فرقي قائل نيست و مانند خوارج عمل مي‌كند، زيرا خوارج نيز افرادي بودند كه اسلامشان اسلام پوسته‌اي بود و با وجود اينكه متدين، مذهبي، ديندار و تسبيح به دست بودند، فرقي بين معاويه و امام علي(ع) نگذاشتند و اين افراد در واقع مغز و اصل دين مبين اسلام را قبول نداشتند.
برهان با تعميم شرايط آن زمان به شرايط كنوني، عنوان كرد: هم‌اكنون نيز مديريت بشر بايد به دست سالم‌ترين و كامل‌ترين بشر موجود باشد و شيعيان هنگامي‌كه امام معصوم در ميان آنها نيست بايد اداره مملكت را به دست يك عالم اسلام‌شناس بسپارند.
خطيب جمعه مهريز خاطرنشان كرد: در جامعه امروز نيز كساني كه رهبر جامعه را تهديد مي‌كنند و نمي‌گذارند ايشان در راه اسلام و قرآن حركت كند، كساني هستند كه به ظاهر دين توجه دارند و از اصل و متن دين دور هستند.
وي تاكيد كرد: اين افراد بايد از جامعه اسلامي رانده شوند تا جامعه اسلامي به حالت ثبات برسد.
برهان يادآور شد: ما مسلمانان بايد در راه دين خود و اسلام تحمل مشقات و سختي‌ها را داشته باشيم و در راه اسلام از خوردن سيلي نترسيم و اگر ضربه‌اي در اين راه خورديم، مقاوم باشيم و از مسير اصلي دور نشويم.
وي ادامه داد: مسلمان واقعي نبايد به سراغ كارهاي خوبي برود كه به دنبال انجام آن، آب از آب تكان نخورد بلكه اگر مي‌خواهيم مغز و اصل دين را بشناسيم بايد به سراغ اقدامات تحول‌آميز برويم.
برهان بيان داشت: در اين راه بايد به سراغ سيره امام حسين(ع) و راه و رسم زندگي و شهادت ايشان، امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب برويم.
خطيب جمعه مهريز در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه همچنين شهادت پاسداران و مردم مسلمان منطقه سيستان و بلوچستان را تسليت گفت و افزود: اين حادثه دل شرافتمندان دنيا را به درد آورد.
وي ضمن محكوم كردن اين اقدام وحشيانه از سوي دشمنان، خواستار شناسايي، دستگيري و محاكمه اين حادثه تلخ از سوي مسئولان كشور شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا